Între marketing și
antreprenoriat
Într-un timp nu reușeam să
înțeleg de ce unii furnizori de utilități oferă prețuri mai mici comparativ cu producătorul
și furnizorul efectiv acestor servicii. Soarta mi-a trimis un semn, ca să înțeleg
ce înseamnă să fii dealer sau distribuitor de produse, lucrând un timp în
cadrul unei asemenea firme care se ocupa de distribuția de produse și servicii.
Compania producătoare este cea
care realizează serviciul/produsul pus la dispoziție pe piață. Dealer și/sau
distribuitor este o companie care preia serviciile/bunurile și le
comercializează în general către clienții finali, fiind considerați intermediari.
Clientul final este cel care folosește serviciile/bunurile preluate de la
distribuitor sau producător.
Lucrând în cadrul unei firme
care se ocupa de servicii și vânzări am aflat că dacă o companie este dealer
sau distribuitor autorizat al unor servicii/produse, aceasta primește
discounturi considerabile putând oferi lucrări, servicii și produse calitative
la fel de bune cu cele ale producătorului la prețuri competitive fața de cele magazinele
proprii.
Ca o concluzie, producătorul
vinde la un preț mult mai mare produsul său, prin lanțul propriu de desfacere a
mărfurilor.
Din acest motiv, multe produse
achiziționate chiar de la depozitul unui furnizor, au prețuri mai mari decât
ofertele altor companii. Aceste companii achiziționează în mod constant
produse, ruleajă marfa și conform unor contracte pot plăti produsele la 30, 60
sau chiar 90 de zile de la livrarea acestora în sediul lor. Banii astfel
folosiți sunt rulați, iar afacerea distribuitorului se extinde și furnizorul
obține o cifră tot mai mare de afaceri cu acel distribuitor, pur și simplu prin
mica amânare de plată, sistem de afaceri win-win.
De asemenea, se cunoaște
faptul că achizițiile en-gros sunt mult mai ieftine decât o achiziție repetată
de tip en-detail. O companie care este dealer la mai mulți furnizori are mai
multe sanșe de reușită pe piața afacerii pe care o deține.
Aceste informații, precum și
experiența acumulată m-au ajutat mereu, chiar și în vremuri de pandemie. Lucrând
home-office m-am mutat la o casă moștenită, aflată la țară, punând în
conservare apartamentul din oraș. Așa cum omul nu-și irosește timpul și
resursele decât atunci când este strict necesar, eu a trebuit să investesc timp
și bani pentru reamenajarea, renovarea căsuței.
A fost greu, sau ușor... răspunsurile
au fost diferite, depinzând de momentul în care mi s-a adresat întrebarea. Mi-am
impus și am respectat șapte pași în reușita demersurilor pe care le-am făcut,
constatând că oricine poate fi un afacerist, un antreprenor de succes.
Pașii spre reușită - un management
al situațiilor
Primul
pas îl reprezintă scliăirea, ideea - în acest az fiind gândul de a
începe o renovare. Uneori
este greu să te urnești la un drum care pare lung și chiar imprevizibil, dar
dacă trebuie... Uneori mâncăm chiar dacă nu ne este foame deci...
Având nevoie să ne renovăm
locuința, noi am căutat mai multe oferte atât în mediul online cât și
magazinele fizice iar după două zile de cercetări, eram mult mai bulversați
decât la început. Unii vânzători ne anunțau că prețurile nu sunt fixe, acestea
variind în funcție de prețul benzinei, de cursul valutar, de stocl disponibil,
de numărul de comenzi la producători și multe alte motive întemeiate sau nu.
Următorul pas conform
startegiei mele a fost alegerea
executanților lucrărilor, care ne puteau da informațiile optime și despre
materialele necesare.
Uneori apelăm la cunostințe și
alte persoane care au relații sau au intereacționat cu acesti specialiști în
domeniu. Am chemat mai multe firme mici, persoane fizice autorizate și am căzut
de acord asupra modului de lucru și al materialelor. Am decis să le
achiziționez singur pentru a putea negocia prețurile și a evita un anumit
subiectivism prin care acestia obțin comisioane din vânzări, ceea ce poate fi în
detrimentul clientului.
Al
treilea pas l-a reprezentat stabilirea
necesarului de materiale. Conform
listei companiei executante a lucrărilor, nu puteam achiziționa toată gama de
produse dintr-un singur loc.
Materialele
necesare erau: țiglă metalică, fier beton, pavaje, țeavă pătrată și țeavă
rectangulară. După mai multe
calcule am decis să investim și pentru refacerea interiorului casei deci aveam
nevoie și de: ferestre de termopan,
tapet, vopsea, faianță, parchet, polistiren, componente pentru instalații termice și sanitare, adică
mai exact o grămadă de materiale pentru structură și fundație. Pentru a
cumpăra produse calitative și ieftine, trebuia să găsim pe cineva care în
primul rând să vândă ieftin produse calitative!
Următoarea etapă o reprezintă achiziția materialelor necesare lucrărilor.
În acel moment al activității mi-am adus aminte de experiența de la firma unde lucrasem și care se ocupase
cu distribuția de produse atât către clienți finali cât și către anumite
magazine care au rulaj mare al acestor produse și pot oferi prețuri bune, chiar
dacă acestea nu sunt afișate pe site. Stabilind o cantitate și o varietate de
produse, oferta este diversificată iar prețul final este influențat în sens
pozitiv. Deoarece noi românii suntem în general constructori, mereu în căutarea
schimbărilor și a confortului, nu mi-a fost greu să găsesc persoane care să-mi
furnizeze informații despre cumpărăturile de materiale.
După ce am căutat pe la
magazinele fizice de bricolaj și am cercetat toate site-urile de vânzări online
am ascultat de sfatul de alături, de
vecinul de vizavi care mi-a recomandat magazinul de acasă, adică site-ul: https://vindem-ieftin.ro/categorie-produs/amenajari-interioare/.
Următorul
pas a fost contactul cu firma furnizoare de materiale., realizate online, apoi
purtând o discuție la telefon:
Întotdeauna mi-a fost groază
să contactez telefonic o firmă de prestări servicii sau de vânzări pentru că
necesită timp și nervi până robotul telefonic face legătură iar discuția
verbală este una dificilă fără a se putea urmări un minim de comportament și
comunicare nonverbală.
Spre surprinderea mea, până am
pus telefonul la ureche după tastarea numerelor, o voce plăcută și veselă mi-a
răspuns, prezentându-se:
- Bună
ziua... Vreau și eu anumite materiale de construcții.
- În
regulă, discutăm și apoi ne puteți trimite și o listă pe mail ca să vă dăm o
ofertă corectă.
- Da...
Cum se procedează?
- Noi
vă oferim materialele de
construcții repede și fără bătăi de cap. Sunteți din grupul de clienți
VIP?
- Aș vrea eu, dar încă nu sunt o persoaă
importantă!
- Fiecare
client este important pentru noi.
- Ce
reprezintă un VIP?
- Prin grupul
privat VIP, clienții interesați de materiale de construcții din minimum trei
sau cinci categorii diferite vor putea comunica oricând au nevoie de informații
cu consultanții Vindem-Ieftin și vor primi suport dedicat pe toată durata
procesului de ofertare, precum și condiții speciale de livrare.
- Serios?!
Și cine beneficiază de aceste facilități?
- Clienții
care au cumpărat o singură dată și doresc să achiziționeze produse din minimum
5 categorii din portofoliul Vindem-Ieftin ori acei clienți care au cumpărat de
minimum două ori și doresc să achiziționeze produse din minimum 3 categorii din
portofoliul Vindem-Ieftin.
- Am
înțeles.
- Și
mai avem facilități și premii, cum ar fi recenziile video....
Discuția pe care o stabilisem
să fie de scurtă durată, a fost una benefică chiar dacă soția mea începuse să
fie bănuitoare că vorbesc cam mult la telefon!
Prin Depozit Vitual mi s-a livrat marfa direct de la producător, ambalată corespunzătorajungând în cele mai bune condiții, nefiind stocată prin depozite și manipulată de mai multe ori cu risc de deteriorare.
Acest magazin mi-a oferit și
consultanță în privința produselor, pentru că mi-am modificat anumite opțiuni
în timpul avansării lucrărilor, iar în urma discuțiilor cu acestia,
am obșinut o reducere de preț, datorită alegerii unui traseu al
construcțiilor, mult mai eficient.
Pasul
al șaselea îl reprezintă execuția efectivă a lucrării. Având materiale de calitate am reușit să finalizăm
cu succes renovarea. Un lucru normal, a fost că lista inițială de materiale s-a
mai completat pe parcurs deoarece au mai apărut mici necesități, înlocuiri de
accesorii.
Firma executantă a lucrării
și-a îndeplinit cu succes misiunea neavând întârzieri, pentru că materialele au
fost livrate în timp util. Totuși, am vrut să realizăm și alte lucrări
suplimentare, dar mi-am exersat și eu talentul de lucrător în bricolaj, ajutat
de informații de pe site, accesate la vezi detalii.
La aplicarea parchetului am lăsat un
spațiu de aproximativ 1-2 cm între perete și placă pentru a
permite contractarea și dliatarea acestuia fără a se denivela. Apoi am început
să schimb unele prize și întrerupătoare electrice deoarece am găsit unele
potrivite cu design-ul interior.
Ultimul
pas a reprezentat-o recompensa. Pe lângă savurarea unei beri reci, pe un
sezlong lângă grătarul care pregătește nici mici, am beneficiat și de răsplata
furnizorului, a celor de la Depozit Virtual, care este singura franciză de
materiale de construcții din România.
Am citit avantajele oferite de
magazinul ce ne-a livrat materialele și am filmat livrarea produselor, montarea
lor și am realizat o recenzie video, obținând o reducere la următoarel
investiții de 100 de lei. La această sumă s-a adăugat un bonus de 50 de lei,
pentru că am trimis imagini cu materialele montate, precizând sursa achiziției:
Vindem-Ieftin.ro. La final am
realizat și alte recenzii video, obținând aceeași răsplată cash, de la
magazinul pe care-l recomand celor care se pregătesc și ei, de lupta cu
construcțiile! În acest fel am descoperit valoarea unui testimonial video.
Căsuța arată perfect chiar
dacă a necesitat o mulțime de investiții în timp și bani dar cu ajutorul
profesioniștilor, a ambiției personale și a oportunităților care
s-au ivit, aceasta a devenit mai mult decât o casă de vacanță, fiind o locuință
care a făcut ca apartamentul de la oraș să fie doar un loc tranzit.
Acum, am în minte alte
idei de antreprenoriat...
Acest articol a fost scris
pentru Spring SuperBlog 2023, iar imaginile au fost preluate de pe site-ul
magazinului online: Vindem Ieftin.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu