cluc24

marți, 7 aprilie 2020

Cum să te dezvolți prin joc


În viață, adevăratele momente de relaxare sunt cele petrecute cu familia. Acest lucru este verificat din cele mai îndepărtate timpuri, putem spune chiar din era matriarhală și era patriarhală.
În copilăria mea, care a început în perioada comunismului, lipsa părinților și a timpului scurt petrecut alături de ei, a fost mereu un regret în evoluția mea spre maturitate.
Cel mai mult îndrăgeam zilele de duminică, ziua care în general, era una liberă pentru toți. Eu îmi făceam lecțiile de sâmbătă, ca să nu am bătaie de cap în ziua dedicată relaxării.
Dimineața, mama sau bunica ne pregăteau obișnuitele și delicioase felii de pâine cu ou. Doar gândul la acest mic-dejun mă face să regret acele vremuri.
La prânz se aduna toată familia în sufragerie, actualmente se numește living, unde ne relaxam cu jocuri specifice acelei perioade. Jucam remy și astfel îmi testam fără să știu, talentele mele în matematică și logică.
În fiecare zi a săptămânii, indiferent de monotonia ei sau agitația specifică, îmi doream să vină cât mai repede duminica.
În timpul săptămânii, după ce-mi terminam lecțiile pentru a doua zi, mă retrăgeam în camera mea și citeam, pentru că nu degeaba spunea unchiul lui Ion Creangă că “din cărți culegi înțelepciune”. În unele seri, când tatăl meu venea la timp de la servici și nu era obosit sau ocupat cu mama mea, jucam șah sau table. Mă bucuram când căștigam iar când pierdeam, studiam cauza înfrângerii.
Când avea timp liber sora mea, care era la liceu, , jucam “Nu te supăra, frate” deși nu știam de ce nu se numește de fapt “nu te supăra, soră” pentru că aproape tot timpul căștigam eu. Alteori ne jucam “Sus-jos” sau “Popa-Prostu”.
Jocul a făcut parte din viața mea dar niciodată nu m-am jucat cu sentimentele celor din jurul meu. Deși se spunea că dacă ai noroc la joc, ai ghinion în dragoste, nu este chiar așa, pentru că mi-am găsit sufletul pereche alături de care am întemeiat o nouă familie.
Mi-a fost greu să-mi învăț soția și pe cei din jur să joace șah, cărți, table, așa că de la remy am ajuns la jocurile de strategie. Și nu orice model, ci cele mai noi și mai calitative, de la brandul eToys.
Pentru a-mi testa mintea, logica am trecut la jocurile de puzzle. Când eram copil, existau niște cartonașe care se completau și apărea un personaj drag nouă. De la un joc mic de puzzle, cu câteva piese, am ajuns să rezolvăm jocuri cu 3000 de piese, adevărate bijuterii artistice. După ce sunt gata, le lipesc de un carton și montej pa margini niște bucăți de lemn și astfel îmi construiesc propriul meu tablou.
Poate nu ne dăm seama, dar rezolvând cuvinte încrucișate, rezolvând provocări ale jocurilor de inteligență și strategie, reușim să ne rezolvăm enigmele din propriile vieți și să trecem peste toate obstacolele care ne apar în cale.



Acum este o perioadă în care cu toții petrecem mult mai mult timp acasă și acordăm mai multă atenție unor activități pe care până acum nu le consideram prioritare. Bine că totuși beneficiem anumite oportunități pentru a ne dezvolta capacitățile și abilitățile noastre.
Pentru copii este mai mult decât ideală oferta de la eToys, care este un magazin online de jucării ce distribuie o gamă largă de produse originale de la diferite branduri și aduce fericire în rândul celor mici.
Părinții la rândul lor, găsesc diferite jocuri de puzzle, astfel încât putem spune că acel brand este unul pentru întreaga familie. De la jucăriile de plus, de construcții, până la jocurile de puzzle - toate oferă plăcere și alungă montonia din casa noastră.
Numai persoanele slabe din punct de vedere psihic se plictisesc, celelalte se adapează, se distrează și găsesc mereu ceva util, care-i ajută în dezvoltarea lor personală, redescoperindu-și anumite abilități uitate undeva, într-un colț al creierului mic.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu