cluc24

luni, 25 martie 2019

Vine primăvara...


... și scăpăm de frig!
În sfârșit se simte cum Soarele își întinde razele asupra orașului și hainele groase se pregătesc să devină rezerve strategice.
Cei care locuiesc în case și au grădină sunt privilegiați în perioada verii. Iarna au probleme legate de activitatea dezăpezirii și toamna de strâns frunzele care vestesc sosirea iernii, dar sunt infime în fața privilegiilor de care au parte. Primăvara se întorc păsările călătoare iar zona verde devine una activă. Încep să înmugurească pomii care-și anunță viitoarele recolte de fructe benefice organismului.
Eu locuiesc la bloc dar am și eu anumite ritualuri de primăvară. După ce se încălzește, îmi iau șurubelnița de la „iernat” și demontez geamurile de protecție de la balcon. De fapt sunt niște plăci de policarbonat care sunt prinse într-o ramă metalica și rulate pe două plăci de lemn, amplasate pe bara exterioară a balconului. Îmi părea rău să închid balconul cu termopan, pentru că nu aveam  acces total la priveliștea mirifică și aerul proaspăt de afară în perioada caldă. Aceste plăci nu mențin căldura excesivă dar sunt utile pentru că împiedică să intre vântul și zăpada. Temperatura este perfectă cât să pot păstra mîncarea la rece, fără a folosi frigiderul în acest anotimp friguros.
Zona în care locuiesc este amplasată lângă o zona verde ce delimitează zona de acces pe străzi, atât pe cel pietonal cât și pe cel al autovehiculelor.
În momentul când eliberez balconul de „hainele ei” purtate peste iarnă, se aude ciripitul păsărelelor (nu din cauza amețelii) și apare priveliștea care-mi încălzește sufletul.
De asemenea o pot urmări pe vecina care-și plimbă cățelul, o aud pe octogenara care se laudă cu iubirile vieții, pisica care se suie în copac și văd agitația oamenilor din perioada premergătoare sărbătorilor. Pot observa bucuria copiilor care zburdă prin zona verde admirând multitudinea de culori florale.
Dar nu sunt singurele pregătiri cu ocazia venirii noului anotimp. În fiecare an, la început de Aprilie ne vin musafiri de peste hotare: mamă, tată și doi copii plus un cățeluș. Ei stau două săptămâni și trebuie să le oferim confort și relaxare. Vara mergem noi la ei, dar acolo este avantajul că stau la casă și putem ieși în grădină.
În fiecare an facem investiții în locuință. Am început cu reducerea consumurilor de energie electrică prin achiziționarea becurilor cu led. Prin acest artificiu, am reușit să adunăm o sumă de bani suplimentară astfel încât să reorganizăm cel mai important loc din locuință: bucătăria. Acolo se desfășoară cele mai importante evenimente care au ca rol principal, stomacul nostru! Din acest motiv ne-am completat ustensilele necesare pentru prepararea și servirea meselor cu setul de tacâmuri Dune 24 piese și setul de oale Kaiser Inspiration, ambele WMF. 

Pentru un confort adecvat și pentru a face față musafirilor am utilat bucătăria cu un set de masa cu scaune care să fie ideal pentru sase persoane. Dacă mai apare cineva, aducem un scaun de bucatarie pe care-l păstrăm de obicei pe balcon. Setul de masa Arthur White și cu cele 6 scaune Loft White Brown se integreaza perfect designul și mobilierul din bucătărie, ducând spre un puternic efect vizual.. 
Bucătăria este realizată în culoare deschisă pentru a da o impresie de spațiu mărit, frigiderul și mobilierul crem se încadrează perfect, iar aragazul electric este situat în apropierea acestei mese de bucătărie pentru că scurtează calea mâncării spre cei înfometați.
În perioada când ne vizitează prietenii de peste hotare, folosim și livingul ca dormitor, având o masă pliabilă și o canapea rabatabilă. Acolo stau prichindei care au loc de joacă. Facem de fiecare dată un bilanț și un clasament, pentru a vedea cine este campionul căzăturilor pe jucării. Doi ani la rând am fost eu, în primul an arătam ca o varză ciufulită, la propriu și la figurat: îmi căzuse platoul cu sarmale în cap! 

Seara când ne adunăm acasă, după cină, ne retragem pe terasă, deschidem masa pliantă care este prinsă de peretele balconului și mai aducem o masa suplimentară și câteva scaune pentru a savura o cafea, o prăjitură sau câte o răcoritoare cu sau fără alcool. Fiecare are propriul scaun, conform culorilor preferate. Al meu este cel albastru pe care-l ascund ca să nu mi-l ia nimeni...Este momentul nostru de relaxare care uneori se întinde dincolo de granița zilei în care ne aflăm.
Uneori cu puține obiecte, cu inspirație și cu prieteni apropiați sufletului ne putem simți ca în Rai și să descoperim de fapt, că tot ceea ce facem este ca noi să fim fericiți.

Acest articol a fost scris pentru Spring SuperBlog 2019, iar imaginile sugestive au fost preluate de pe situl Somproduct al cărui motto “Inspiring Comfort” este sugestiv și pentru viitoarea reamenajare a livingului!


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu