cluc24

luni, 4 iunie 2018

De la munte la mare - tur pe litoral


Când spunem Constanța, în mod automat ne gândim la mare, la soare și distracție.
Constanța este orașul care începe să-și pună încet dar sigur, în valoare, cultura, salvând ceea ce a fost lăsat de vechii edili, în paragină.
În cadrul mini vacanței de la mare, de la hotel Aurora Mamaia, am participat la un tur organizat de Diana Slav, cu autobuzul descoperit, între Mamaia și Constanța.

Am vizitat stațiunea Mamaia dintr-un capăt în altul iar crengile copacilor ne-au urat „bun venit” și ne trezeau din nostalgie, mai ales pe cei care stăteam pe partea dreaptă a sensului de mers.
Am revăzut bricul Mircea cu care mă plimbasem în urmă cu doi ani, la Regata Marilor Veliere și ne-am salutat. Am admirat portul Constanța după care am admirat vestigiile locale.
Am trecut pe lângă Acvariu și Delfinariu. Acvariul deține peste 100 de specii de pești împărțite pe mai multe secții, din care cele mai interesante sunt cele pentru peștii exotici. Admirând speciile de pești, totul pare ca într-un film în care flora și fauna oferă un spectacol. mirific.
Când eram mic și mergeam în concediu la Mamaia, vizitam mereu cele două locuri pe care le consideram emblematice pentru oraș. Asistând la spectacolele cu delfini, spuneam:
-                     Vezi... Ei se joacă în apă că văd capătul.... dar eu nu mă bag în mare că nu văd celălalt capăt!
Cazinoul din păcate nu mai este ceea ce a fost dar există o speranță. Cazinoul a fost emblema orașului. Acest edificiu a fost o punte de legătură între capitalism și comunism. Cazinoul își are începutul imediat după încheierea dominației otomane, când Dobrogea a trecut sub administrația românească. Terasa cazinoului a fost locul unde se întâlneau elitele vremii și marinarii petreceau serile dansante lângă briza mării.


Continuând plimbarea pe faleză, de la Cazino spre Comandamentul Marinei, fostul hotel Carol, se află Farul Genovez. Un loc plin de istorie care însă nu are altă legătură, decât numele, cu genovezii. Farul are o înălțime de 16 metri  și o formă octogonală, fiind construit din blocuri de piatră naturală, având în compoziția amestecului de material, pe lângă var și nisip, ceva specific mării: scoica. Acest far se remarca de la o distanță de 5 km din largul mării.
După plimbarea cu autobuzul, ne-am oprit în centrul orașului Constanța și am străbătut în câteva ore, prea puține totuși, orașul ca pietoni.
Am remarcat Muzeul Portului, Muzeul de Istorie, Muzeul Marinei Române și Statuia lui Ovidiu. Trecând prin Piața Ovidiu, nu am putut rata Edificiul Roman cu Mozaic, frescă a secolului al IV-lea. Situată lângă Muzeul de Istorie Națională și Arheologie, edificiul este simbolul Imperiului Roman, reprezentând atât o punte între port și orașul antic, cât și între negustorii din trecut  și cei din prezent.
De asemenea am văzut și cea mai scurtă stradă din Constanța și lăcașuri de cult specifice mai multor religii care se regăsesc în acest oraș.


Dar timpula trecut și frumoasele ore de plimbare au dispărut precum soarele la apariția lunii, urmărind cum marea ne-a însoțit pașii printre minunățiile și vestigiile cetății Tomis, actualul oraș Constanța, care are o mare încărcătură istorică, culturală și religioasă. 
Primind de la organizatori câte o hartă a orașului și una cu obiectivele turistice am putut să descoperim în timp real atât locația unde ne aflam cât și informațiile oferite de ghidul nostru, Diana.
Diana Slav organizează Constanța Walking Tour unde cei interesați pot afla lucruri interesante despre orașul de la malul mării. Acest City Tour este interesant, ținând cont, că se apropie sezonul vacanțelor și al concediilor.

Acest articol este al doilea episod din seria De la munte la mare. Urmează Gala SB.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu