Fiecare persoană își dorește
ca-n viață să facă ceea ce-i place și-și dorește, însă de multe ori, așa ceva
nu se întâmplă.
Dacă aș avea bani ca să-mi
deschid o afacere, aceasta ar fi în domeniul cel mai profitabil din prezent,
acela al călătoriilor. Turismul nu reprezintă doar o cale de relaxare pentru
oamenii care caută evadarea din cotidian, ci și un mod de explorare a lumii
înconjurătoare, a frumuseților naturii.
În acest domeniu, aș deschide
o pensiune în jurul Brașovului, pentru că acest oraș este unul istoric,
cultural și se află în topul preferințelor turiștilor. Pensiunea s-ar construi
în mijlocul naturii, lângă pădure și izvor, astfel încât aerul curat să fie
îmbietor, iar turiștii să se poată odihni în liniște. Aș construi trei clădiri,
asemenea unor hoteluri existente deja la un nivel mai mare în unele țări, aflate
în apropiere una de cealaltă, astfel încât oricine ar veni să se simtă bine.
Într-una dintre clădiri ar fi
camere pentru familii cu copii, iar în jurul pensiunii s-ar afla un parc cu
locuri de joacă pentru cei mici. În altă clădire, vor fi camere pentru tineri
care sunt la început de drum pe calea formării unui cuplu, iar zona din
împrejurimi trebuie să fie una romantică. Cea din urmă clădire va fi dotată cu
camere speciale pentru cei trecuți de vârsta a treia, astfel încât și ei să
poate petrece momente plăcute, retrăind amintiri, fără a fi deranjați sau fără
a-i încurca pe cei tineri, fie ei veniți singuri sau cu copii. Astfel voi
realiza un model aparte de management
hoteluri pensiuni.
Pensiunea trebuie să dețină un
restaurant dar și câte o bucătărie proprie fiecărei clădiri, dotată cu cele de
trebuință, astfel încât dacă turiștii doresc să-și prepare singuri mâncarea, să
poată să o facă ca și cum ar fi acasă. Nu va lipsă nici locul specific pentru
grătar.
În Brașov se pot vizită multe
muzee, Prima Școală Românească, Cetățuia Brașovului, Turnul Alb, Turnul Negru,
Bastionul Graft, Strada Sforii, Biserica Neagră și multe alte locuri pe care le
pot (re)descoperi turiștii.
În momentul în care pensiunea există în mod fizic, aceasta trebuie promovată, nu doar pe rețelele sociale și prin calitatea serviciilor oferite - recomandarea clienților satisfăcuți, ci și prin alte rețele și canale de distribuție. În primul rând, pensiunea trebuie să fie prezentă cât mai mult în mediul online, pe platforme de oferte pentru cazări, într-un mod clasic de sistem rezervari hoteluri pensiuni.
Pensiunea trebuie să aibă un
website propriu, astfel încât clienții să poată accesa site-ul și să afle
informațiile de care au nevoie, fiind însoțiți în călătoria lor virtuală de
imagini ce pun în evidență facilitățile cazării. Pe website trebuie să apară și
alte informații ce sunt utile pentru turiști, precum și zonele ce pot fi
vizitate, pădurile explorate și beneficiile aferente sănătății.
Una dintre marile probleme ale
unei afaceri cu pensiuni, o reprezintă modul în care site-ul propriu ajunge să
fie accesat și de către clienți ocazionali, cei care caută ceva nespecific dar
conform unor opțiuni proprii. În acest caz, soluția ideală este utilizarea unei
platforme de tip B2B – adică model business to business, un cloud de vânzări
online, cu marketing digital și management al canalelor, prin care să-mi
adaptez, eficientizez și să-mi îmbunătățesc activitatea. Prin accesul la canale
de vânzare, se crește vizibilitatea site-ului atât pe plan intern cât și
internațional, devenind mai ușor accesibil doritorilor astfel încât să crească
rata de ocupare și implicit profitabilitatea.
Managerul de hotel își poate
integra propriul website pe platforma online HotelRunner astfel încât să se
poată gestiona toate rezervările dintr-un singur loc, fie că sunt realizate de
către clienți de pe site-ul propriu, prin agenții de turism sau platforme OTA (Online
Travel Agencies) printre care se află și Booking.
Cea mai importantă facilitate
a acestei platforme este că oferă acces pe site-ul propriu, astfel că clienții
pot vedea toate informațiile oferite de pensiune, dintre care cele mai
importante sunt camerele disponibile pentru închiriere. Acolo, clientul poate
găsi promoții, reduceri și poate realiza plăți sigure în mod direct. De
asemenea poate lua legătura cu reprezentantul cazării pentru eventuale
nelămuriri.
Pe mine ca manager, platforma
mă ajută printre altele și cu creșterea gradului de ocupare al locurilor ce
generează venituri, pot găsi clienții finali fără a fi nevoie de mai mulți
intermediari, îmbunătățind astfel relațiile cu clienții, reducându-se timpul
prin existența automatizării unor procese și o gestionare rapidă a
operațiunilor de zi cu zi. O altă facilitate care reprezintă încă un pas spre
viitor și spre dezvoltarea afacerii este că Platforma HotelRunner integrează platformele globale
utilizate de hotelieri într-un singur sistem, având și o aplicație online, în
Google Play/IOS, ce utilizează site-ul web, motorul de rezervare, managerul de
canal precum și alte funcții pe care le vom descoperi în timp.
De asemenea, această platformă
B to B, oferă mai multe avantaje turiștilor care o folosesc cu plăcere și folos
pentru că obțin ofertele dorite în timp real iar rezervările se realizează
instantaneu, după ce pot viziona camerele disponibile tot în timp real (în
funcție de opțiunile dorite), beneficiind de cupoane/oferte speciale – direct
de la managerul pensiunii.
Acest articol a fost scris
pentru Spring SuperBlog 2023.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu