cluc24

marți, 19 decembrie 2017

Idei de bărbați

Pătrățel soarbe tacticos din bere, privind în jur. Oftează ca un bătrânel aflat în pragul ușii, asteptând să-i vină pensia. Gogonel îl privește dar, tace. Pătrățel mai oftează o dată, iar sora lui Maimuțel ridicându-și ochii de pe laptop i se adresează:
-          Ți s-au scufundat vapoarele?
-          Da... cele din hârtie... Mă gândeam....
-          ......
-          Ar trebui făcute unele renovări în sufrageria vecinei noastre.
-          Poftim? – întreabă mirată gazda, Gogoșar, ridicându-și ochii din laptop.
-          Da... Cred că o să pun umărul să mai facem câte ceva pe aici – spune Pătrățel.
Gogonel își pune mâna pe fruntea lui Pătrățel, spunând ferm convins:
-          Nu are temperatură....
-          De ce mereu, când vreau să fac ceva, credeți că am... temperatură!
-          Pentru că tu nu faci nimic fără să ai vreun beneficiu – spune Maimuțel.
-          Ei uite... vreau să fac ceva util și frumos aici. Cât este plecată Gogoșar, o să mă ocup de casă!
-          Oricum îți fac prăjituri – spune Gogoșar.
-          Nu vreau... adică vreau dar nu pentu ce voi face!
-          Ce vrei să faci? – întreabă Gogonel.
-          Am idei.... Mă ajuți?
-          Nu am timp... o să am treabă!
-          Tu vrei să stai la Gogoșar... să te uiți la televizor... Al tău s-a stricat? – intervine Maimuțel.
-          Nu vrea să consume curentul electric de acasă – râde Gogonel.
-          Uite așa se lasă oamenii de hărnicie... cu unii ca voi – spune Pătrățel.
-          Vrei să te însori cu Gogoșar?
-          Numai la căsătorie îți stă mintea surioară – oftează Pătrățel.
-          Și cum vrei să faci... mai exact ce anume?  - întreabă Gogoșar.
-          Păi... - începe vesel Pătrățel. La început zugrăvim... o culoare crem... că albul mi se pare un pic cam demodat....
-          Bine, mai departe – spune Gogoșar, ciulindu-și urechile.
-          Apoi o să punem niște perdeluțe asortate, puțin mai închise la culoare ca să nu se reflecte soarele în laptop....
-          Sau televizor ... – continuă Gogoșar ideea vecinului.
-          Da.... O să punem o lustră galbenă, având becuri cu led, orientate în sus. Lumina se va reflecta din tavanul alb....
-          Mai departe – visează Gogoșar, uitând să comenteze.
-          Un dulăpior și o măsuță care se pliază se vor asorta perfect cu decorul. O să punem un covoraș în mijloc, ca să nu murdărim parchetul....
-          Cu spuma de la bere – continuă Maimuțel. Credeam că vrei și un frigider!
-          Nu... Dar sub geamul termopan, putem pune un blat de cuarț, așa cum este și în bucătărie și baie.
-          Cum arată! Cu albastru... lângă crem și galben!
-          Cuarțul are o paletă largă de culori. O să fie elegant, rezistent, mai ales când luăm contact cu zona ....
-          De câte ori te uiți tu, pe geam? – întreabă mirată Maimuțel.
-          Nu este vorba de uitat pe geam. Dar eviți ciobirea, zgârierea.... Blatul din cuarț nu îngheață și nu se încălzește..
-          Nu înțeleg ce te-a apucat – se miră Maimuțel.
-          Eu mă bucur dacă faci treabă, dar nu o să-ți măresc dozele de prăjituri – spune fermă Gogoșar.
-          Bine.... Uite un pliant cu avantaje.... – spune Pătrățel, oferind fetele o foaie cu beneficiile cuarțului.

Gogonel se uită și el peste fluturaș și revine la Pătrățel, întrebându-l în șoaptă:
-          Pentru ce vrei să faci astea?
-          Dacă punem blat de cuarț, avem unde să depozităm berile, și nu suntem nevoiți să facem atâtea drumuri la frigider.

-          Am înțeles! – exclamă fericit Gogonel după care spune cu voce tare, uimind fetele, în timp ce-și aruncase privirea peste pliant: Îl ajut și eu pe Pătrățel! Cuarțul este un material cu absorbție și porozitate minima, antiderapantă și ușor de întreținut.... ideal pentru noi... pentru casă! 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu