cluc24

marți, 17 noiembrie 2020

Povestea unei copilării fericite și a unui brad artifical

 


 


E sărbătoare! De fapt este luna cadourilor. Anul acesta este unul mai liniştit, fără prea multă agitaţie. În urmă cu câțiva ani, am rezolvat pentru o perioadă mai lungă și problema bradului de Crăciun, trecând în zona ecologică, folosind brazi artificiali . A fost o idee bună deși am făcut schimbarea fără vreun gând inițial, de nevoie, dar sunt bucuros de reuşita implementării. Astfel îmi retrăiesc copilăria.

Totul începuse cu câteva zile înaintea sărbătorilor de iarnă când soţia mea a plecat la un curs de specializare. Am fost puțin trist dar şi bucuros pentru că puteam să-mi fac de cap, ca în copilărie! La plecare, ea mi-a spus:

- Poate reuseşti şi tu să faci curăţenie! – privind prin cameră.

- Da. Cum să nu! – spun ferm convins că voi reuşi.

După ce ne-am despărţit, aveam atâtea planuri de parcă aveam la dispoziţie un an întreg. La început mi-am sunat prietenii să ne întâlnim la o bere, urmând ca apoi să mă ocup de curăţenie şi de pregătirile aferente sărbătorilor.

În prima zi nu am făcut nimic, fiind prea obosit. A doua zi am fost nevoit să rămân peste program la servici şi am pierdut astfel oportunitatea de a rezolva ceva din treburile primite.

În următoarea zi am fost la o bere cu prietenii și am stat până s-a închis barul, ca apoi să-i invit la mine pentru a continua petrecerea până dimineaţa. Din cauza oboselii şi a stresului am distrus câte ceva pe acasă: am pătat un covor, am dărâmat un calorifer de pe poziţie şi  am spart un bec. M-am decis să le repar în următoarea zi.

A venit sâmbăta şi eram terminat după cheful cu prietenii, așa că am decis să mă odihnesc până spre lăsarea serii. Spre disperarea mea, aşa repede a venit seara, că obosisem deja şi m-am tot odihnit, până a venit miezul nopţii şi apoi s-a făcut duminică.

Trezindu-mă dimineață, adică pe la ora 12.00, am fost hotărât că nu este normal să lucrez duminica când oamenii se odihnesc!

În timp ce savuram o cafea, am decis să rezolv treburile stabilite în ultimele două zile rămase ca termen. Cât timp putea să-mi ia o curățenir? Mă uitasem prin cameră și am constatat că o să dureze… cam mult. M-am dus până la pereți și am început să înclin tablourile, câte puțin, ca să cadă praful de pe ele până a doua zi. Apoi am sunat un coleg de servici spunându-i că o să-mi iau liber ziua următoare.

Luni m-am trezit la ora 7.00, presat de alarma telefonului. Aș fi vrut să-l opresc dar nu-mi găseam mobilul, ascuns de mine cu o seară înainte tocmai în acest scop.

Îmi timp ce-mi beam cafeaua, apăruse soacra mea care-mi adusese mâncare gătită. S-a mirat că m-a găsit acasă și s-a uitat prin jur:

- Ai făcut curat, așa-i?  Tablourile sunt strâmbe!

- Le îndrept eu… că mai am ceva treabă – am spus eu fericit.

Soacra mea a plecat mulţumită că are un ginere harnic. În timp ce începusem să dau cu aspiratorul am constatat pentru prima oară că am o locuinţă mare. Concomitent cu ștergerea prafului am schimbat și becul spart.

Pata de pe covor a dispărut greu după o frecare insistentă cu o cârpă udă.. Am reușit să repoziționez caloriferul după ce mă chinuisem două ore ca să dau o gaură pentru şurubul de prindere.

După ce am terminat aceste treburi, am privit satisfăcut pe geam și m-am speriat. Nu era niciun urs, doar că se înserase iar oamenii plimbau brazi. În acel moment mi-am dat seama că aveam nevoie de un brad! M-a cuprins panica, când mai aveam timp să caut un brad, la cât de obosit şi terminat mă simțeam!

A doua  zi urma să merg la servici iar soţia mea revenea acasă… Parcă şi covorul mi se păruse că era pătat din nou. Totuși îmi trecuse prin minte un gând salvator: dacă puneam bradul peste pată, nu se observa micul dezastru și scăpam. Oricum urma să avem musafiri și puteam să dau vina pe ei când soția mea descoperea pata, spunând că au vărsat ei... vinul!  Era mai mult decât necesar să am un brad!

Sunasem un prieten ca să mă ajute. Acesta îmi spusese că în piaţă este plin de brazi și doar trebuie să aleg unul potrivit. N-am avut ce face şi am dat o tură la piaţă şi am cumpărat un brăduţ de înălțimea unui copilaș de cinci ani. Am fost fericit și revenind acasă am început să-l tai pentru a încăpea în suportul cu picioare. Nu prea se potrivea așa că am tot tăiat până am rămas cu nişte crengi, pe care le-am pu pe masă într-o într-o vază cu apă.

Mă gândisem că dacă las caricatura de crengi-brad, soţia mea o să creadă că râd de ea, fără a avea vreo ideea că mi-ar juca soarta o festă. Între timp se întunecase și piaţa se închisese. 

Oftând, m-am deplasat la caluclator și am avut o revelație: bardul artificial al copilăriei! Am intrat pe situl e-sarbatoare, nume predestinat sărbătorilor și mi-am comandat un brad de Craciun, unul artificial nu natural, alegând cu greu din multitudinea de modele existente în magazinul virtual.

A doua zi, bradul a ajuns cu cinci minute înaintea soţiei mele, care a rămas înmărmurită de cele văzute: harnic, gospodar şi devreme acasă! Cum cine? Eu, nu altcineva!.

Și ca prin farmec, a dispărut și pata de pe covor. Poate a fost doar o iluzie, pentru a nu provoca o deziluzie!

 


Chiar dacă ne dorim să aducem pădurea și natura de sărbători în casa noastră, putem trăi acele momente plăcute folosind brazi de Craciun artificiali, ecologici iar mireassma de brad să fie oferită de crenguțele de brad natural ori de un deodorant special. De ce să distrugem natura, pădurea pentru mici capricii, de câteva zile?

Bradul artificial poate fi folosit ani la rând și va fi un obicei de familie: împodobirea acestuia. Un brad artificial poate fi păstrat un timp îndelungat, să ne bucurăm de acesta între Crăciun și Anul Nou, pe când un brad natural cu siguranța nu va trece dintr-un an în altul. În copilăria am păstrat bradul până în luna februarie pentru a mă bucura de el, găsind câteodată, cadouri sub el.

Salvând pădurea, pe lângă faptul că sunt ecologiști, sprijinim climatul sănătos care dă vigoare și sănătate omului.

Când m-am căsătorit, inițial am avut brad natural și de câte ori treceam prin fața acestuia, mă înțepam. Cădeau acele și trebuia să am grijă, în cazul în care veneau musafiri de vârstă mică, să nu aibă accidente. Am avut și o doamnă vizitatoare care a fost curioasă și a călcat pe un ac și tot sărea într-un picior, iar soțul ei nu știa ce a pățit, pentru că băuse doar un pahar de vin!

Având un brad artificial, costurile de Crăciun se reduc, iar bugetul alocat se poate investi în cadouri și diverse reuniuni, evenimente alături de cei dragi.

Când achiziționăm un brad artificial, trebuie să fim atenți la calitatea acestuia, la crengi, la suportul potrivit și să alegem ceea ce ne place pentru că sunt magazine virtuale care au o multitudine de modele și oferte, pentru că e-Sarbatoare!

 


Articolul a fost scris pentru SuperBlog 2020, iar imaginile au fost preluate de pe situl e-sarbatoare.

 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu