cluc24

miercuri, 8 noiembrie 2017

Întreprinzătorul din noi.... afaceristul de mâine

A fi întreprinzător este o experiență unică, provocatoare care oferă atât satisfacții deosebite cât și implicit, aduce anumite frustrări. La începutul oricărei afaceri, întreprinzătorul trebuie să fie în același timp manager, contabil, proiectant, cumpărător, vânzător, șofer și mai ales vizionar.
A fi antreprenor în România de astăzi reprezintă un mare curaj. Antreprenorul în general, este un luptător singuratic, care încearcă să-și găsească atuu-rile perfecte, pentru a reuși. Este ca atunci când vine “asul” pentru a completa chinta royală la jocul de Poker! Fiecare afacerist trebuie să se încadreze în viziunile microeconomice și macroeconomice ale trăsăturilor specifice mediului de afaceri. La baza oricărei afaceri sunt informațiile (ideile) și finanțarea (banii necesari) care sunt dependenți de mai mulți factori.
În cadrul unei viziuni macroeconomice, în cadrul conceptului școlii de gândire medie, afaceristul pune accent pe factorii externi care influențează propria afacere, în funcție de mediul social și politic. Un întreprinzător își începe afacerea în funcție de modificările sau mutațiile politice, culturale și economice.  În general există trei tipuri de antreprenori: conducători (cei care au ca obiectiv siguranța), inovativi (cei care merg pe dorințele de a avea senzații) și controlori (care doresc câștigarea puterii și menținerea necondiționată a acesteia). O afacere profitabilă poate deveni o marcă și indiferent de strategia aleasă, brandul trebuie consolidat astfel încât să atragă cât mai mulți clienți.
Ghidul și planul de afaceri reflectă orientarea gândirii financiare a antreprenorului. Afacerea se bazează pe un proces de căutare a unui capital inițial care apoi să fie în permanentă creștere sau măcar într-o constanță benefică.  
Brandul reprezintă ceea ce se transmite prin propria imagine, de la cele mai mici, chiar neimportante lucruri şi terminând cu cele mai mari realizări. Brandul reprezintă un întreg proces de creare, evoluție şi întreţinere necontenită, care are nevoie permanent de ceva nou. Beneficiarul produsului sau al serviciului oferit de brand este consumatorul, care este cel ce decide dacă exteriorul (imaginea care se obsearvă din afară) corespunde realității din interior. Imaginea interioară este imaginea pe care o are antreprenorul, deținătorul brandului produsul său.  Brandingul este cea mai importantă formă de comunicare şi relaţionare cu clienții și este un conglomerat de procese specifice de creație, de menținere și de întreținere.
Clienţii sunt cei care  ridică sau coboară un brand, ajutându-l să aibă profit și să crească, sau din contră, să decadă pe calea falimentului.. Scopul oricărui brand este de a face profit din serviciile oferite, de a vinde și implicit de a-și creşte poziţia pe piaţă.
Finanțarea unui brand se poate obține cu ajutorul unei francize profitabile. Un specialist din domeniul antreprenoriatului, Schuman, recunoaștea ca o tipologie specifică antreprenoriatului: francizatul.
Franciza este un fel de contract prin care o persoană acordă unui francizat dreptul exploatării ansamblului de drepturi și de proprietate. Dezavantajul unei francize constă în plata taxei anuale, numită redevență, prin forma unui procent stabilit, din cifra de afaceri, implicând astfel pe bună dreptate menținerea unui standard de calitate al produselor și serviciilor oferite. De avantajele unei francize  poate beneficia doar o marcă de prestigiu care folosește tehnici de producție și marketing perfecționate și rentabile.  
Toate aceste detalii le-am perceput în urma realizării unui articol legat de franciză, care m-a făcut să gândesc la o afacere ca la un brand internațional.
Dacă aș fi un tânăr întreprinzător m-aș orienta conform unei sugestii găsite în catalogul francizelor din Romania pe modelul Food & beverage: Tucano Coffee, conform opțiunilor unui antreprenor inovativ.

O cafenea este mai mult decât necesară și utilă pentru cei din jurul nostru. O cafea aromată, plăcută, nu poate fi savurată decât într-un mediu special creat pentru această desfătare. Afacerea nu va fi una exclusiv bazată pe servirea și prepararea cafelelor, având și alte domenii colaterale. Fiind un brand internațional, trebuie profitat de acest aspect și promovate produse și valori locale din acele zone. În cadrul locațiilor, care sunt diferite, se vor comercializa mici suveniruri, care pot fi amintiri plăcute, peste ani, pentru clienții care sunt doar turiști și au trecut doar ocazional pragul locației, beneficiind de una dintre atracțiile locale din zona vizitată.
Aș realiza machete după propriile matrițe, cu diferite elemente promoționale: imagini din zonele turistice unde se află locațiile cafenelelor. De asemenea aș permite micilor întreprinzători, creatori de handmade să expun produsele și chiar să le vândă. În acest mod îmi lărgesc gama de activitate, ajut comunitatea și promovez zona respectivă. Va fi ca o dezvoltare de produse, având asistență pe parcursul desfășurării activității conform condițiilor pentru ca afacerea să funcționeze în franciză.
Acest brand înregistrat va fi protejat și modelul va fi testat pe o perioadă sucficientă pentru a putea beneficia de franciză.
Avantajul acestei idei de afaceri este atât în flexibilitatea ei cât și în transparența acesteia. Dacă afacerea nu rentează într-un anumit loc, cu anumite produse, acestea se pot înlocui sau pot fi mutate în altă locație. Cafeaua atrage, iar clienții vor simți aroma plăcută și se vor lăsa cuceriți, pe loc, conduși de simțuri. Pe lângă cafeaua oferită, care are puține calorii, clientul va putea savura și alte produse iar la plecare, își poate alege un suvenir, o amintire a clipelor plăcute, petrecute într-un loc relaxant. Pentru clienții fideli, se pot oferi mici suveniruri, care să fie machete reprezentative, cu o cană de cafea aburindă.
Reușita unei afaceri de brand,  nu constă într-un start-up, ci în franciză! Riscurile sunt mult mai mici deoarece modelul de business deja există iar îndrumarea este oferită necondiționat.



Acest articol a fost scris pentru SuperBlog 2017, cu gândul de a porni, în viitorul apropiat, afacerea descrisă....

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu