cluc24

luni, 28 mai 2018

Copilul din(tre) noi


Copilăria este o etapă din viața omului care are implicații importante în evoluția existențială a acestuia. De la micile jocuri specifice vârstei, au apărut marii specialiști din viitor. Uneori, fără să-și de-a seama, copilul își pregătește viitoarea profesie și mentalitatea în funcțiie de jocurile pe care și le-a activat în copilărie.
Mie îmi plăcea să joc fotbal, să citesc și mai ales să scriu... Uneori aveam idei mai multe decât reușeam să le notez, motiv pentru care am început să scriu ... urât. Uneori nici eu nu-mi înțelegeam ideile expuse pe caiet, dar îmi reveneau în memorie, unele amintiri care-mi reaprindeau făclia inspirației.
În prezent mă detasez de viața de zi cu zi la câte o partidă de fotbal și chiar dacă am o meserie tehnică, blogul și literatură mă însoțesc necontenit, fiind niște hobby-uri interesante și apreciate. Am reușit să cunosc multe persoane, să-m dezvolt orizonturile și totul are un loc, oricât de mic, acolo în suflet.
În prezent am constatat că scrisul a devenit ceva science-fiction. Unele persoane nu reusesc să scrie corect unele cuvinte, folosindu-ne la fel în orice context, fie că se scriu cu iniuță sau împreună... totul devenind o... ciorbă.
Un copil în ziua de azi stă mult timp pe telefon, conectat la internet și socializează cu cei din jur, dar uneori cultura este lăsată undeva... departe.
Când doi copii se joacă cu mingea, părinții intră în panică, crezând că au rămas fără telefoanele mobine, care poate au fost furate.... Este exact genul de gând, ca atunci când un fumător decide să se lase de tutun, sau un alcoolic de alcool.... iar toți cei din jur îl întreabă și se îngrijorează că este bolnav!
Societatea a ajuns să vadă totul prin prisma unor ochelari de cal, fără a gândi în perspectivă, ca și copiii care rămân conectați la ecranele ce zburdă pe rețelele sociale sau navighează pe situri de jocuri.
Se apropie 1 Iunie și trebuie acordată o atenție mai mare activităților în aer liber, unde cultura poate juca un rol important.
Opera Comică organizează anual spectacole pentru cei mici. În acest an, Festivalul Opera Copiilor va avea loc între 29 mai și 3 iunie, Atracție principală a festivalului o reprezintă premiera spectacolului Sunetul Muzicii. Spectacolul va avea 6 reprezentații, câte 2 în fiecare dintre zilele de 1, 2 și 3 iunie la Sala Mare din cadrul Operei Comice pentru Copii.
Alte evenimente și activități cu care vine festivalul în întâmpinarea publicului se numără un târg educațional cu 80 de expozanți, workshopuri și ateliere creative, jocuri și concursuri, precum și spectacole în aer liber. 
Cultura va fi reprezentată de Paula Seling, Margareta Pâslaru, Teodora Buciu și campioana olimpică, mondială și europeană la spadă Loredana Dinu, care vor citi povești celor mici, în fiecare zi, între orele 16 și 18, într-un colț mirific și atrăgător.
Copiii se vor putea bucura și de Aventura Parc, unde se vor putea cățăra, vor putea escalada și participa la campionate de public speaking, șah, kendama, Quoridor sau King Domino. În zona va fi amenajată o zonă cu zeci de fluturi vii, din diferite specii, patru acvarii cu pești, un tobogan gonflabil, o piscină cu bile, precum și un balon cu aer cald care vor face deliciul micului public vizitator.


Sport și mișcare, dincolo de aparențele unei zile obișnuite!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu