cluc24

luni, 7 martie 2022

Când balconul devine grădină!

 

Concentrarea mea asupra cărții este perturbată de zgomotul pașilor. Îmi ridic ușor privirea și o văd pe soția mea care se plimbă prin living-ul modernizat și renovat în urmă cu un an. Sunt ferm convins că are o idee! Mă prefac că nu observ și continui să-mi țin ochii îndreptați spre paginile cărții.

Soția mea se așează pe canapea, iar eu mă liniștesc. După câteva momente îmi dau seama că am uitat să întorc pagina de la carte, stând prea mult atent la aceleași rânduri. Ghicindu-mi gândurile, soția mea se ridică de pe canapea și începe să se plimbe din nou prin cameră. Mă apucă teamă că ar putea lăsa urme pe covor, de pe pantofi și voi fi nevoit să fac curățenie, astfel că mă uit spre ea.

- Auzi....

- Da, aud de câțiva ani buni - spun eu glumind.

- Da, da.... Am o idee!

- Da? Ce surpriză! - răspund eu în timp ce-mi frec fruntea cu palma, gest obișnuit în asemenea situații.

- Mă gîndeam să renovăm în fiecare an câte o zonă din locuință!

- Super! Chiar și eu mă gândisem la asta - spun fericit. În beci este dezordine și....

- Eu mă refer la apartament.

- Da? Și unde vrei să renovăm?

- Păi eu zic să alegi tu - îmi lasă soția mea o libertate aproape de neînchipuit.

- Da...

- Alege între dormitor și balcon - sugerează soția mea, limitându-mi astfel variabilele care-mi treceau prin minte.

- Categoric, pe balcon. Ca să putem sta și noi în liniște, vara la o cafea, la o bere...

- Bine. M-am tot uitat la balcoanele de la blocurile din vecini. Uite cum m-am gândit să facem.... - începe să-mi expună ea viitorul plan de bătaie.

În timp ce ea-mi povestea, eu ascultam și aprobam tacid, conștient de puterea tăcerii. Totuși aveam o consolare: ea urma să meargă pe la prietene, pe la vecini și să caute produsele și accesoriile necesare pentru propriul ei plan.

Eu am decis să ne ocupăm de balcon, pentru că era un spațiu mic și restrâns. Cât de mult timp puteam investi într-o asemenea locație mică?

...

Dacă știam prin ce trec, aș fi amânat activitățile legat de micul-mare balcon. La început, după ce am acceptat să facem investițiile necesare și să aducem oaza de liniște în confortul locuinței noastre, timpul a zburat precum păsările călătoare spre zonele calde.

Soția mea având experiențele anterioare de la Biano, cu proiectele legate de mobilă, din doi pași și trei mișcări, ea a și găsit aranjamentul ideal.

Înainte de toate, a trebuit să zugrăvim și să construim un zid din beton în locul barelor de oțel, astfel încât să putem privi spre fumusețea peisajului din jurul nostru. Înainte de a zugrăvi, am eliberat balconul de dulapul și masa scorojită de soare, iar covorul s-a rupt, astfel încât tot ceea ce a fost înainte, a rămas doar o amintire.  În timp ce ne ocupam de renovare, îmi era frică să nu fac vreo prostie, ca să nu devin și eu, doar ceva trecător!

Timp de o săptămână, venind acasă de la servici, mă loveam de diverse colete care conțineau produse de grădină ce au fost abandonată de către curieri, în holul de la intrare.  Cu calm și răbdare am început să mă ocup de montat un gard viu de grădină sintetic Outsunny, fiind un  element decorativ atrăgător pentru exterior, care a fost fabricat din material durabil și rezistent, ce se montează cu un suport rigid. Am montat jardiniere pe pervazul de la zidul proaspăt construit, în care soția mea a plantat flori crescătoare, care peste ani, urmează să se extindă peste întregul balcon.

 

Sursa foto: Biano.


Soția mea se tot plimba în jurul meu, astfel că i-am instalat un balansoar, pe care să se așeze și să privească în liniște, la ceea ce ne înconjoară. Acest balansoar, care este de fapt un scaun agățat poate fi utilizat și în cameră, astfel încât să asigure un confort permanent.  Balansoarul este din ratan având o structură din oțel în formă de ou, ceea ce îndeamnă de fapt la o meditație legată de întrebarea clasică: ce a fost mai întâi, oul sau găina? 

 

Sursa foto: Biano.


Confortul acestui scaun este asigurat de pernele aferente care sunt realizate într-o nuanță de mentol. Stabilitatea scaunului este asigurată de o ramă oțel în nuanța de alb, asortată perfect cu culoarea pereților din cameră și de pe balcon. Greutatea pe care o susține acest scaun este de 130 kg, suficient pentru momentele noastre de tandrețe. După atâtea renovări, ne încadrăm perfect, împreună ca un cuplu compact, în grupa de greutate admisă pentru balansoar! 

Lângă balonsoarul poziționat în capătul balconului, am amenajat o etajeră din lemn alb, în trepte inegale, pe care se regăsesc o multitudine de flori, viu colorate. În celălalt capăt al balconului se află o altă etajeră, din lemn rustic, tot în trepte pe care se odihnesc mai multe ghivece cu flori. Sub etajeră, se prelinge un covor negru care se încadrează perfect în verdele natural.

Între cele două etajeră, se află o masă și două scaune pliabile, specifice pentru zone de balcon și terase, unde ne petrecem cele mai plăcute momente, savurrând diferite delicii culinare și nu numai.

 


Sursa foto: Biano.


În final, am constatat că am adus natura în micul nostru apartament. Trebuie să recunosc, că micul nostru balcon a devenit o adevărată zona verde, de relaxare și de odihnă. De la înălțimea terasei, privind în jos, vedeam ca o prelungire, grădina din spatele blocului. Peste tot erau flori, iar ciripitul păsărelelor ne însoțesc în fiecare dimineață când ne savurăm cafeaua, ascunși în spatele gardului viu artificial.

 

Acest articol a fost scris pentru Spring SuperBlog 2022.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu