Mașina face parte din viața
omului. Este alături de el în momentele de relaxare, de muncă și uneori îi
provoacă și griji, ca un adevărat membru de familie.
De multe ori când merg la
verificarea periodică sau la reviziile programate, șoferii se tem că
autoturismele lor i-ar putea trăda, suferind de mici „boli” costisitoare? Parcă
acum pică testul de noxe și apar problemele legate de valva EGR...
Puțini însă se îngrijesc de
întreținerea mașinilor. Când motorul face un zgomot ciudat, inima șoferului tresare,
nu degeaba se spune că motorul este inima autoturismului!
De multe ori, motorul se poate
salva doar printr-o simplă decarbonizare a acestuia. Acest proces are rolul de
a elimina depunerile de carbon.
Această operațiune ca mod de
curățare fizică nu este optimă. Curățarea chimică, pe bază de hidrogen este
metoda practică, cea mai des utilizată. O curățare anuală a motorului este o
măsură ecologică pentru că reduce poluarea provocată de emisiile de gaze și
crește eficacitatea, implicit performanța mașinii. Prin acest procedeu ieftin,
eficient și rapid nu este necesară înlocuirea vreunei componente a
motorului.
De asemenea, analiza petei de
ulei poate da unele indicaţii vagi privind gradul de uzură a uleiului din
motor. Prin picurarea unui strop de ulei pe o hârtie de filtru; după
trei-patru ore picătura formează o pată circulară difuză a cărei coloraţie se
compară cu pata etalon. Starea tehnică generală a motorului este influenţată şi
de ungerea grupului de supraalimentare, adică de gradul de etanşare a traseului
şi de libera circulaţie a uleiului în şi din acest agregat.
Printr-un simplu proces al
decarbonizării motoruluise pot reduce emisiile, iar consumul va scădea, oferind
putere și performanță mașinii.
Protejând motorul, automat se
protejează și alte piese din angrenajul mașinii. Prin îndepărtarea rezidului de
carbon, valva EGR continuă să-și exercite cu succes rolul său, acela de a
reduce temperatura de ardere prin înlocuirea surplusului de oxigen cu gaze
inerte., deoarece nu există riscul de a se înfunda.
Dacă motorul funcționează intermitent, pot apărea diverse probleme, legate de radiator, bujii, filtre (de polen, de ulei, de aer)....
Dar cine-i gospodar și are grijă de bunurile lui, sigur, viață ușoară va avea! Mașina este ca un membru de familie, trebuie să-l alimentezi, să-l îngrijești, să-l speli.... Omul și mașina, doar împreună pot conviețui. Important este ca fiecare să aibă grijă de celălalt. Precum te îngrijești, așa trăiești!
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu