cluc24

joi, 11 octombrie 2018

Povestirile unui bucătar


O zi oarecare....
Intru în bucătărie și mă îndrept spre frigider. Îl deschid și constat că am niște poze din reviste cu alimente, niște ouă și propria-mi geaca pusă la rece, în cazul în care se face cald pe afară.
Mi-e foame. Este timpul să-mi prepar ceva, după caietul de bucate de la mama, adică o omletă.
Mă pregătesc de gătit. Citesc rețeta. Se pregătesc patru ouă. În regulă, dar de care? Mici, mari, de rață, de prepeliță, de găină? Greu mai este, chiar de la început!
Aprind focul la aragaz și pun o oală imensă pe foc. Iau și patru ouă din frigider și aștept. Răsfoiesc pagini de pe situri pentru gospodine, după care constat că am folosit „manevre” greșite la gătit. Opresc focul dar ouăle sunt deja de nerecunoscut. Uitasem să le iau coaja  pentru a le prăji și n-am pus nici apă sau ulei în oală. Oftez. Trebuie să mă însor!
Renunț la ultimul gând și mă apuc de preparat cartofi prăjiți. Mă uit și văd că am vreo zece bucăți. O sun pe mama și o întreb modalitatea de preparare, așa ca pentru un prieten, că cine știe ce gânduri are și mă trezesc cu ea pe la mine. Îmi spune să curăț doar jumătate. În regulă. Dar care jumătate a cartofului, din stânga sau din dreapta? Curăț prima jumătate, din dreapta și o asez pe masă. Caut uleiul și constat că cartoful s-a schimbat. Este curățată jumătatea din stânga!
Este clar... renunț... trebuie să mă însor. Dar de unde să știu eu care fată știe să gătească? Doar nu-i dau probă de lucru! Trebuie să-mi fac o bucătărie model, pentru că locul inspiră creativitatea!

După două zile...
Sunt fericit că mi-am găsit viitoarea soție perfectă. Ne cunoaștem de două zile și am servit masa, atât la restaurant cât și la ea acasă. Am cucerit-o și i-am spus că am o bucătărie perfectă pentru ea. Nu s-a supărat, dar vrea să o vadă...
Eu abia m-am mutat într-o casă renovată. Bucătăria a fost ultima opțiune pentru a deveni casa, un adevărat cămin. Am căutat pe internet ceea ce trebuie într-o bucătărie și m-am speriat. Făcând un calcul rapid, m-ar costa cât jumătate din apartament și mult peste valoarea mobilierului din toate camerele la un loc.
Fiind agitat, în somn am avut o revelație. Mi-am luat scaunul din sufragerie și m-am dus pe stradă, în fața unui magazin cu produse de bucătărie, pentru a face un inventar la ceea ce mai cumpără românii, pentru casă în general și bucătărie, în special. Lumea se uita ciudat la mine, deși uneori vorbeam la telefon prin hand-free și majoritatea celor din jur, credeau că am luat-o razna, unii oferindu-mi chiar și niște mărunțiș.
După două ore și cîteve sute de lei încasate, mi-am luat scaunul și m-am îndreptat spre magzinul de produse pentru bucătărie. După ce am văzut varietatea de produse și neavând idei, m-am retras spre casă.

După încă două zile....
Am găsit soluția salvatoare la Somproduct! Prima achiziție pentru dotarea bucătăriei a fost o colecție de cărți de rețete, după care au urmat pe rând tacămuri: furculițe, cuțite, farfurii, oale, tigăi, căni și boluri - denumire nouă aflată de la o doamnă vecină care când a văzut colecția mea de ustensile și-i spunea soțului:
-          Uite vezi ce vecin harnic, gospodar și bucătăr avem? Tu de ce nu poți găti?
Soțul vecinei a rămas fără cuvinte iar eu am fugit în grabă spre un magazin din zonă pentru că uitasem să cumpăr fețe de masă și prosoape de bucătărie.

În cinci minute am revenit acasă unde mă așteptau cei de la firma de curierat care mi-au adus mobila de bucătărie care se asorta perfect cu zugrăveala locuinței. După ce am terminat de aranjat, ajutat de curier, sub privirile ascunse în spatele ușilor ușor crăpate ale vecinilor, m-am gândit să mă pregătesc de gătit. Poate voi reuși. Măcar să pregătesc masa să arate ca o cină romantică.
După ce asez vesela, îmi scot unul dintre cele patru oale Kaiser Inspiratio, care speram să mă inspire și pe mine ți încep să pregătesc legumele.

Nu prea arată prea bine dar poate reusesc să pregătesc carnea, pe care o pun la prăjit. Între timp caut niște cartofi și-i găsesc pe cei curățați pe jumătatea din stânga și puțin cam negri. Renunț la garnitură și continui pregătirile. Am ceva verdeață și mă pregătesc să o tai mărunt ca apoi să o arunc într-o oală cu apă fiartă... să fac ciorba! Neatent, îmi crestez degetul și verdeața se înrosește. Mă bandajez rapid. Toate gândurile îmi sunt întrerupte de zgomotul alarmei ce oprește livrarea gazului. Carnea este arsă complet și fumul invadează bucătăria.

Remediez cu instalația de gaz, iar cu ocazia aceluiași drum, duc și gunoiul.... Revin acasă și constat că am o bucătărie modernă dar fără alimente. Sun la o firma de catering, cu livrări la domiciliu care-mi aduce un meniu ideal pentru o seară romantică.

Epilog....
Masa a fost delicioasă! Ne-am simțit perfect și pentru mine a început o viață adevărată de om însurat și cu o soție gospodină. Era păcat să lăsăm o bucătărie atât de bine dotată în voia sorții. De atunci nu m-am mai atins de cartofi, carne, doar când o consumam.


        Acest articol a fost scris pentru SuperBlog 2018.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu