cluc24

sâmbătă, 26 noiembrie 2022

Printre oameni și animăluțe

 

Atunci când suntem copii, ne dorim cu ardoare să petrecem cât mai multe clipe plăcute lângă cei dragi, alături de familie. Când eram mic, nu aveam atâtea oportunități de a ne distra, dar reușeam mereu să fim fericiți.

Programul de la televizor era unul redus, nu pentru că eram copil, ci pentru că așa era pentru toată lumea. Acum, mă gândesc că poate toți erau mici și era obligatoriu să se culce devreme, ca să crească mari!

La ora 19,50 aveam întâlnire cu mama, tata, bunica, sora mea și alți copii din vecini care se nimereau pe la mine ca să ne jucăm, și ne uitam la câteva minute de desene animate. Îmi aduc aminte, că într-o seară, din cauza unei transmisiuni a unui eveniment în direct, emisiunea pentru copii a început mai târziu și implicit s-a terminat mult mai târziu. Mama unor colege de joacă a venit speriată după fetițe, le-a urecheat spunându-le să nu se mai repete întârzierea... De atunci nu s-a mai întâmplat, pentru că programul de desene animate a fost redus până a dispărut.

A fost perioada în care m-am delectat cu “Tom și Jerry”, câteodate apărea ciocănitoarea Woody, Cilli Willi, Pluto sau Cip și Dale. Sâmbătă era petrecere în living, pentru că urmăream “Gala desenului animat” iar la sfârșit, când mieuna pisica ce alerga după un șoricel, așteptam cu nerăbdare următoarea sâmbătă. Pisica noastră Mizzy se ascundea sub masă și acompania pisica animată.

Sursa foto: Album propriu


Apoi a venit o nouă epocă, nu doar în politică dar și în viața mea de copil. După “Ferma animalelor” și “Cartea cărților”, Sandy Belle și Țestoasele Ninja m-au condus spre calea adolescenței. Între timp, în viața noastră a apărut Azorel care se juca cu Mizzy, neștiind că un câine și o pisică nu prea se înțeleg.

Eu nu urmăream doar desenele animate, fiind chiar un mic cinefil. Mergeam la cinema, unde săptămânal erau difuzate filme interesante. Când îmi ocupam locul pe scaunul meu, tremuram la gândul că poate se va așeza în fața mea o persoană înaltă, iar tatăl meu trebuie să-l roage să se lase mai jos, ca să pot urmări și eu imaginile de pe ecran. Atunci am descoperit că oamenii se pot face mici, precum eram eu când mă chema profesoara la lecție. Când era câte un western sau vreun film indian, aveam impresia că s-a spart o conductă în care se află oameni. Dacă nu mergeau părinții mei de dimineață să cumpere bilete, participam la un alt film înainte, cu titlul: “Aveți un bilet în plus?”, protagoniști fiind părinții mei și alte persoane din jurul cinematografului.

Sursa foto: Album propriu


În timpul adolescenței ne-am mutat la bloc iar viața s-a schimbat. Școala era o provocare, iar animăluțele noatre: Azorel și Mizzy făceau zile fripte unor vecini care nu iubeau animalele.

De ce unii oameni nu îndrăgesc animalele, pentru că și ele sunt niște suflete, venite pe lume ca să ne aline singurătatea, supărarea și să se integreze într-o familie mare?

Uneori, soarta se răzbună. Un vecin se plângea că animăluțele noastre lasă murdărie pe scara blocului, iar tocmai când explica această inepție în mod coleric, o păsărică ce trecea prin zonă, și-a scăpat... nevoile pe el!

Sursa foto: InterConFilm - “Lyle, Lyle, Crocodile”


Acum am crescut, sunt mai mare și chiar puțin mai grăsuț, dar pasiunile mele au rămas neschimbate.

Îmi place să-mi adun familia, cu mic cu mare, cu cățel și pisoi, în living pentru a urmări serialele și filmele captivante pe care nu am reușit să le văd în premieră la cinema.

Acum este ușor să-ți cumperi bilet online, să-ți alegi locul în sală, unde să urmărești filmul preferat alături de familie, prieteni, savurând câte o răcoritoare și delectându-ne cu popcorn. Cinematograful reprezintă acum ca și în trecut, un loc de relaxare și un  mod în care publicul  asistă la o mică părticică de cultură.

 ...

Aceste amintiri și comparații între un trecut care pare îndepărtat și un prezent care în curând nu va mai fi actual, mi-au revenit în memorie din perspectiva vizionării mult așteptate a filmului “Lilu, Lilu, Crocodilu’” care va avea în curând premiera la cinema.

După ce am urmărit trailer-ul filmului, am avut impresia că această producție reliefează o părticică din viața, fiind un film de aventură și animație pentru întreaga familie. Filmul va rula subtitrat și dublat în limba română.

Sursa foto: InterConFilm - “Lyle, Lyle, Crocodile”


Dacă stăm și ne gândim, nu prea profund ca să nu obosim, ne putem da seama că viața fiecăruia dintre noi este un film. Noi suntem actori în filmul vieții noastre, iar ceea ce facem, modalitatea în care acționăm, sunt imagini urmărite de către persoanele cu care ne intersectăm, ca urmare a destinului pe care-l avem.

Viața noastră este o aventură, uneori o animație, alteori apare drama, dar cel mai bine este să ne amuzăm, să fim comici ai lumii actuale. O zi fără zâmbet, este o zi pierdută.

Așa că deocamdată, putem viziona și să ne amuzăm la filmul “Lyle, Lyle, Crocodile” ce se lansează la cinema în România în data de 23 decembrie 2022, iar animalul de companie este un crocodil simpatic!

 

Acest articol a fost scris pentru SuperBlog 2022.




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu