Despre oameni care au schimbat lumea - misiuni și valori
Oamenii de-a lungul vieții
sunt supuși mai multor încercări peste care unii trec cu ușurință, alții nici
nu-și dau seama de provocări, pentru că își urmează cursul obișnuit al vieții.
Unii se cred eroi și-și
afisează aroganță, alții sunt cu adevărat eroi dar nu vor să se evidențieze. De
multe ori, banii sunt considerați adevăratele valori ale societății și ale
omului, dar contează moralitatea și grija pentru pentru oameni, mediu și
societate, pentru că banii nu pot cumpăra chiar orice!
Omul bun se recunoaște după
faptele sale și după modul în care are grijă de cei din jurul său și în mod
inevitabil de sine. Sunt oameni care au schimbat lumea și pe cei cu care au
intrat în contact.
Astăzi voi prezenta un om care
a adus faimă țării fără a recunoaște vreodată că a fost o mare personalitate.
Această persoană, a lăsat în urma ei o istorie care continuă și în prezent,
făcându-i cinste.
Este vorba despre Ana Aslan.
Ana Aslan - grija pentru frumos și sănătate
Ana Aslan s-a născut pe 1
ianuarie 1897 la Brăila, semn că cei dintâi născuți într-un an, au destinul de
a fi lideri.
Rămasă orfană în urma
decesului tatălui ei, de la vârsta de 13 ani, aceasta pleacă împreună cu
familia ei în Bucureşti. Visul Anei era să devină pilot și să îndeplinească
visele oamenilor dornici de călătorii.
În anul 1915, ea ajunge să fie
absolventă a Şcolii Centrale din Bucureşti şi se înscrie la Facultatea de
Medicină, contrar voinţei mamei, care acceptă cu greu, în urma unei greve a
foamei, a Anei, convinsă de propriile ei principii.
În timpul Primului Război
Mondial, Ana Aslan se dedică îngrijirii soldaţilor internaţi în spitalele
militare ce se aflau în spatele frontului de lângă Iaşi.
După terminarea războiului, în
anul 1922, după absolvirea Facultăţii de Medicină din Bucureşti, Ana Aslan
devine preparator la clinica II din capitală, iar după finalizarea
doctoratului, aceasta are o carieră didactică importantă şi practică
spitalicească, la mai multe spitale renumite, astfel că-și dedică viața
sănătății semenilor, grijă pentru cei din jur, adică grija pentru frumos și sănătate.
Din
anul 1949 îşi găseşte menirea profesională, ca şef al Secţiei de fiziologie al
Institutului de Endocrinologie și începe adevărata ei carieră în domeniul
gerontologiei, experimentând procaina în contextul afecţiunilor reumatice. După
un prim experiment pe un student, dr. Aslan testează și verifică la un azil de
bătrâni importanţa procainei pentru ameliorarea unor tulburări distrofice care
sunt legate de vârstă, ajungând astfel la descoperirea legată de prepararea
vitaminei H3, Gerovital.
Produsele inventate de Ana
Aslan au fost utilizate de mari personalităţi care au recunoscut eficienţa lor.
Printre aceste personalităţi, au fost celebrități din diverse domenii precum
cel politic și cinematografic cum ar fi:
John F. Kennedy, Charles de Gaulle, Tito, Hrisciov, Indira Gandhi,
Salvador Dali respectiv Charlie Chaplin, Kirk Douglas, Marlene Dietrich.
În prezent gama Gerovital este
în continuă perfecţionare fiind un brand pe care-l comercializează și
dezvoltă continuu “Farmec” din Cluj, care continuă munca începută și dezvoltată de dr. Aslan, decedată în anul
1988, la venerabila vârstă de 91 de ani,
Prin intermediul acestei
companii, portofoliul de produse ce folosesc vitamina H3 Gerovital s-a extins
pentru mai multe produse pentru ten, păr, corp şi se regăseşte în creme şi
soluţii atât de înfrumuseţare cât şi pentru bărbierit.
Farmec - misiune: grija pentru mediu, grija pentru sănătate
Farmec
care este cel mai mare producător român
de cosmetice, a lansat campania „Ai grijă de natură
așa cum ai grijă de tine”, care a fost un demers de
responsabilitate socială pentru reciclarea
ambalajelor produselor din propriul portofoliu.
Campania a fost organizată sub
forma unui proiect pilot, campania derulându-se inițial în cele patru magazine
de brand din Cluj-Napoca, unde au fost amplasate recipiente de colectare pentru deșeurile de ambalaje din hârtie, plastic,
sticlă, metal și aluminiu.
Clienții au fost îndrumați și
încurajați să aducă la cele patru puncte de colectare deșeuri de ambalaje
de hârtie (cutii
creme), de plastic (cutii
creme, recipiente șampoane și gel de duș, recipiente ale produselor de
curățenie utilizate din gamele Nufăr și Triumf), de sticlă (borcane creme), de metal și de aluminiu (doze spray aluminiu).
Singura condiție pentru a fi
primite și reciclate, recipientele trebuie golite de conținut, clătite și curățate. Pentru un număr de patru
ambalaje din portofoliul Farmec reciclate, clienții au primit câte
un produs cadou pe baza unui cartonaș (ștampilat la fiecare ambalaj
adus în magazin).
Prin
campania grijă pentru natură, Farmec și-a arătat respectul față de mediu.
În anul 2020 a apărut pandemia
legată de virusul Corona. Sistemul medical din întreaga lume a intrat în
colaps. România fiind mereu în urma altor țări cu câțiva pași semnificativi, părea
sortită dezastrului datorită lipsei de produse pentru igienă și protecție
necesare.
Farmec și-a demonstrat din nou
valoare, preluând misiunea de la dr. Aslan,
începând să producă două noi produse
igienizante pentru uz personal, pe bază de alcool 70%: Loțiunea igienizantă
pentru mâini și Gelul de igienizare pentru mâini.
Cele două noi produse au venit
în completarea brandului care mai
deținea alte două tipuri de produse în portofoliul său: Săpunul Lichid Spumă Antibacterian Gerovital Pure și Nufăr Dezinfectant
Universal.
Compania Farmec a continuat munca cercetătoarei Ana Aslan, astfel
încât dincolo de toate, implicarea în
comunitate, unde grija pentru oameni să fie prioritară. Produsele de igiena
mâinilor au fost necesare atât pentru angajații din sistemul medical ce luptau
împotriva răspândirii noului
virus COVID-19, cât și pentru restul oamenilor care intraseră în panică. Grija
pentru cei care au grijă!
Oamenii sunt trecători prin
viață, dar contează ceea ce lasă în urma lor. Nu contează cum trăiești, ci
modul în care cei din jurul tău își aduc aminte de tine, de ceea ce lași în
urma, precum urma pașilor de pe cărarea vieții.
Acest articol a fost scris
pentru Spring Super Blog 2020.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu