Cobor scările în viteză, deschid ușa de la intrarea
blocului și mă opresc de parcă aș fi fost surprins de ploaie. Rămân pe gânduri,
scot cheia și deschid ușa, pornind în sus, spre apartament. Ajung în fața ușii
și verific dacă este încuiată. Apoi scot cheia și deschid, îmi bag capul pe
crăpătura ușii și verific ca apa să fie oprită iar lumină stinsă. Încui ușa și
cobor în grabă.
Automatul de lumină își
încheie timpul de activitate, chiar în momentul când păsesc în exteriorul
blocului. Abia aștept să avansăm la nivelul tehnologiei, astfel încât să avem
iluminat cu led, amplasat pe bloc, care să ofere informații publicitare ți să
ne aducă, nouă locatarilor, un venit în plus.
Ieșind din bloc, alerg spre
stația de autobuz, privind la ceasul de pe afisajul electronic al farmaciei din cartier. Este târziu, motiv pentru care
măresc pașii. Până la urmă, ajung în ultimul moment în stație, unde autobuzul
companiei la care lucrez, mă aștepta!
Făcând atâta sport de
dimineață, este normal să fiu obosit pe parcursul zilei și să adorm în autobuz
când mă întorc spre casă. Șoferul știe când trebuie să mă trezească, pentru că
mereu pună câte o frână brusc, datorită aglomerației, în zona din centrul
civic.
Mă trezesc și aștept să se
deruleze imaginile unei reclame care-i informează pe privitori, în legătură cu
programul magazinului și prețul aurului. Apoi urmăresc celelalte firme luminoase care prevestesc nevoile oamenilor și apropierea sărbătorilor, precum și
alte evenimente importante din oraș. Acest iluminat cu led multicolor se
integrează perfect în coloristica arhitecturii zonale.
Drumul continuă pe lângă
bisericuța de lemn, magazinul de amanet și apoi admir magazinele care oferă o
multitudine de produse, expuse în vitrinele luminate perfect pentru a atrage
privirile trecătorilor.
Reclamele sunt realizate din
leduri, conectate astfele încât să nu fie legate în serie pe circuit pentru că
dacă se arde un led, nu va funcționa reclama luminoasă. Ledurile pentru reclame
sunt conectate diferit față de cele de la iluminatul pomilor de Crăciun, de uz
casnic.
.............................................
Mă trezesc din vis, auzind o
voce arțăgoasă:
-
Fetelor,
spuneți unde coborâți?
-
...
-
Vrem
să știm unde coborâți ca să aflăm când putem ocupa loc.
Îmi ridic privirea și constat
că sunt într-un mijloc de transport în comun, iar o venerabilă pensionară, cu
un cățel în brațe, ocupă loc pe scaunul de unde se ridicaseră două adolescente.
Între timp urmăresc cu atenție
imaginile care se perindă prin fața geamului și tresar la vederea unei reclame
verticale. Îmi aduc aminte că am fost la doctor și parcasem mașina într-un loc
special amenajat cu afisaj de parcare.
Se vede că munca multă,
obosește. Cobor în prima stație și iau un taxi până în parcare pentru a-mi
recupera mașina. Noroc că mai există reclame luminoase și chiar dacă par
inofensive, noi le observăm și ne aduc aminte anumite lucruri sau ne oferă
informațiile dorite.
Reclamele luminoase sunt
importante pentru că oferă diferite informații atât consumatorilor produselor
respective cât și publicului larg. O reclamă luminoasă ne poate oferi indicii
legate de diferite locații, ne poate pune mintea să gândească și să
întipărească anumite lucruri în memorie (în cazul unor reclame la care lipsesc
litere din cauza defecțiunii ledurilor), ca un puzzle.
Iluminatul cu led este
avantajos datorită consumului redus de energie care nu implică cheltuieli mari.
Eu prevăd că în viitorul apropiat, ledurile vor fi intens promovate, înlocuind
în totalitate iluminatul obișnuit, iar varietatea și sincronizarea ledurilor
vor aduce informațiile prezentate în format 5D, astfel că va fi o plăcere să
vezi arhitectura locală combinată cu imagini spectaculoase.
Dar ce este de fapt publicitatea de
care suntem înconjurați zilnic?
Din punct de vedere etimologic,
conform Dex-ului, cuvântul
publicitate provine din limba latină, de la verbul publico -are, care
înseamnă a aduce la cunoştinţa publicului şi de la substantivul publicatio
care înseamnă adresare către public.
Publicitatea este o formă de
comunicare veche al cărui obiectiv vizează în general încurajarea unor ținte
vizate să adopte comportamentul dorit, să cumpere un produs sau să promoveze un
grup, o personalitate.
În domeniul publicităţii
există trei mari categorii de obiective, ele pot fi de natură comercială
(păstrarea utilizatorilor recenţi, păstrarea clienţilor fideli, creşterea cotei
de piaţă), de susţinere a comportamentului (câștigul prin implicare, stimularea
publicului, schimbarea opiniilor) şi de natură informativă (realizată prin
reclamele luminoase).
Afisajul electronic este un
element publicitar, informativ, o comunicare nonverbală, care poate spune mult
mai multe decât comunicarea verbală. Comunicarea nonverbală implică suma
stimulilor (cu excepţia celor verbali) prezenţi în contextul unei situaţii de
comunicare, generaţi de individ şi care conţin un mesaj potenţial.
Acest articol a fost scris
pentru SuperBlog 2019 iar imaginile și prezentarea video au fost preluate de pe
situl:
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu