cluc24

marți, 6 noiembrie 2018

Să spunem PAS, bolilor care ne pândesc!


Sala este plină ochi. Mă uit în jur și mă cuprinde panica. Femei elegante, bărbați galanți și copii de toate vârstele participă la prezentarea unde trebuie să-mi susțin și eu discursul. Pe ecranul din spatele mesei unde se află speakerii, scrie clar și indubitabil tema conferinței: “SĂNĂTATEA COPIILOR NOȘTRI”.
Orice zi bună începe cu o planificare a ceea ce ne dorim să facem. Eu mi-am făcut o strategie de discurs dar este greșită pentru că se adresa doar părinților în general și femeilor în special. Trebuie să improvizez pentru a ieși cu bine. Voi fi calm și voi încerca să vorbesc continuu, fără a mă bâlbâi.
Se face liniște în sală și moderatoarea deschide prezentare invitându-mă la microfon. În timp ce mă pregătesc, arunc o scurtă privire spre participanți. Între timp, apar niște farfurii cu mici atenții gustative pentru cei prezenți.
„Astăzi voi vorbi despre sănătate în general, și de modul în care putem trăi fără griji reușind să spunem PAS bolilor care ne tot încearcă”.
Oamenii din sală au stări diferite, unii de curiozitate, alții par agitați sau nervoși pentru că au fost probabil la mai multe asemenea prezentări.
Cei care au trăit și în perioada anterioară anului 1989, știu cu certitudine că atunci toți aveam o alimentație strict controlată și sugerată de evenimentele politice din țară. După schimbarea regimului, România și-a deschis porțile spre lumea largă iar noi am fost efectiv, asaltați de diferite produse de consum. Din acel moment noi eram proprii noștri stăpâni, fiind obligați să alegem și să ne conformăm propriilor dorințe și principii.
Persoanele trecute de 40 de ani dau semnificativ și aprobator din cap.
În prezent avem o mulțime de opțiuni pentru a ne organiza viața, iar una dintre cele mai importante componente ale exitenței noastre, fără de care nu putem trăi, este alimentația. Nu voi povesti doar despre alimentația pentru copii, ci voi încerca să vă prezint ceea ce ne preocupă pe toți. Pentru că fiecare dintre noi suntem copilul cuiva, iar dacă noi nu am putut beneficia de alegeri optime, putem să-i influențăm atât pe cei care ne urmează nouă cât și pe noi înșine, putând fi exemple pozitive.
Audiența pare interesată mai mult de ceea ce se află în fața lor, în farfurii decât de ideile mele.
Conform cercetătorilor, se spune ca boala acestui secol va fi obezitatea. Se știe că ceea ce ne place nu este sănătos, ori este ilegal sau imoral. Putem susține că alimentația neadecvată face parte în totalitate din acest deziderat.
Trebuie să ne obișnuim copiii să mănânce sănătos, pentru că așa cum îi creștem, îi vom avea și în viitor. Putem mânca și alimente nesănătoase dar acesea nu trebuie să devină obicei, sau mai rău, rutină zilnică.
Noi trebuie să ne hrănim pentru a trăi, să avem energie, nu ca să ne îmbolnăvim. Bolile nu ne iartă și ne așteaptă să greșim pentru a ne cuceri.
Între timp micile platouri cu delicatese s-au golit și eu fac semn personalului auxiliar să aducă alte produse de consum.
Uneori încercăm să facem mai multe lucruri deodată, pentru a câștiga timp, dar pe lângă faptul că nu le facem bine mai și acumulăm oboseala nervoasă, calea bolilor intelectuale. Pentru protejarea sănătății mentale și fizice, trebuie să avem o alimentație bogată în vitamine.
Boala Alzeheimer a început să devină ceva obișnuit. Pentru a nu suferi de boli mintale, datorate stresului trebuie consumată carnea slabă, adică peștele sau curcanul. Nu trebuie evitate legumele și fructele, citricele, broccoli, avocado, mure, afine.  Nici ouăle nu trebuie să lipsească din alimentația noastră.

De asemenea, apa este un element vital al existenței noastre. Păinea, glucidele, fibrele sunt mai mult decât benefice pentru stomac. Sportul este un alt factor important în evoluția și sănătatea omului. Contează mult ceea ce folosim când preparăm produsele pe care le îndrăgim, zahărul brut, uleiul de in sau dovleac oferă un gust aparte mâncărurilor și sunt sănătoase. Mierea de Manuka este consistentă și hrănitoare, iar pe pîinea neagră devine delicioasă. Cerealele cu lapte sunt adevărate beneficii pentru organism, indiferent de vârstă!
Participanții încep să fie interesați de ceea ce prezint și-și dau seama că aparțin unei anumite categorii prezentate.
La servici abia apucăm să mâncăm ceva din cauza programului stresant iar seara când revenim acasă, mâncăm mult prea tărziu și din această cauză alimentația nu este una sănătoasă, benefică corpului nostru.
Dar de ce servim cina târziu? Pentru că așteptăm ca ingredientele aduse din frigider să fie gata pentru a le savura. Oare chiar aşa este, sau propria noastră comoditate sau stare de bine are un rol important?
Unii oameni merg la fitness pentru a beneficia de rezultate pozitive în urma mişcării, și în sinea lor încearcă atât o remodelare corporala cât și eliminarea celulitei, care a ajuns o adevărată sperietoare pentru factorul uman.
Când alergăm pe bandă sau mergem pe bicicletă, constatăm scăderea caloriile în timp, dar totul se desfăsoară în ritm lent, faţă de timpul pe care-l avem la dispoziţie. După o oră de fitness constatăm că nu am realizat mare lucru, mai ales că apoi avem tendința să ne delectăm cu diferite sortimente de alimente şi băuturi răcoritoare. Și după câteva asemenea sedințe de fitness, constatăm că nu slăbim, ci din contră, parcă ne-am îngrăsat un pic deși am renunțat la viața sedentară.
Mulți alegem să folosim vitamine sau suplimente dar nu ne preocupăm de ceea ce ne ajută să ne dezvoltăm sănătoși, adică mâncarea cu adevărată valoare nutritivă.
O mică parte a audienței începe să mormăie, semn că le-am atras atenția dar consideră că ceea ce este sănătos, nu poate fi bun.
O alimentație adecvată și sportul fac bine atât organismului cât stării psihice. Viața noastră este rodul gândirii noastre. V-au plăcut produsele servite în timpul acestei prezentări?
Toți participanții dau din cap, aprobator.
Știți ce ați servit?
Din nou, toți cei prezenți, dau din cap, dar dezaprobator.

Am văzut că copiii s-au bucurat din plin, la intrarea în sală de cubulețele cu biscuiți amestecați cu semințe de chia și cereale. Aceste semințe se consumă atât crude cât și prăjite, întregi sau măcinate și sunt bogate în proteine, acizi grasi esențiali Omega-3 şi Omega-6, antioxidanti, aminoacizi, vitamine și minerale, prevenind îmbătrânirea precoce, inhibă apetitul exagerat, pentru că foamea a trecut. Aceste produse nu sunt modificate genetic.
Participanții încep să zâmbească, aprobă cele spuse și se consultă între ei, în șoaptă. Nu mă deranjează, pentru că sunt constient că-mi dau dreptate. Continui...

În a doua parte a prezentării, v-am oferit spre degustare caju care reprezintă o bună sursă de lactate pentru persoanele care au renunțat la produsele animale. Din acest produs se obține atât laptele vegetal cât și smântână. Consider că acest experiment practic va convins că putem mâncă sănătos, să ne săturăm și să ne și placă. Cu altă ocazie vă voi prezenta beneficiile pe care le oferă smochinele, curmalele....
Îmi pregătesc încheierea dar o parte din public îmi solicită cu mîinile ridicate în sus, ca la școală, dreptul de a întreba, de a se informa....


Acest articol a fost scris pentruSuperBlog folosind imaginile de pe situl SanoVita.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu