cluc24

luni, 13 aprilie 2020

Relaxarea potrivită


În timp ce făceam baie m-au copleșit amintirile. Apa caldă, pe vremuri potrivită cu greu, îmi producea o stare de bine, de relaxare. Atât de mult mi-a plăcut să stau în cadă încât gândurile mele au început să-mi readucă în memorie amintiri dragi.
Părinții mei mi-au povestit mereu despre prima mea baie. Eu nu-mi aduc aminte dar parcă păstrez acele imagini, cu flash-uri de imagini, alb-negru și color.
Era în perioada comunistă, când apa caldă era un lux. Nici nu puteam să ne gândim că putem face instantaneu baie, fără pregătirile necesare și îndelungate. Era normal ca baia să fie seara, înainte de culcare, dar cu marea problemă existentă în acele perioade: lipsa apei calde de la robinet.
Bunica și mama mea încălzeau apa la aragaz și-i verificau temperatura cu cotul. Uneori cădeau de acord că temperatura este optimă, alteori câstiga bunica mea, căci avea o părere „construită” în mai mulți ani de viață. Uneori eram de acord cu ele, alteori nu și protestam dar eram supravegheat temeinic ca să nu fac prostiile de la începuturile aventurilor mele cu apa.
Prima baie a rămas una de pomină. În momentul contactului cu apa, am considerat că nu empatizez cu luciul apei și m-am agitat. Calmat ușor, cu vorbe de duh, bunica m-a predat mamei ca să se ocupe de alegerea săpunului cu aromă de mere. Mama mea și-a întors privirea spre masă pentru a căuta buretele, iar eu am profitat de momentul oportun și mă mișcam. Am verificat fără să-mi dau seama teorie lui Arhimede, dar nu aeam cuvintele la mine ca să strig: Evrika!
De la atâta agitație, ligheanul s-a mișcat și eu am căzut sub masă. Apa s-a prelins pe jos, și mă împingea ușor, spre ușa de la intrare. Bunica și mama s-au panicat, au sărit să mă ridice și să adune apa, care risca să coboare la vecinii care ar fi făcut baie gratis, fără să-și încălzească apa.
M-am ales cu un mic cucui care însă s-a vindecat dar amintirile au rămas. După atâtea povestiri, am ajuns să-mi imaginez acele evenimente ca și cum le-aș fi trăit și văzut ca pe un film ce se derula pe retină.
Peste ani, când m-am ocupat personal de prima baie a copilului, am fost atent ca acesta să nu-mi urmeze exemplul și să cadă. Cu potrivirea apei care venea direct de la robinet era responsabilă altă persoană din familie. Reușeau mereu să-și facă treaba perfect!
Acum este mult mai ușor să gestionamă operațiunea baia sau dușul perfect, atât pentru cei mici cât și pentru noi cei mari, teoretic.
Acum, atât pentru baie cât și pentru duș, la finalul unei zile pline, prin intermediul  bateriilor termostatate regăsim un confort ce cu greu poate fi depășit de alte alternative.
Bateriile termostatate oferă un control precis al temperaturii și al debitului. În plus, opțiunea de siguranță  prin care temperatura nu poate crește peste o limită de confort este reconfortantă, deoarece previne posibile arderi ale pielii.
Atât bateriile pentru baie, bucătărie cât și alte produse sanitare necesare unei vieți de zi cu zi, le-am comandat și achiziționat online de la Neakaisa.ro, care este un magazin cu obiecte sanitare pentru amenajarea băii și produse pentru amenajarea casei. Mai greu a fost să găsesc produsele dorite pentru că situl acoperă o varietate de peste 8.000 de produse de la producători de top din categorii diverse, astfel încât totul se poate amenaja conform propriilor dorințe, de fapt ale soției, să fim realiști!



Gândurile mele au plecat iar frigul m-a cuprins. Amintirile și relaxarea m-au adormit, trezindu-mă înfrigurat pentru că apa din cadă s-a răcit. Nu-i nimic, că-mi revin cu un duș scurt, cald, la temperatura optimă dorită!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu