cluc24

sâmbătă, 11 martie 2023

Toți suntem antreprenori

 

Între marketing și antreprenoriat

 

Într-un timp nu reușeam să înțeleg de ce unii furnizori de utilități oferă prețuri mai mici comparativ cu producătorul și furnizorul efectiv acestor servicii. Soarta mi-a trimis un semn, ca să înțeleg ce înseamnă să fii dealer sau distribuitor de produse, lucrând un timp în cadrul unei asemenea firme care se ocupa de distribuția de produse și servicii.

Compania producătoare este cea care realizează serviciul/produsul pus la dispoziție pe piață. Dealer și/sau distribuitor este o companie care preia serviciile/bunurile și le comercializează în general către clienții finali, fiind considerați intermediari. Clientul final este cel care folosește serviciile/bunurile preluate de la distribuitor sau producător.

Lucrând în cadrul unei firme care se ocupa de servicii și vânzări am aflat că dacă o companie este dealer sau distribuitor autorizat al unor servicii/produse, aceasta primește discounturi considerabile putând oferi lucrări, servicii și produse calitative la fel de bune cu cele ale producătorului la prețuri competitive fața de cele magazinele proprii.

Ca o concluzie, producătorul vinde la un preț mult mai mare produsul său, prin lanțul propriu de desfacere a mărfurilor.

Din acest motiv, multe produse achiziționate chiar de la depozitul unui furnizor, au prețuri mai mari decât ofertele altor companii. Aceste companii achiziționează în mod constant produse, ruleajă marfa și conform unor contracte pot plăti produsele la 30, 60 sau chiar 90 de zile de la livrarea acestora în sediul lor. Banii astfel folosiți sunt rulați, iar afacerea distribuitorului se extinde și furnizorul obține o cifră tot mai mare de afaceri cu acel distribuitor, pur și simplu prin mica amânare de plată, sistem de afaceri win-win.

De asemenea, se cunoaște faptul că achizițiile en-gros sunt mult mai ieftine decât o achiziție repetată de tip en-detail. O companie care este dealer la mai mulți furnizori are mai multe sanșe de reușită pe piața afacerii pe care o deține.

Aceste informații, precum și experiența acumulată m-au ajutat mereu, chiar și în vremuri de pandemie. Lucrând home-office m-am mutat la o casă moștenită, aflată la țară, punând în conservare apartamentul din oraș. Așa cum omul nu-și irosește timpul și resursele decât atunci când este strict necesar, eu a trebuit să investesc timp și bani pentru reamenajarea, renovarea căsuței.

A fost greu, sau ușor... răspunsurile au fost diferite, depinzând de momentul în care mi s-a adresat întrebarea. Mi-am impus și am respectat șapte pași în reușita demersurilor pe care le-am făcut, constatând că oricine poate fi un afacerist, un antreprenor de succes.

 

Pașii spre reușită - un management al situațiilor

 

Primul pas îl reprezintă scliăirea, ideea - în acest az fiind gândul  de a începe o renovare. Uneori este greu să te urnești la un drum care pare lung și chiar imprevizibil, dar dacă trebuie... Uneori mâncăm chiar dacă nu ne este foame deci...

Având nevoie să ne renovăm locuința, noi am căutat mai multe oferte atât  în mediul online cât și magazinele fizice iar după două zile de cercetări, eram mult mai bulversați decât la început. Unii vânzători ne anunțau că prețurile nu sunt fixe, acestea variind în funcție de prețul benzinei, de cursul valutar, de stocl disponibil, de numărul de comenzi la producători și multe alte motive întemeiate sau nu.

 

Următorul pas conform startegiei mele a fost alegerea executanților lucrărilor, care ne puteau da informațiile optime și despre materialele necesare.

Uneori apelăm la cunostințe și alte persoane care au relații sau au intereacționat cu acesti specialiști în domeniu. Am chemat mai multe firme mici, persoane fizice autorizate și am căzut de acord asupra modului de lucru și al materialelor. Am decis să le achiziționez singur pentru a putea negocia prețurile și a evita un anumit subiectivism prin care acestia obțin comisioane din vânzări, ceea ce poate fi în detrimentul clientului.

 

Al treilea pas l-a reprezentat  stabilirea necesarului de materiale. Conform listei companiei executante a lucrărilor, nu puteam achiziționa toată gama de produse dintr-un singur loc.

Materialele necesare erau: țiglă metalică, fier beton, pavaje, țeavă pătrată și țeavă rectangulară. După mai multe calcule am decis să investim și pentru refacerea interiorului casei deci aveam nevoie și de:  ferestre de termopan, tapet, vopsea, faianță, parchet, polistiren, componente pentru instalații termice și sanitare, adică mai exact o grămadă de materiale pentru structură și fundație. Pentru a cumpăra produse calitative și ieftine, trebuia să găsim pe cineva care în primul rând să vândă ieftin produse calitative!

 


Următoarea etapă o reprezintă achiziția materialelor necesare lucrărilor. În acel moment al activității mi-am adus aminte de experiența de la firma unde lucrasem și care se ocupase cu distribuția de produse atât către clienți finali cât și către anumite magazine care au rulaj mare al acestor produse și pot oferi prețuri bune, chiar dacă acestea nu sunt afișate pe site. Stabilind o cantitate și o varietate de produse, oferta este diversificată iar prețul final este influențat în sens pozitiv. Deoarece noi românii suntem în general constructori, mereu în căutarea schimbărilor și a confortului, nu mi-a fost greu să găsesc persoane care să-mi furnizeze informații despre cumpărăturile de materiale.

După ce am căutat pe la magazinele fizice de bricolaj și am cercetat toate site-urile de vânzări online am  ascultat de sfatul de alături, de vecinul de vizavi care mi-a recomandat magazinul de acasă, adică site-ul: https://vindem-ieftin.ro/categorie-produs/amenajari-interioare/.

 


Următorul pas a fost contactul cu firma furnizoare de materiale., realizate online, apoi purtând o discuție la telefon:

Întotdeauna mi-a fost groază să contactez telefonic o firmă de prestări servicii sau de vânzări pentru că necesită timp și nervi până robotul telefonic face legătură iar discuția verbală este una dificilă fără a se putea urmări un minim de comportament și comunicare nonverbală.

Spre surprinderea mea, până am pus telefonul la ureche după tastarea numerelor, o voce plăcută și veselă mi-a răspuns, prezentându-se:

-          Bună ziua... Vreau și eu anumite materiale de construcții.

-          În regulă, discutăm și apoi ne puteți trimite și o listă pe mail ca să vă dăm o ofertă corectă.

-          Da... Cum se procedează?

-          Noi vă oferim materialele de construcții repede și fără bătăi de cap. Sunteți din grupul de clienți VIP?

-          Aș vrea eu, dar încă nu sunt o persoaă importantă!

-          Fiecare client este important pentru noi.

-          Ce reprezintă un VIP?

-          Prin grupul privat VIP, clienții interesați de materiale de construcții din minimum trei sau cinci categorii diferite vor putea comunica oricând au nevoie de informații cu consultanții Vindem-Ieftin și vor primi suport dedicat pe toată durata procesului de ofertare, precum și condiții speciale de livrare.

-          Serios?! Și cine beneficiază de aceste facilități?

-          Clienții care au cumpărat o singură dată și doresc să achiziționeze produse din minimum 5 categorii din portofoliul Vindem-Ieftin ori acei clienți care au cumpărat de minimum două ori și doresc să achiziționeze produse din minimum 3 categorii din portofoliul Vindem-Ieftin.

-          Am înțeles.

-          Și mai avem facilități și premii, cum ar fi recenziile video....

Discuția pe care o stabilisem să fie de scurtă durată, a fost una benefică chiar dacă soția mea începuse să fie bănuitoare că vorbesc cam mult la telefon!

 

Prin Depozit Vitual mi s-a livrat marfa direct de la producător, ambalată corespunzătorajungând în cele mai bune condiții, nefiind stocată prin depozite și manipulată de mai multe ori cu risc de deteriorare.

Acest magazin mi-a oferit și consultanță în privința produselor, pentru că mi-am modificat anumite opțiuni în timpul avansării lucrărilor, iar în urma discuțiilor cu acestia, am  obșinut o reducere de preț, datorită alegerii unui traseu al construcțiilor, mult mai eficient.

 

Pasul al șaselea îl reprezintă execuția efectivă a lucrării. Având materiale de calitate am reușit să finalizăm cu succes renovarea. Un lucru normal, a fost că lista inițială de materiale s-a mai completat pe parcurs deoarece au mai apărut mici necesități, înlocuiri de accesorii.

Firma executantă a lucrării și-a îndeplinit cu succes misiunea neavând întârzieri, pentru că materialele au fost livrate în timp util. Totuși, am vrut să realizăm și alte lucrări suplimentare, dar mi-am exersat și eu talentul de lucrător în bricolaj, ajutat de informații de pe site, accesate la vezi detalii

La aplicarea parchetului am lăsat un spațiu de aproximativ 1-2 cm între perete și placă pentru a permite contractarea și dliatarea acestuia fără a se denivela. Apoi am început să schimb unele prize și întrerupătoare electrice deoarece am găsit unele potrivite cu design-ul interior.

 


Ultimul pas a reprezentat-o recompensa. Pe lângă savurarea unei beri reci, pe un sezlong lângă grătarul care pregătește nici mici, am beneficiat și de răsplata furnizorului, a celor de la Depozit Virtual, care este singura franciză de materiale de construcții din România.

Am citit avantajele oferite de magazinul ce ne-a livrat materialele și am filmat livrarea produselor, montarea lor și am realizat o recenzie video, obținând o reducere la următoarel investiții de 100 de lei. La această sumă s-a adăugat un bonus de 50 de lei, pentru că am trimis imagini cu materialele montate, precizând sursa achiziției: Vindem-Ieftin.ro. La final am realizat și alte recenzii video, obținând aceeași răsplată cash, de la magazinul pe care-l recomand celor care se pregătesc și ei, de lupta cu construcțiile! În acest fel am descoperit valoarea unui testimonial video.

Căsuța arată perfect chiar dacă a necesitat o mulțime de investiții în timp și bani dar cu ajutorul profesioniștilor, a ambiției  personale și a oportunităților care s-au ivit, aceasta a devenit mai mult decât o casă de vacanță, fiind o locuință care a făcut ca apartamentul de la oraș să fie doar un loc tranzit.

 Acum, am în minte alte idei de antreprenoriat...

 



Acest articol a fost scris pentru Spring SuperBlog 2023, iar imaginile au fost preluate de pe site-ul magazinului online: Vindem Ieftin.

 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu