cluc24

miercuri, 18 februarie 2015

Un doctor pentru laptop


Fiecare obiect, orice  moment din viaţă, poartă pecetea unor amintiri.
În timp ce-mi ştergeam praful de pe tastatura laptop-ului, brusc mi-am amintit de aventurile trăite împreună cu acest obiect, atât de necesar în viaţa noastră. Laptop-ul nu este un lux, este o necesitate, face parte din familie.
Laptop-ul l-am achiziţionat de la un Hyper-Market, specializat în produse de acest gen. Aveam mare nevoie de acesta, deoarece urmam cursurile de master, la Facultatea de Informatică. Abia îl luasem de câteva luni, sesiunea se apropia, laboratoarele necesitau teme rezolvate de pe o săptămână pe alta şi acesta a început să-şi facă de cap! Când îl porneam, apărea ecranul albastru pe care se derulau rapid nişte date şi se restarta.
Mă gândeam că este obosit şi i-am dat pauză, până a doua zi, când, repornindu-l, fenomenele se repetau. M-am gândit că este o problemă legată de BIOS. L-am dus la magazinul de unde-l cumpărasem. Cei de la service se uitau la el, îl studiau ca nişte doctori ce desoperiseră o boală nouă. Apoi m-au anunţat că-l trimit la service, la firmă. Am completat actele necesare şi am plecat spre casă. După două zile, am sunat pe omul de la magazin. Acesta m-a pasat spre alt număr de telefon, al reprezentanţilor firmei. Cei de acolo nu mi-au răspuns că programul li se terminase. Am sunat a doua zi, când mi s-a spus că laptop-ul meu este în lucru.
După încă două zile, timp în care am pierdut nişte teme de laborator care-mi înfluenţau prezenţa la examen, apelez din nou la firma de service. Răspunsul este acelaşi: este în lucru.
Calm, revin a doua zi din nou cu un telefon, primind acelaşi răspuns. Le spun că o săptămână este cam mult pentru un produs în garanţie să fie în lucru....
A doua zi, sunt apelat de cei de la magazin, să merg la sediul lor să-mi ridic laptop-ul. Fericit, ajung acolo şi constat că este în regulă. Mi s-a spus că nu avusese nimic defect, totul fiind probabil de la Windows. Ajuns acasă, mă pregătesc să recuperez cele pierdute în timp de o săptămână, dar...laptop-ul iar începe să repete problemele anterioare , ecranul albastru cu afisări rapide şi resetare. Nervos, mă duc iar la magazin şi prezint problema. Mi se spune că este Windows-ul de vină, deoarece nu-l cumpărasem de la ei, fiind mult mai scump la ei.
Apoi îmi spun că-l pot trimite la reparat dacă sunt de acord să plătesc transportul, că poate nu este defect...Supărat, părăsesc magazinul, în care nu am mai intrat  de atunci, iar prietenii mei, au ajuns să-l ocolească de asemenea.
Între timp am cumpărat un Windows, versiune recentă şi am încercat să-l instalez. Nu puteam din cauza deselor restartări. Laptop-ul se tot încălzea, iar bateria se încingea. Apelez la un prieten care a avut şi el ceva probleme cu un calculator. Acesta îmi recomandă un service, Laptop Garage. Caut pe internet şi aflu  că este din Bucureşti dar descopăr cu bucurie, că asigură service pentru orice localitate din ţară.
Prietenul meu, îmi spusese că preţul iniţial, tarif fix,  va fi şi cel final, indiferent de piesele detectate ca nefuncţionale, reparare şi curăţare.
Renunţ la garanţie şi cu inima cât un purice, trimit laptop-ul în service, la Laptop Garage.


După o zi, primesc cotaţia de preţ şi verdictul. Diagnoza, constatarea a fost gratuită. Accept şi în acelaşi timp îmi achiziţionez şi un incarcator laptop  nou.
După doar o zi, sunt anunţat că totul este în regulă. Mă gândesc să-l împacheteze repede în cutia lui, pentru a mi-l trimite în timp util, moment în care-mi trece prin minte să-mi cumpăr şi o geanta laptop , ca bonus pentru laptop. Cu această deplasare, mi-am tunat şi eu laptop-ul!
Aşteptând livrarea produsului, aveam emoţii ca în copilărie, când aşteptam să vină Moş Crăciun!
În sfârşit, laptop-ul a ajuns. Îl pornesc, cu teamă…Îşi face programul de rulare şi apare mult dorita, de mult timp , lipsita imagine de pe Desktop. Fericit, îmi caut documentele pentru a mă apuca de treabă. Verific precaut, încărcătorul şi căldura de la laptop…Toate sunt în regulă! Deci laptop-ul şi-a găsit doctorul!
A funcţionat şi cu vechiul Windows, nefiind acesta problema. Acum are instalat o versiune nouă de Windows şi este în regulă!

2 comentarii:

  1. Laptop-ul este mai mult decat necesar in ziua de azi. Greu gasesti service calificat.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Corect. Laptop-ul este ca un om, nu-l poti lasa pe mana oricarui doctor...

      Ștergere