cluc24

vineri, 11 martie 2022

Când ești hotărât....

 

Liniștea din jur este întreruptă de un zgomot enervant de bormașină. Deschid ochii și mă uit în jur. Mă întind și cad din pat. Este clar, nu sunt acasă, ci la grădină. Da, dar nu sunt chiar în grădină, ci doar în locația unde vroiam să ne construim o casă de vacanță.

În urmă cu doi ani ne-am cumpărat un teren cu gândul să ne amenajăm un loc pentru relaxările de la sfârșitul de săptămâne și unele mici concedii. Terenul este în regulă, avem autorizația și chiar proiectul de construcție, însă locuim într-un cort. În timpul săptămânii, după orele de serviciu, căutăm oferte, promoții și companii de construcții care să ne ajute în realizarea visurilor noastre. Nu a fost ușor, pentru că atunci când găseam mâna de lucru, nu reușeam să achiziționăm produsele dorite în timp util, și invers.... aveam produse dar livrările nu corespundeau cu forța de muncă. De obicei nu comanzi materiale care să stea într-un colț, până vine meșeriașii pentru că se pot deteriora și nu numai... Dacă cantitatea de gresie nu corespunde cu calculele inițiale și apoi nu mai găsești culoarea similară, lotul fiind puțin diferit ca nuanță...

Gândurile îmi sunt întrerupte de zgomotul enervant al bormașinii. Mă ridic din locul unde am căzut și mă gândesc: o fi vecinul din stângă sau cel din dreapta? Vecinul din stânga își cumpărase terenul cu locuința construită dar încă nu investise în amenajări interioare și exterioare. Vecinul din dreapta lucra intens, fiind mereu bucuros că-l ajută vecinul. Niciodată nu am reușit să-mi dau seama cine este vecinul dar voi cerceta.

Ies din cort și mă uit în jur. Casa vecinului din stângă se menține în starea naturală, de ani de zile. Mă uit în dreapta și văd deja ridicat primul nivel al casei. A înaintat bine vecinul.... Mă frec la ochi și mă îndrept spre terenul alăturat, cu speranță că-l voi vedea pe vecin și mai ales pe vecinii săi!

Fac primii pași printre materialele împrăștiate pe betonul proaspăt cimentat și mă opresc la intrarea din casă, moment în care aud o voce de femeie:

- Bună vecine!

- Bună vecini - strig din răsputeri , încercând să descopăr direcție de unde se aude vocea.

- Hai la noi - aud o voce masculină, din spatele unui zid de beton.

Mă îndrept spre zidul care-mi vorbește:

- Te-am deranjat cu zgomotul? Este ora 10.00!

- A, nu, doar vroiam să văd cum evoluează lucrarile.

- Excelent - spune vecinul care apare din spatele peretului. Tocmai mi-am montat și centrala termică de lângă garaj, am făcut conectarea la rețeaua electrică.

- Da?

- Am început să-mi fac instalațiile electrice. Este important să ai lumină, astfel poți lucra până seara târziu!

- Așa este - aprob eu, conștient că gândurile noastre corespund. Timp și bani să ai!

- Da, ele se compensează una pe alta. În zece minute îmi vine noua comandă de materiale de construcții.

- Abia aștept să ajung și eu să fac fundația - oftez eu.

- Ai nevoie de ajutor?

- Nu, abia am avut bani și timp să mă ocup de mici amenajări exterioare.

- Așa este dacă stai la oraș. Drumul este lung și ajungi greu aici!

- Nu despre asta e vorba! Am tot căutat materiale dar nu am găsit nicăieri ceea ce vreau!

- Apelează la vecinul!

- La tine?

- Și la mine, dar mai mult la vecinul!

- Cel din stânga... păi de când sunt aici nu a construit nimic...

- Nu, la vecinul internet. La vecinul virtual. La Depozitul Virtual Vindem-Ieftin.ro 

- Ce este Depozitul Virtual?

Sursa: Vindem Ieftin


- Depozitul Virtual este un magazin online, un supernarket de materiale pentru construcții. ce acționează ca un depozit convențional care are toată gama de materiale de construcții, numai că relația este mediată prin comenzi online și telefonice de către un consultant local cu expertiză în domeniul materialelor de construcții. Această metodă  este una similară cu cea a unor cumpărări dintr-un depozit local, în care clientul are marfa de calibru transportată la adresă, recepționând marfa doar la primire.

- Găsesc orice? Chiar și țiglă metalică

- Normal..

- Dar de unde știu ce să aleg, că nu mă pot decide după vizite în magazinele fizice! Iar prețurile... diferă, am deja un caiet cu prețuri și materiale comparative.

- Consultantul este cel care se ocupă de toate detaliile de negociere și chiar de acele detalii de livrare, iar clientul este eliberat de acest stres. Acesta negociază pentru clienții săi,  prețuri mai bune cu furnizorii, la cantități mari, în timp ce clientul final nu are pârghiile de negociere cu producătorul, cantitățile comandate de acesta fiind prea mici.

- Adică depozitul virtual cumpără online pentru mai mulți clienți, de la producători, cu livrări la solicitare, produsele dorite....

- Corect! Este vecinul ideal.

- Da, bună idee...

- Lasă ideile, treci la fapte!

Magazinele online au acaparat piața de clienți. De multe ori, este mai ușor să dai un clic pentru o comandă, decât să mergi la un magazin fizic, să te enervezi pe drum pe diverși șoferi, să nu afli informațiile dorite din cauza lipsei personalului sau a informării acestora ( mai ușor le afli apelând internetul de pe telefonul mobil). De asemenea nu trebuie să te agiți după un  loc de parcare, pentru ca la plecare să cauți disperat, locul unde ți-ai lăsat mașina!

Sursa: Vindem Ieftin


Aceste magazine online, au tendința de a oferi pe lângă suportul tehnic și anumite facilități care nu sunt de neglijat.

Pe lângă reclamele online, magazinele virtuale au un succes imens pentru că se adresează în mod direct clienților. Prin magazinele online, comunicarea externă a companiei sau a antreprenorului este una mult mai ușoară, concisă și directă.

...

După doar două luni...

Ciripitul păsărelelor se disting în liniștea pătrunzătoare din jur. Îmi ridic privirea, iar Soarele pătrunde prin perdeaua care stă neglijentă peste geamul de termopan. Sunt în micul meu concediu, la căsuța de vis. Mă uit în pat și constat că sunt singur...

Aud zgomotul dușului din baia alăturătă. Zâmbesc și mă ridic, pregătit să cobor la parter, pentru a pregăti micul-dejun pentru soția mea. Îmi iau halatul și deschid ușor ușa. Cobor pe scările de lemn și ajungând în bucătărie, găsesc pe măsuță, o tăviță cu preparatele pregătite de soția mea. Îi aud vocea:

- Ce bine că te-ai trezit! Să mergem pe terasă să ne savurăm cafeaua!

- Da... - spun eu fericit.

După zece minute, ne relaxăm, fiecare pe locul său. Eu pe scăunelul pliant, iar soția mea pe un balansoar, privind spre grădina vecinului din dreapta. La vecinul din stânga nu se aude nimic, se vede doar o locuință aflată într-o veșnică construcție...

 

Acest articol a fost scris pentru Spring Super Blog 2022.

 

 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu