cluc24

duminică, 22 martie 2020

Cu produsele Bio, faci un pas important spre sănătate!


Mă trezesc un pic mai greu. Am o zi liberă și vreau să lenevesc, dar simt cum sunt tăiat cu cuțitul... la figurat. Mă doare mijlocul și încep să strănut. Se pare că mă vizitează răceala. Mă ridic din pat și simt o durere la cap. Se pare că toate bolile vor să mă atace.
Îmi iau halatul și merg încet la bucătărie. Soția mea tocmai terminase de gătit. Se uită la mine și mă întreabă:
-          Ce ai, iar?
-          Mă doare capul.
-          Ai băut doi litri de apă?
-          De lichide... - completez eu încercând să „cântăresc” consumul din ziua precedentă: ½ litri de apă, o doză de bere, trei cafele și o farfurie de supă. Hm! Nu prea!
-          Vezi dacă nu asculți? Și-ai văzut analizele medicale?
-          Analizele mele? Da, dar nu le înțeleg....
-          Ai colesterolul mare, probleme de imunitate....
-          Aha! De aia sunt bolnav! - constat fericit că am găsit sursa problemelor, în timp ce tresar după încă un junghi la mijloc.
-          Ai stat și în curent!
-          Da... cred...
-          De azi asculți de mine. De acum mânânci și tu sănătos.
-          Bine... Renunț la mici, pot mâncă șnițel... - spun eu dar mă opresc când văd privirea soției.
-          Mănânci prea sărat...
-          Bine.. ai dreptate. Mănânc ce zici, tu!
-          Atunci notează! Să văd ce găsim în casă, iar ceea ce nu avem, mergi și cumperi.
-          Bine... - spun bucuros că pot ieși din casă și că mai mult ca sigur mă voi opri la o bere. Notez! - spun luând o hârtie și un pix din interiroul dulapului de lângă masă.
-          Năut
-          Ce!?  - exclam eu, rămânând năuc.

-          Năutul este un aliment necesar pentru un stil de viata armonios, echilibrat și sănătos. Să știi că o cană plină ce boabe de năut asigură cu peste 50% suplimentar, necesarul zilnic de molibden - îmi spune soția, demonstrându-mi prin prezentarea unei căni, deocamdată goală.
-          Și ce alte minerale are? - întreb eu încercând să o pun în dificultate.
-          Printre alte minerale, am citit eu pe internet că cuprul, fosforul și fierul sunt alte elemente bogate din năut. Bolile de inima pot fi prevenite prin consumul de năut, conform unor specialiști.
-          Dar nu sufăr de inimă...
-   Poți preveni eventualele probleme! De asemenea, prin folosirea năutului se scade  colesterolul, unde ai tu probleme.
-          Mda... Dar nu am energie dacă mânânc sănătos, fără multă carne....
-          Fierul din boabele de năut produce energie, iar magneziul sporește cantitatea de enzime care produc antioxidanti. Năutul este un bun înlocuitor al cărnii roșii.
-          Bine, te cred. Altceva ce să trec pe listă?
-          Boabele de fasole, care de asemenea alături de năut scad “colesterolul prin conținutul de fibre, si impiedica acumularea de zahăr în sânge, fiind util persoanelor care sufera de diabet sau de hipoglicemie”, boli care le poți moșteni de la părinți. O să folosim fasole roșie BIO 

-          În regulă, cu ceapă și ciolan....
-          Renunță la ciolan. O să mâncăm cu spanac. O să folosim spanacul pudră BIO care previne bolile cardiovasculare, reglează de asemenea colesterolul și previne anemia. Nu uita ce slab și anemic erai înainte de căsătorie!

-          Da... Altceva....
-          Păi dacă tot este sezonul de ștevie și urzici, putem face mâncărică delicioasă din ele. Ștevie putem găsi și pudră!
-          Da, dar ceva mai consistent... Ai spus de năut, fasole, spanac, ștevie, urzici.
-          Mai adaugă pe listă: ceaiul alb care este un antiviral ideal și miere de Manuka. Ți-a plăcut ceaiul cu miere de ieri?
-          Da! Avea aromă plăcută. Era ceai alb cu miere de Manuka?
-          Da. Mierea are un gust plăcut și proprietăți antibacteriene.
-          Mi-a plăcut, nu pot nega....
-          Pe listă mai adaugă: linte, făină de cocoș, făină de soia și făină de orez BIO. Deocamdată acestea sunt produsele pe care le avem în cantități insuficiente.Sunt produse necesare pentru mese copioase și sănătoase.

-          Da... Multe....
-          Hai, bea ceaiul, să vezi ce bine te vei simți și fuga să iei produsele. Să vezi ce preparate culinare bune îți fac. Nici nu-ți mai trebuie carne sau cartofi. Nici la fitness nu trebuie să mai mergi! Am niște rețete wow!
-          Da... Le pot comanda pe internet? Până ajung la magazin și le identific... trece ziua!
-          Da. Așa măcar stai acasă și nu faci proștii!
-          Adică?
-          Știi tu... o soție știe tot, și ce e bine, și ce e rău, iar o gospodină gătește savuros cu produse sănătoase!

Acest articol a fost scris pentru Spring Super Blog cu informații și imagini preluate de pe situl  Dried Fruits.  



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu