cluc24

sâmbătă, 30 martie 2019

Alergând printre obstacole


Mergând agale pe stradă, a fost imposibil să nu aud o discuție între două femei care s-au întâlnit în fața unui magazin:
-          Vai ce frumoasă ești! Ce ai slăbit!
-          O femeie trebuie să aibă grijă de ea.
Interesant punct de vedere, mai ales că puțin mai departe, lângă o berărie, un bărbat se plângea amicului său:
-          M-am îngrășat. Viața asta....
Când aud că se vorbește despre viață, instantaneu gândurile îmi zboară și încep să devin filozof. Viața este așa cum ne-o facem noi... în general.
Oricum, legat de slăbit, trebuie să trec și eu la acțiune. Am un abonament la o sală de fitness, dar trebuie totuși să merg puțin pe acolo... să văd ce se mai întâmplă.
În urmă cu zeceani, la primul meu loc de muncă aveam o gașcă de prieteni: femei, bărbați, slabi, grași și ne simțeam bine împreună. Aveam un coleg căruia îi spneam Pinguinul, că avea 138 de kg și abia mergea, dar veselia lui era direct proporțională cu greutatea. Cred că de aceea, devenind și eu vesel, m-am îngrășat.
Oare râsul, îngrașă? Aici nu mă refer la animal.... pentru că de acesta fugi și... faci sport!
Într-o zi, când am constatat cu stupoare că aveam 98 de kg, m-am plâns Pinguinului, iar acesta mi-a spus:
- Ai grijă, că eu la vârsta ta eram mult mai slab ca tine acum!
Aceste cuvinte au fost cât o mie de sfaturi pentru sănătate. Știam că Pinguinul savurează dulciuri și bere, așa că eu am renunțat la aceste „vicii”. Am început să alerg, cel puțin așa credeam, pentru că prindeam autobuzul firmei în fiecare zi, deși plecam tot mai târziu de acasă.
Am trecut pe o dietă legată de frunze verzi: stevie, spanac, urzici dar nimic! Eram la fel cu kilogramele, doar mai verde la față! Am renunțat și am revenit la ceea ce făceam înainte.
Apoi m-am mutat la o companie mai mică. Acolo eram stressat și mă îngrăsam. Am aflat că stressul îngrașă dar spre surprinderea mea, după vreo doi ani, eu și stressul am devenit compatibili și am început să ne completăm, astfel că am slăbit. Într-o lună, am reușit să ajung la 72 de kg. Cei din jurul meu s-au speriat și m-au trimis la doctor. Nu aveam nimic, eram doar ca în pozele acelea cu reclame pentru slăbit, gen: înainte - și acum!
Am primit o invitație pentru un proiect de slăbit și când m-am dus la prezentare și am completat fișa de înscriere, mi-au mulțumit călduros, având impresia că am râs de ei, când completasem în urmă cu trei luni, invitația de a participa la eveniment.
Dar se pare că timpul le rezolvă pe toate, așa că încet dar sigur sunt pe cale să revin la greutatea mea.
Acum lucrez la o altă companie și devin om cu „greutate”. Trebuie să ajug din nou la starea de bine și la imaginea pe care am avut-o, dar cu alte conotații înainte - prezent!
Motivația pentru a începe un program de slăbit este aceea că trebuie să mă simt bine în pielea mea, să fiu sănătos și să pot să mă delectez cu ceea ce-mi place!

Pentru a slăbi ușor este nevoie de o dietă sănătoasă. Când m-am decis să încep să am o viață așa cum credeam că există doar în vise, am apelat la specialiști în nutriție pentru a-mi stabili un meniu sănătos.


A fost greu să încep pentru că eram conștient că vor dispărea mesele copioase, cartofii prăjiți, snițelul, carnea, berea, dulciurile... Deja încep să plâng gândindu-mă la ce sacrificii voi face!

Când am primit programul de alimentație, am rămas puțin bulversat. Am găsit în meniu cartofi, carne, fructe, legume, specialități, trei mese și două gustări pe zi. Singura problemă era că nu puteam merge zilnic la cumpărături, mai ales că meniul era variabil. Oricum, cu siguranță, nu aveam cum să găsesc toate produsele sau înlocuitorii echivalenți ai acestora. Deja mă vedeam renunțând înainte de a începe, deși eu nu abandonez niciodată înainte de termen!

Soluția mi-a oferit-o vecinica de palier, care a primit un colet și eu, generos am ajutat-o cu transportul:
-          Mulțumesc de ajutor!
-          Măcar atât să fac. Ajut și eu lumea, puțină mișcare și poate slăbesc.
-          Eu am scăpat de opt kilograme!
-          Wow - spun eu deși vecina pare slabă de când o cunosc. Cum?
-          Am un meniu de slăbit de la o firmă, de fapt acesta este conținutul coletului și în plus, alerg în fiecare seară.
-          Eu alerg dimineața după autobuz! Din nou!
-          Haha! Dacă vrei, putem face jogging seara....

Deocamdată doar atât, pentru că se aude soneria și sigur a venit curierul cu coletul ce conține meniul săptămânal de la Smart Diet, de pe al cărui site am preluat imaginile pentru articol. După ce le voi aranja, îmi iau treningul și alerg să o prind din urmă pe vecinica....


Acest articol a fost scris pentru SuperBlog Spring 2019.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu