cluc24

sâmbătă, 5 noiembrie 2022

Lâna - medicamentul împotriva alergiilor și a astm-ului

 

Becul luminează slab, probabil din cauza culorii calde care nu se încadrează deloc în peisajul din interiorul încăperii, care de fapt era un hol lung, aglomerat de oamenii care-și așteptau rândul ca să intre la medicul unde s-au programat.

Asistenta ieșea din când în când pentru a-și inventaria clienții, în așteptarea doctorului care întârzia ca de obicei.

Pacienții stăteau pe băncile ponosite sau în picioare sprijinind pereții distruși, care păreau că au trecut prin toate vitregiile naturii. Ei discută la telefonul mobil sau între ei, fiind clienți obișnuiți și fideli ai cabinetului medical. Majoritatea își aminteau de vremurile trecute când erau sănătoși, ci doar pentru că au fost mai tineri, dar “așa erau timpurile...”

Undeva, într-un colț, se află o femeie care se pare că nu se regăsește în acel loc. Ea discută la telefon cu un furnizor de produse apoi închide fericită telefonul. Văzând că este admirată și privită intens de o parte din cei din jurul ei, spune:

- Îmi pare rău, dar tocmai m-am bucurat că am reușit să plasez o comandă de pilotă și pernă din bumbac organic.

Sursa foto: Merino Confort


- Eu folosesc pentru somn perne din material sintetic - spune un bărbat. Mai ieftine, bune în general.

- Le găsim peste tot și sunt la modă, e o necesitate nu un moft - completează o femeie.

- Da, fiecare trăiește cum gândește - aprobă femeia care începuse discuția. Eu consider că este mult mai sănătoasă lâna și bumbacul. Confortul somnului este asigurat de o pernă de calitate.

- Ei, da... doar idei preconcepute - intervine o femeie care începe să tusească. Materialul sintetic este foarte bun. Scuze, am o alergie de la umezeală.

- Eu am astm - spune un alt bărbat.

- Ce alergie aveți? - întreabă un bărbat pe femeia care tusise. La mine doctorul a zis că am probleme legate de praf și acarieni.

- Să stiți că contează somnul, modul în care ne odihnim și materialele din care avem pernele, pilotele  - intervine din nou în discuție femeie care plasease fericită comanda prin telefon. Cred că distruge multe alergii. Am găsit și reducere la achiziție, am nimerit perfect perioada pentru comandă.

- Dacă alergiile sunt distruse de bumbac, atunci de ce ați venit la doctor? - aruncă o întrebare încuietoare a altă femeie care-l aștepta pe doctor.

- A, nu am venit pentru mine. Tata a avut probleme cardio și acum este mult mai bine, de aceeea am venit ca să-i modifice, să-i reducă tratamentul domnul doctor.

În acel moment se deschide ușa de la intrare, iar un bărbat morocănos intră și se uită în jur :

- Auăleo, iar sunt mulți...

Noul venit oftează, iar cei din jur sunt fericiți că nu este încă un pacient care să ocupe spațiu și aer, fiind persoana mult așteptată: doctorul. Acesta intră în cabinet și asistenta îi pregătește cafeaua, ieșind apoi pe hol, iar în grămada ordonată de oameni i se adresează domnișoarei care începuse discuțiile anterioare :

- Domnișoara Lana, poftiți că la dvs. este mai puțin de lucru...

...

Doctorul deschide ușa  de pe holul cabinetului și privește de la un capăt la celălalt. Oftează și intră în cabinet. Asistenta îl așteaptă cu cafeaua :

- Credeam că am ajuns prea repede - spune doctorul care-și ia halatul.

- Nu, din contră, chiar mai târziu ca altădată.

- Mda... Nu este nimeni?

- Nici astăzi, nu este nimeni.

- Până acum două săptămâni era aglomerație, iar acum nimeni.

Se aude o bătăie în ușa. În cadrul ei apare un bărbat:

- Bună ziua.

- Bună ziua, ce problemă aveți?

- Niciuna, m-ați chemat pentru reparație și zugrăveală - spune bărbatul.

- A, da. Pe hol este umed, apare mucegau și riscăm să facem alergii, astm și nu este o imagine bună pentru cabinetul pe care-l dețin.

- Vă înțeleg - spune bărbatul. Și eu am avut probleme cu alergia de la praf, iar pernele sintetice mi-au amplificat boala, după care am trecut pe modelul pernelor de lână 100% naturală. Am observat că fibrele de lână absorb umezeala în timpul somnului și o transportă spre interiorul fibrei, menținând exteriorul fibrei uscat. Lâna merinos este antistatică și nu reține praful și minimalizează, chiar elimină problema alergiei la praf.

Sursa foto: Merino Confort


- Da, așa este, aprobă cu greu doctorul. S-a demonstrat științific că lanolina de pe firul lânii are proprietăți antibacteriene și antimicrobiene. Dar să revenim la treburile noastre, să vedem cum aranjăm cabinetul ca să fie primitor și nu este doar un moft, ci o necesitate.

În timp ce doctorul își expune planul de renovare, pe ușă apare Lana:

- Scuze, am bătut și am auzit un da...

- Spuneam da pentru niște modificări - confirmă doctorul. Cu ce vă ajut?

- Stiți, tata... este mai bine... reducem doza de medicamente?

- Cum se numește? - întreabă doctorul supărat de întrerupere.

- A, doamna care ne-a povestit când stăteam la o consultație despre pilotele din lână - spune zugravul. Am cumpărat și eu, aștept să lansez o nouă comandă pentru că din 13 noiembrie 2022 va fi cea mai mare reducere, de 25% la produsele Confort Merino plăpumi și pilote.

- Da, eu sunt, mă bucur că v-am ajutat.

- Mulțumesc și eu - spune zugravul. Da, domnule doctor, am fost și eu pacientul dvs. fidel, dar acum mă simt mult mai bine.

Doctorul privește intens spre cei doi pacienți pe care recunoștea vag și oftează. Asistenta îi prepară un ceai cu multă lămâie.

 


 

Acest articol a fost scris pentru SuperBlog 2022.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu