cluc24

miercuri, 21 noiembrie 2018

Limba română...


Grea e limba română.... Uneori o literă poate modifica sensul unei expresii. Lipsa diacriticelor poate duce la apariția confuziilor în înțelegerea unei informații.
Limba română este grea și pentru că mulți nu reusesc (nu vor) să o învețe și la fiecare apelare a acesteia, îi smulg câte literă, precum o petală de trandafir.
Greșelile gramaticale și de ortografie sunt grave și prezintă lipsa de cultură, producând o imagine publică proastă a persoanei care transmite mesajul scris. Mai apar greșeli de „tastare” când o literă este înlocuită din grabă cu altă sau o literă „diacritică” ia locul alteia, greșindu-se poziția tastei dar aceste erori nu sunt uzuale și repetative.
Modul în care scriem, vorbim, reprezintă calea de comunicare, emițător-receptor. Dacă avem abateri grave de la regulile limbii române, suntem toți niște soldați care pierdem lupta cu cultura, civilizația noastră.
Mulți scriu corect în limbi străine dar în română... sunt departe, nu doar cei plecați din țară și chiar cei aflați pe băncile școlilor.
Să nu ciopâțim limba română, pentru că aici ne-am născut, aici trăim și trebuie să fim mândri de istoria, literatura, geografia noastră, de arta și cultura națională.



Uneori o greșeală poate fi fatală. Dacă am trimite mesaj la recepția unui hotel:
- Vreau tză mă gazez cu soția mea.... (în loc de a mă caza)... sigur vine poliția peste noi!


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu