Profesoara își aranjează
ținuta și se îndreaptă spre sala de clasă. Începe o nouă zi și trebuie să fie
în pas cu programa școlară. Când ajunge aproape de ușa clasei își dă seama că a
uitat catalogul. Oftează și se gândește la o vorbă veche: lunea nici iarba nu
crește.
Pătrunde în clasă iar elevii
care se jucau prin clasă aleargă să-și ocupe pozițiile în bancă. Profesoara
zâmbește și spune:
-
Bună
ziua!
-
Bună
ziuaaa doamnă profesoarăăă! - se aude răspunsul pe mai multe voci.
Se așează pe scaun și le face
semn elevilor să-i urmeze gestul. Se face liniște iar profesoara se îndreaptă
spre tabla scorojită și începe să predea noua lecție. Scrie trei rânduri cu
spații între ele, după care se uită spre copii. Unul dintre ei desena pe băncuță.
De fapt colora un chip de maimuțoi care fusese scrijelit cu mult timp în urmă,
probabil fiind o urmă lăsată de cei care au trecut pe acolo și au finalizat
etapa școlară respectivă. Profesoara privește spre geamul de termopan, la ușa
nouă și gândurile ei sunt plecate....
Directorul școlii este
îngândurat. Una dintre profesoare i-a solicitat să achiziționeze niște banci scolare rezistente. Consiliul profesoral nu are în gestiune un
buget impresionant dar câteodată trebuie aduse îmbunătățiri și să se
înlocuiască obiectele vechi, uzate și deteriorate.
O bancă de școală trebuie să
aibă un cadrul metalic foarte
rezistent, solid care să fie tratat cu materiale ecologice. El fiind de
specialitate mecanică era conțtient că sudurile la îmbinările băncilor trebuie să
fie perfecte până la cele mai mici detalii, iar vopsirea trebuie realizată în câmp
electrostatic pentru a oferi o durabilitate mare și aspect plăcut.
Băncile se realizează din bucăți de pal iar colțurile trebuie să fie bine rotunjite pentru evitarea posibilităților de accidentare. Unde să găsească asemenea perfecțiune?
Băncile se realizează din bucăți de pal iar colțurile trebuie să fie bine rotunjite pentru evitarea posibilităților de accidentare. Unde să găsească asemenea perfecțiune?
Profesoare intră grăbită în
sala de clasă. Își așează catalogul pe catedră, salută elevii și se îndreaptă
spre dulapul din clasă, achiziționat cu
ocazia dotărilor claselor cu mobilier scolar.
Își scoate laptopul pe care-l
conectează la proiector și prezintă un scurt videoclip legat de lecția pe care
urma să o prezinte. Băncile din clasă întregesc și oferă o senzație de nou, de
proaspăt, care crește apetitul elevilor pentru studiu și știință.
Profesoara aruncă o privire
asupra noilor bănci și constată cu surprindere și satisfacție, că nu au fost
măzgălite și școlarii au grijă de ele, pentru că de fapt, tot ceea ce se află
acolo, ține de imaginea lor și de prestigiul oricărei școli.
Se pare că directorul a găsit
soluția ideală, mai ales că nu a fost nevoit să se streseze cu transportul și
montajul mobilierului... Oare care a fost soluția ideală?
PS: Imaginile au fost preluate de pe situl Mobman.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu