cluc24

miercuri, 12 octombrie 2022

Acolo unde tehnologia este alături de noi

 

Amintiri din copilărie și nu numai...

Copilăria este cea mai frumoasă perioadă a vieții. Atunci când am fost mic, atât de mic că mă ascundeam sub mesele din casă, mă bucuram de toate privilegiile existente, care pe atunci nu erau prea multe. Aveam o imaginație bogată, iar joaca obișnuită se transforma într-o adevărată aventură. Când am început să merg la școală, am descoperit taina numerelor și a literelor. Caligrafia nu mi-a plăcut, matematica a rămas o taină, dar limba și literatura română m-au cucerit.

Scriam atât de urât, încât nici învățătoarea la început și nici profesorii ulterior, nu înțelegeau prea multe din cele așternute de mine pe paginile din caiet. Astfel am fost pus de mai multe ori în situația de a citi ceea ce am scris, iar uneori inventam și completam cele notate pe foi, deci îmi cultivam imaginația. Scrisul meu, îl înțelegeam doar eu și sora mea, care-mi corecta greșelile și mă enerva că avea unele fixuri de ortografie, care acum în prezent, le am și eu! Cel mai mult îmi plăcea să fac compuneri, pentru că creativitatea zburda. Matematica nu mi-a plăcut, pentru că nu puteam improviza, fiind vorba doar de cifre și calcule.

În adolescență citeam mult și uneori mă gândeam și schimbam ideea cărții, astfel că m-am hotărât să-mi concep propriile povești, pe care le adunam în caiete pentru viitor, precum părinții mei puneau murăturile pentru iarnă.

În momentul terminării studiilor universitare, mi-am dorit cu ardoare să-mi concep lucrarea de licență pe computer, deși nu dețineam așa ceva. Am primit împrumut un calculator de la o vecină și m-am pus pe treabă, ajutat și instruit de aceasta. Totuși, la un moment dat, s-au încurcat paginile din word, astfel încât a trebuit din nou, să improvizez. După ce am reușit să trec de examenul de absolvire, m-am decis să-mi cumpăr un calculator ca să perseverez în pasiunea mea. După câteva luni, am reușit să-mi achiziționez obiectul mult dorit, l-am luat acasă și mă uitam la el. Nu știam să-l utilizez, dar m-am apucat de invățat, fiind autodidact iar în scurt timp, am reușit ceea ce mi-am propus, să mă descurc excelent cu noua tehnologie.

Încet dar sigur, pe lângă creativitatea care m-a preocupat, noua tehnologie a venit precum o mănușă peste degetele înghețate în plină iarnă. Computerul a fost alături de mine, chiar dacă a trebuit să înlocuiesc unele periferice PC.

Între timp am descoperit alte facilități ale tehnologiei și am început să mă relaxez cu diferite jocuri, astfel că a trebuit să înlocuiesc tastatura pentru că literele A și S erau cam șterse de la desele interacțiuni degete-taste și doar le intuiam poziția, conform unei obișnuințe specifice. Între timp m-am perfecționat, ținând pasul cu tehnologia și mi-am completat “joaca” cu accesorii precum o sursă, carcasa Spacer, mouse și scaun de Gaming


Sursa: Spacer

 

Amintiri de blogger și nu numai...

În prezent, am un laptop care mă însoțește peste tot și este completat sau înlocuit, după caz, de tabletă. Telefonul mobil nu-mi lipsește, fiind mereu în buzunarul din spatele pantalonilor. Atunci călătoresc pentru a participa la unele evenimente ce țin de lumea artei, a scrisului, tehnologia m-a răsplătit cu un adaptor Universal pentru călătorii care-și are locul bine stabilit în rucsacul de Sport si calatorie.

Sursa: Spacer


Uneori mă apucă inspirația în toiul nopții, iar pentru a nu deranja pe ei din jur, dacă există cineva, și totuși să pot vedea ceva pe laptop, am o lampă cu led care mă ajută să navighez chiar și pe întuneric.

Sursa: Spacer


Uneori stau și mă gândesc ce s-ar fi întâmplat dacă nu ar fi existat tehnologia?

În primul rând nu am fi avut internet, iar comunicarea s-ar fi realizat din vorbă-n vorbă, prin scrisori (unele indescifrabile) sau prin intermediul presei scrise. Astfel nu ar fi existat rețelele sociale, prieteniile virtuale, blogging-ul, vlogging-ul și multe alte lucruri ale căror lipsă, astăzi ar fi de neconceput.

Gândindu-mă la mine, care în prezent, de multe ori nu reusesc să citesc ceea ce abia am scris cu pixul, evoluția tehnologiei m-a sprijinit în satisfacerea hobby-urilor, astfel încât viața să fie complexă, combinând pasiunea și rațiunea.

În acest moment, pot spune că mi se potrivește sintagma  Tehnologia la tine acasa, pentru că în timp ce scriu, ascult muzica în surdină, la boxe și mă gândesc la ceea ce-mi va rezerva viitorul.

În curând vom ajunge să folosim tehnologia pentru tot ceea ce avem nevoie în viață...

 

Undeva în viitorul apropiat

Mi se face foame, intru pe un streaming și printr-un video îmi verific produsele din magazinul virtual, aleg conform opțiunilor și a preferințelor mele, verificând etichetele și apoi le introduc în coșul de cumpărături, achit online iar o dronă mi le transportă în câteva minute la mine acasă.

După ce savurez mâncarea, intru pe laptopul amplasat pe masa inteligentă și încep să vorbesc, iar cuvintele se transformă în litere, propoziții, fraze care se trasmit instantaneu în rețea. Înainte de a finaliza articolul, îmi apar like-uri și comentarii, care-mi pot schimba, sau nu, direcția creativității. Cu ajutorul unui mouse, îmi derulez paginile și apoi dau bifa finală.   

 

Sursa: Spacer

Acest articol a fost scris pentru SuperBlog 2022.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu