cluc24

duminică, 5 aprilie 2020

Cum să păcălim timpul - #TimpulPetrecutAcasă


Nimic nu este mai enervant decât sunetul ceasului care mă trezește dimineața. Într-un timp, acesta se afla lângă noptieră, apoi încet dar sigur, pentru integritatea lui, a fost amplasat pe masă, la o distanță de doi metri de pat. De când și-a schmbat locația și eu am început să ajung la timp, la servici.
Da, la acel servici unde aveam un ceas amplasat deasupra capului și-l auzeam că făcea tic-tac, iar timpul mă privea răzând sarcastic, pentru că știa că niciodată nu vom fi în rezonanță.
Mereu îmi spuneam că atunci când voi avea timp, multe voi face dar mă linișteam repede, pentru că acele momente erau simple iluzii. Oricum, nu aveam timp să-mi fac planuri despre ceea ce voi face când voi avea timp!
Soția mea îmi spunea, „pasărea mălai visează”, dar nu înțelegeam de ce, pentru că mie nu-mi place mămăliga.

A trecut ceva timp. Fără să vreau, m-am trezit singur și pierdut în spațiu. A venit un virus mai rău decât cel de pe calculator care ne-a pus să stăm în casă. Vorba ardeleanului, „nu-i bai, dă-i pace”, am zis că bucuroși le ducem toate.
În fiecare dimineață dormeam cât vroiam, adică până mă suna soția mea pe telefonul mobil. Ea a plecat la părinții mei și a rămas acolo până se linișteau treburile.  Eu i-am spus că mă descurc singur pe acasă, era ca și cum aș fi în vacanță totală: fără griji și fără bani.
Mă uitam la ceas și pe telefon și constatam anumite anomalii legate de greutatea mea. Îmi era frică să apelez la informațiile cântarului.
M-am descurcat primele zile când am avut mâncarea lăsată de soția mea, apoi am început să mânânc ceea ce găseam prin frigider.
După trei zile mi-am dat seama că de fapt primesc o lecție de viață, de la virusul afurisit:
Am venit pe la voi
Să vă trimit în carantină,
Fără acces la cantină,
Ca să vedeți ce înseamnă „noi”.
Da, când eram doi, eram noi și ne descurcam: eu la cumpărături, soția mea la gătit. Dar cât de greu este să gătești?
Mi-am luat ceasul de mână, adică smartwatch-ul și am început să mă folosesc de facilitățile oferite.
Am pregătit și eu două ouă ca să fac omletă. Am căutat pe internet modalitatea de preparare, aveam niște flash-uri legate de soția mea când îmi pregătea ea asemenea delicatese dimineața și m-am apucat de treabă. Mi-am setat timpul la ceas și am trecut la treabă.
A fost mai greu pentru că între timp sunase soția mea la telefon și vorbind cu ea, am neglijat sunetul de la alarmă, panica cuprinzându-mă când senzorul de gaz începuse să se facă auzit. Am terminat convorbirea calm, am oprit focul, am aruncat resturile din cratiță și am ieșit pe hol să recuplez valva pentru gaz. Mi s-a părut că undeva, în spatele unor uși din vecini, cineva chicotea... sau nu!
După rezultatul  neașteptat cu omleta, am trecut la curățat cartofi, pentru prăjit. Nu făcusem niciodată dar puteam încerca. Am folosit din nou alarma de la ceas dar din nou a sunat telefonul mobil și evenimentele de la prepararea omletei, s-au repetat.
Abia atunci mi-am dat seama că de fapt, era un avertisment, ca să trec la o viață cu alimentație sănătoasă!
Zis și făcut. Am făcut cumpărăturile necesare și mi-am schimbat complet modul de alimentație și stilul de viață. Doar aveam timp să servesc trei mese principale și două gustări!

Soarele își trimite razele călduroase prin fereastră. Mă trezesc și zâmbesc. Mă ridic din pat, fac duș, mă îmbrac și-mi pun ceasul la mână. Mă duc în bucătărie și servesc un ceai cu o felie de pâine cu miere.
Urmează câteva momente de relaxare, de ordine și curățenie, apoi mă îndrept spre hol. Îmi iau cele două haltere mici și încep să fac sport, trecând și la exerciții fizice monitorizându-mi bătăile inimii pe smartwatch. După 20 de minute de forță, mă duc în bucătărie și beau apă ca să mă hidratez, apoi mănânc un fruct, un măr.


După ce fac un duș, mă retrag la birou și încep să citesc o carte despre psihologia și gândirea oamenilor. Alarma de la ceas mă anunță că este timpul să servesc prânzul.
Merg în bucătărie și-mi prepar o ciorbă și niște cartofi fierți cu legume. În timp ce prepar mâncarea, vorbesc în același timp, la telefon cu soția mea.
După servirea prânzului, urmează o scurtă navigare pe internet și urmărirea unor emisiuni de divertisment.
Apoi mă retrag pe hol și încep să fac exerciții cardio și să fac ture pe loc, cu bicicleta de fitness, pe care-l scosesem din ambalaj, la trei ani după achiziționare.
Urmăresc datele cardio pe ceas și după ce obosesc intens, mă retrag în bucătărie și mănânc un măr. Fructele sunt sănătoase dar să nu fie alimentul de la ultima masă, că te apucă foamea!
Apoi fac un duș și mă duc la calculator pentru a socializa online cu prietenii.
Mă uit la ceas și când simt că-mi este foame, mă retrag în lumea reală și servesc o cină ușoară.
Înainte de culcare, am o ultimă discuție a zilei, cu soția mea și apoi mă retrag în pat unde urmăresc o emisiune TV, apoi citesc câteva pagini dintr-o carte de aventură. Alarma de la ceas îmi spune că este timpul pentru somn, ceea ce și fac....

Au trecut căteva săptămâni, unii s-au plâns că au fost grele dar mie chiar mi-au făcut bine, din punct de vedere fizic. Conform informațiilor de pe smartwach, am făcut în medie, câte 15 000 de pași, mult mai mult decât într-o zi obișnuite, servici-casă. Atunci mi-am dat seama, că dacă ieșeam afară, la pașii făcuți, ajungeam până în Franța, poate chiar sus, în turnul Eiffel.
De asemenea, mi-am făcut un program fix, am slăbit și încet dar sigur am căștigat o luptă mai veche, cea cu timpul.
Când m-am reîntâlnit cu prietenii și colegii de la servici, am remarcat că s-au îngrășat, în timp ce eu am slăbit. Parcă lumea arăta altfel, mai frumos. Soarele îmi zâmbea, iarba se înclina în bătaia vântului care-mi sufla dulce în urechi, o melodie despre timp....
Unii colegi  au crezut că am fost bolnav pentru că slăbisem, iar alții îmi cereau rețeta de slăbit. Eu zâmbeam și priveam statistica de pe ceas, secretul îl știam doar noi: eu, smartwach-ul și timpul.
Urmează să revină soția mea acasă, așa că îi voi oferi un cadou, îi voi un ceas japonez Citizen: Ceas Sport Eco Drive FE1081-59B, din seria de ceasuri damă tip sport, pentru că o să reînceapă viața agitată în care vom fi din nou călători în timp.



Important este, că timpul a devenit prietenul meu și doar împreună putem reuși, să trecem peste obstacolele din viața, fără a alerga din calea secundelor care se scurg nemilos.
Uneori, anumite lucruri se întâmplă pentru a afla esența vieții și a ne cunoaște mai bine, pe noi înșine și implicit pe cei din jurul nostru. 
Timpul le rezolvă pe toate, cu a ei măsură. 





Acest articol a fost scris pentru Spring Super Blog 2020.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu