cluc24

sâmbătă, 24 noiembrie 2018

În căutarea lucrului bine făcut


Timpul ne provoacă

Ce fac oamenii când sunt supuși intemperiilor naturii? Se protejează: de ploaie cu umbrela, de soarele insistent cu pălării și sepci adecvate, iar iarna se îmbracă mai gros.
Acasă suntem protejați de locuința noastră, de acoperișul de deasupra capului. Toate aceste obiecte care ne protejează se deteriorează în timp pentru că nimic nu este veșnic!
Pentru haine, găsim ușor magazine adecvate și produse ideale, dar pentru acoperișul casei?
Eu locuiesc într-un  bloc de tip vechi, solid care are un acoperiș șubred. Fiind la ultimul etaj, iarna se face condens, iar vara se înfiripă apa de ploaie prin zonele neetanșate corect sau prin cărămizile deteriorate peste ani.

Este un proverb mai vechi care spune că „Cerul e limita dacă ai un acoperiş deasupra capului”, deci câțiva dintre noi, vecini de bloc, anual ne ocupăm de reparația acoperișului, cu frecvența cu care țăranii își cultivă pământurile.

Acoperișul din an în an

În acest an ne-am mobilizat din timp, dar ca în povestea cu cei “zece negri mititei”, în fiecare zi, unul dintre noi dispărea din zonă, pentru diverse motive întemeiate sau nu.
Din cele 15 familii, am rămas doar patru implicați. În timp ce verificam integritatea țiglelor păstrate din anii anteriori, mi-am adus aminte de pașii pe care-i făceam la servici când realizam anumite proiecte și m-am gândit să aplic acele etape în cadrul acestei lucrări.

Am stabilit necesitatea și costurile investiției. Pentru reparații erau necesare doar anumite accesorii și consumabile. Făcând un bilanț al acestor investiții de-a lungul anului, am constatat că majoritatea banilor adunați în fondul scării se foloseau la aceste reparații.
Vecinii mei au fost sceptici. Unul dintre ei, cel care revenise de la lucru din Italia, îmi acorda credit total ca să investim într-o renovare completă, cu înlocuirea tuturor țiglelor și a accesoriilor aferente, folosind tigla metalica Bilka.. Ceilalți doi vecini, erau economi, obișnuiți cu vremurile trecute, când economia era la baza societății.
M-am gândit să-i cooptez în planul meu, care era unul clar. Cei doi vecini pensionari au fost trimiși pe teren, agenți de... cumpărături, ca să vadă și să compare prețurile, atât pentru reparații cât și pentru investiția mai amplă.
Vecinul revenit din Italia s-a ocupat de găsirea unor meseriași care să ne realizeze lucrarea, pentru că era de mare amploare și necesita resurse umane mult mai numeroase decât eram noi și trebuiau profeșionisti.

Eleganță și noblețe

Eu am căutat pe internet variante optime pentru tigla metalica și am constatat că există o adevărată Divizie de Acoperișuri la Vindem-Ieftin. După un studiu aprofundat, vizionând mai multe recenzii video de pe site, am organizat sedința de bloc, fiind conștient că voi avea ceva de furcă cu vecinii, pentru că ei  “Preferă vrabia din mână, decât porumbelul de pe acoperiş”.

Pentru a fi înțeles în totalitate, am realizat o prezentare power-point care i-a uimit pe toți cei prezenți, chiar și pe cei care se fofilaseră de la lucrări.
Primul slide reprezenta problemele care trebuiau rezolvate pe scara blocului, din care am selectat trei, cele mai importante, ce erau scoase în evidență.
Al doilea slide prezenta situația reparațiilor necontenite la acoperișul blocului și dificultățile întâmpinate, astfel că această lucrare a devenit prioritară din “top trei” anterior.
Al treilea slide “Ce ne dorim” - să facem reparații anuale la acoperiș sau să trăim în liniște și pace, zeci de ani?” prezenta un bilanț financiar.
Al patrulea slide prezenta filmulețul și recenzii legate de produsele oferite de Divizia de acoperișuri. Prezentasem prețurile obținute de cei doi vecini pensonari și datele găsite pe situl companiei.care ne oferea materialele necesare pentru acoperisul casei.
În următorul slide erau prezentate avantajele achiziției produselor de la firma Vindem Ieftin: achiziționarea materialelor dorite dintr-un singur loc și la cel mai bun preț, comparativ cu costurile găsite la alte magazine. Alegerea produsului ideal se obține printr-o consiliere gratuită cu reprezentanții companiei.
Ultimul slide spunea: “Minciuna stă sub acelaşi acoperiş cu ruşinea” dacă ne consolăm cu veșnica idee că o reparație de azi, rezistă și la anul....
-          Dar au toate materialele? - întreabă vecina de la parter
-          Sunt producători diverși... - constată un vecin pesimist.
-          Această firmă comandă produsele la toți furnizorii de la care dorim să cumpărăm. Marfa se livrează la noi direct de la producător, fiind ambalată corespunzător și ajunge  în cele mai bune condiții, nefiind stocată prin depozite și manipulată de mai multe ori ca să există riscul deteriorării, ceea ce se reflectă atât în calitatea produselor, cât și în prețul final către noi. Adică costurile de manipulare, depozitare și transport erau în caz contrar incluse în adaosul comercial aferent produsului și achitate de noi, clienții.
-          Da... da...
-          Și dacă am fi cumpărat direct de la producători, aveam prețuri mai mari, pentru că nu suntem distribuitori care să facem rulaj de materiale, ca să avem discounturi - susțin eu
-          Da... Și ne ocupăm noi? - întreabă un alt vecin. Eu am probleme cu spatele. Vecinul este alergic la înălțime....
-          Am găsit o firmă de execuția, care vine cu schelă, nacelă și tot ceea ce este nevoie - răspunde vecinul proaspăt întors din Italia.
-          Ne va costa, pe lângă fondul scării aferent încă.... - spun eu cu voce hotărâtă.
-          Imediat - spune unul dintre vecini care dispare și în câteva secunde, apare cu suma de bani solicitată.
Ceilalți vecini susotesc și se retrag spre apartamentele lor pentru pregăti banii necesari lucrării de reamenajare a acoperișului.

Soluții de viitor

După o săptămână, materialele sunt depozitate în fața blocului, pe alee și echipa de execuție își începe treaba. Unul dintre vecini, filmează desfăsurarea activității. Atunci îmi aduc aminte că în prezentarea video ne informau că dacă filmăm livrarea produselor, montarea lor și realizăm o recenzie video, obținem o reducere pentru următoarel investiții de 100 de lei. Cu siguranță vom putea utiliza banii pentru alte amenajări interioare sau exterioare.

De multe ori, imaginile spun mai multe decât unele cuvinte.

Acest articol a fost scris pentru SuperBlog 2018, iar imaginile au fost din arhiva personală și de pe situl Vindem Ieftin - Divizia de Acoperișuri.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu