cluc24

miercuri, 4 noiembrie 2020

Pătrățel pregătit să salveze planeta

 

Pătrățel își termină de consumat berea și se ridică din fotoliu pentru a pune doza goală în punga ecologică pentru deșeuri. Vecinul Gogonel îl privește atent pentru a vedea care este punga pe care o să o folosească și el pentru aceeași operație.

Între timp apare gazda Gogoșar care-i privește atentă în timp ce învârte polonicul în mână:

-    Care dintre voi ați fost la ședința de la administrația blocului?

-    Eu nu - spune Gogonel.

-    A fost Pătrățel - spune Maimuțel care apare în viteză în cameră. Fratele meu s-a lăudat că a avut idei multe și apreciate!

-    Chiar?! - exclamă Gogoșar privind spre Pătrățel.

-    Da. Mi s-a oferit și onoarea de a fi șef de scară.

-    Și?

-    Am refuzat.

-    De ce! - se miră Gogonel. Sunt curios să te văd șef!

-    Da? De mâine execuți tot ce spun eu! - zice Pătrățel.

-    A... mă refeream pentru alții...

-    Am spus că dacă montăm panouri solare pe acoperiș, obținem reduceri la consumul de energie electrică salvând și mediul. Putem fi ecologiști!




-    Pe bune? - întreabă Gogonel.

-    Da. Este o idee bună și toți au fost de acord.

-    Bravo! - spune Maimuțel spre mirarea fratelui ei.

-    Super! - aprobă și Gogoșar. Meriți o prăjitură!

-    Da! - se bucură Pătrățel.

-    Să vedem de care - dă replica Gogoșar. Altceva?

-    Am propus să înlocuim lămpile de pe scara blocului cu altele, cu senzor și reglaj de luminozitate. De ce să funcționeze toate lămpile când de fapt noi folosim doar etajul nostru și acesta, de la Gogoșar? Alții merg doar la etajul unu și trebuie să se folosească doar lămpile consumatoare până la acel etaj, nu în tot blocul. Și becurile vor fi cu led, mai puternice și mai mici consumatoare de curent electric!

-    Bravo Pătrățel - se bucură Maimuțel. Mai departe!

-    Noi avem o centrală de bloc veche. Am propus să o înlocuim cu una nouă, pe condensație și care să aibă consum redus. Vom înlocui ușile și geamurile de pe scară cu altele noi, de termopan pentru a păstră temperatura din interior.

-    Wow! Ce de idei ai! - se miră Gogonel. Pentru noi, ceva... idei?

-    Da. Vom cumpără un frigider clasa A++ nou pentru Gogoșar, ca să consume energie puțină, că și așa, tot la ea venim să mâncăm.... Iar eu îmi voi cumpăra o mașină electrică!

-    Ei, da! Unde o încarci?

-    Eii... găsesc. O să folosesc E.ON Drive Satelit.

-    Ce este? - întreabă Gogonel.

-    Dacă vrei să afli intră pe situl E.ON care ne încurajează prin campania ‚,WE has nolimits’’ să conștientizăm puterea comunității și a acțiunilor noastre de zi cu zi asupra planetei. Pentru că doar împreună putem schimba felul în care consumăm resursele și doar împreună putem crea un viitor nelimitat de verde.

-    Pătrățel ai devenit cu adevărat un om responsabil! Crește valoarea prăjiturii - spune Gogoșar.

-    Da... da...

-    De unde bani pentru investiții... mai ales la bloc? - întreabă Gogonel.

-    O să facem o licitație printre companii și o să le punem afișe și bannere cu reclame pe laterala blocului. Din banii obținuți, vom face investițiile. Probabil o să găsimși  firme care se implică în lupta pentru Terra verde.

-    Chiar nu vrei să fii administrator? - întreabă Gogonel

-    Am spus că dacă găsesc cinci surse de economie și ecologice pentru bloc, voi accepta! - spune Pătrățel

Nu apucă să termină Pătrățel propoziția că Gogoșar și Maimuțel se grăbesc spre laptop pentru a căuta noi idei de sustenabilitate.

Dacă vreți să-l ajutați pe Pătrățel să ajungă administrator iar Gogoșar să-i facă o super-prăjitură, interveniți cu sfaturile și ideile voastre legate de sustenabilitate în comentarii la articol!.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu