cluc24

sâmbătă, 16 septembrie 2017

Descoperindu-ne originile

Pentru concedii, unii preferă marea, alții muntele. Eu prefer călătoriile, în care să-mi descopăr țara și frumusețile ei. Degeaba vizitezi țări străine dacă nu-ți cunoști propria țară, originile.
Una dintre cele mai dragi călătorii a fost cea către Sarmizegetusa Regia, capitala și centrul militar, cultural și religios al dacilor, un patrimoniu cultural mondial UNESCO. Am plecat alături de soția mea și un grup de prieteni pentru a vedea ceea ce reprezinta mitul existenței noastre istorice.

 

Această călătorie a fost o incursiune în istorie, în trecutul glorios al țării noastre, o călătorie care ar trebui făcută de fiecare român, cel puțin o dată, pentru a-și redescoperi rădăcinile.
Fortăreața lui Decebal, amplasată în Munții Orăștiei, spre Costești, în satul Grădiștea Muncelului oferă informații utile, fiind atât izvoare scrise cât și nescrise ale existenței noastre. Cetatatea dacică este amplasată pe vârful unei stânci la peste 1000 de metri înălțime de sat.


Pătrunzând în incinta locului istoric, am simțit o teamă dar și o mândrie, legată de trecutul nostru. Am remarcat cele 6 citadele, construite trainic din blocuri de piatră masivă. Am văzut locul unde se odihneau dacii, micul lor templu, locul unde munceu și-și obțineau cele necesare vieții lor, punctele de pază ale cetății. A fost uimitor să remarcăm precizia lucrărilor realizate de ei, chiar dacă perioada era una înapoiată, fără tehnologie avansată.


Imaginea de ansamblu asupra locului istoric este una care ne întărește și ne oferă o impresie, poate falsă, legată de un viitor mai bun, al nației noastre.
Singurul inconvenient a fost drumul greu spre cetate, unde am parcurs cu multă atenție traseul pietruit, plin de gropi și ne-am ferit de viperele care se plimbau prin iarbă, căutând umbra. Drumul cu mașina a fost anevoios dar am fost ajutați de oportunitatea oferită de SIXT Rent a Car, care ne-a inchiriat autoturismul. Am ales o mașină închiriată pentru că nu trebuia să ne ocupăm de pregătirea ei în vederea deplasării în concediu. Această companie chiar încurajează călătoriile pe meleagurile României, prin programul Always Yes To Romania .

Din dorința de a promova Romania mai puțin umblată și uimitoare prin ceea ce are de oferit turiștilor români și străini, SIXT New Kopel a lansat în 2016 #AlwaysYesToRomania, care reprezintă o provocare adresată atât turiștilor români cât și turiștilor străini, de a descoperi locurile mai puțin umblate ale țării noastre, oferind facilitățile dorite prin ceea ce compania realizează în mod profesionist, servicii de  leasing operațional, rent a car, vânzare de mașini second hand sau noi și service auto.

2 comentarii: