cluc24

joi, 21 martie 2019

Arta investiției


Un zgomot mă trezește la realitate. Soția mea care pregătea cina, mă privește din scurt și-mi zice:
-          De la ploaie s-a luat vopseau de pe peretele din spatele casei.
-          Da..da... O să vopsesc din nou la vară.
-          Așa ai spus și anul trecut - ține să-mi amintească femeia dragă, mie.
-          Da, dar a trecut cam repede... - spun eu în timp ce șiroaie de apă se scurg prin fereastra deschisă.
Până să mă dezmeticesc, vecinul nostru apare pe ușă, cred, pentru că fereastra este închisă repede de soția mea. Acesta îmi spune:
-          Cred că-ți plouă prin acoperiș, vecine!
-          Știu că am o gaură mică, dar... O să mă duc să văd.
-          Reparația te costă o avere - spune soția vecinului care apare și ea în casă.
-          Acum mă duc să văd! - spun eu, bucuros că pot pleca ca să scap de pălăvrăgeala obișnuită a vecinilor care ne vizitau zilnic, de parcă eram personaje de la grădina zoologică..
După cinci minute încep să umblu prin podul întunecat, având o lanternă prinsă de cap. Mă uit la țigle, la pereți și scot capul pe fereastră. Nimic.
Mă urc pe pervaz și simt că mă apucă ceva de picioare și mă sperii doar la gândul că ar fi un soarece! Sperietura mă face să alunec și cad pe terasa etajului inferior. Sunt bine... sunt întreg.
Strig cu voce tare că totul este în regulă și fac doar mici verificări, pentru că cei din casă s-au speriat, ori de zguduitură ori de țipătul meu. De data aceasta am avut noroc!
Cobor agale spre grădină și fac o mică plimbare. Ploaia s-a oprit dar bate vântul. Neatent, uit  de pavajul care s-a desfăcut și mă împiedic, căzând în cap. La câțiva centimetri de mine, pică și o țiglă. Acum nu mai este noroc ci chiar ajutor divin, pentru că toate au venit de sus... în jos. Simt că mă doare brațul de la ultima căzătură.

Am mâna în ghips, un motiv în plus să stau cuminte și mai ales să fiu cu minte! În tinerețe am stat la bloc și m-am ocupat de amenajarea acoperișului, acum la bătrânețe ne-am mutat la casa noastră. Au trecut cinci ani de când am împlinit 25 și deja mă gândesc la o viață liniștită, mai ales că peste vreo 35 de ani voi fi la pensie!
Când am stat la bloc, am apelat la produsele Bilka, mai precis la tigla metalica și am refăcut acoperișul ajutați de Casa de Comenzi Vindem Ieftin. Un vecin filmase desfăsurarea activității: livrarea produselor, montarea lor și apoi am realizat o recenzie video pe care am încărcat-o pe situl Casei de Comenzi, obținând în acest fel o reducere de 100 de lei pentru următoarele investiții.
Chiar dacă am îmbătrânit și am deja 30 de ani, amintirile rămân. Știu că începusem să caut materialele prin marile depozite dar oscilația prețurilor nu mă favorizase. Unde produse erau mai ieftine, celelalte în schimb, mai scumpe iar costurile erau aproximativ la fel.
De asemenea, dacă achiziționam materialele cele mai ieftine și calitative din magazinele cu reduceri, aveam nevoie de diferite transporturi din direcții diferite și ce câștigam cu promoțiile, pierdeam cu cheltuielile de transport.
Acum stau liniștit în sezlong, cu mîna validă pe o bere rece și urmăresc activitatea muncitorilor în amenajarea locuinței. 

Pentru acoperiș folosesc tigla metalica Alutytan Ice Pur Viking Pruszynski perfect pentru a separa apa de  la ploile torențiale în două direcții de scurgere. Astfel evit riscul distrugerii burlanului din cauza unei supraîncăcari sau a scurgerilor pe pereți și distrugerea zugrăvelii exterioare. Această țiglă are garanție pe viață, important pentru că deși mă simt bătrân totuși sunt tânăr și am viitorul în față. Un asemenea produs nu poate fi decât unul premium.

Mă uitam la muncitorii, cu care am negociat separat prețul lucrărilor, la modul și ușurința prin care prindeau tabla pe care o îmbinau perfect cu coama acoperișului, separând bordurile frontale, de streasină și de perete. Pe acoperiș am stabilit să montăm și opritoare de zăpadă, ca să nu mă mai trezesc vreodată, cu anumite obiecte (adică zăpadă) pe cap!
Am înlocuit ferestrele cu altele noi din termopan și am montat polistiren exterior pentru păstrarea căldurii pe timp de iarnă. Am zugrăvit casă în galben după ce am aplicat tencuiala decorativa Top Dry Weber și am montat o ușă nouă din seria premium de usi interior Porta Doors.

N-am uitat nici de dalele care mi-a produs bătăi de cap, motiv pentru care, doi muncitori aplicau o sapă beton pentru a monta modulele de pavaj Arvore Star Stone care oferă un aspect plăcut ochiului șoferului care trece cu mașina peste ele. Aleea este o continuare perfectă spre treptele de intrare în casă.
În timp ce savurez berea îmi aduc aminte că trebuie să realizez un montaj video și intru în acțiune cu telefonul. Datorită prețurilor ideale obținute și negociate, am făcut economie, iar o parte din banii rămași i-am investit în noul meu telefon mobil. Așa cum se știe, noul la nou trage! Adică dacă Vindem Ieftin, sigur clienții cumpără ieftin și pot găsi alte oportunități de investiții


Acest articol a fost scris pentru Spring SuperBlog 2019.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu