cluc24

miercuri, 23 martie 2016

Rece sau cald....



Fiecare persoană își consideră propria munca ca fiind una importantă, acordând mai puțină relevanță, pentru ceea ce fac alții. În orice companie, ca și acasă, fiecare își dorește un anumit confort, care trebuie oferit, prin prisma utilităților existente.
În compania unde lucrez, mă ocup de instalații termice. Firmele care oferă serviciile încearcă să facă față tuturor cerințelor clienților pentru a nu-i pierde.
Iarna trebuie asigurat confortul, oferind căldura benefică a centralei termice, iar vare, aerul cald înăbușitor, trebuie anihilat cu ajutorul instalațiilor de climatizare.
Deja, primăvara surâde iar caldura începe să-și facă simțită prezența. Este perioada reviziilor, a mentenanței instalațiilor de climă. De câțiva ani, s-a scos freonul R22 care nu era ecologic, fiind înlocuit cu R134A. Instalatiile de climatizare din halele companiilor de producție au freon R407C sau R410A, tot ecologic.
Anul trecut fiind enorm de cald, termometrele ajungând la valori cum nu se aştepta nimeni (nici cei de la meteo!), instalațiile își făceau de cap. Până la urmă, cu mari dificultăți, toate au fost puse la punct, chiar înaintea venirii primei zăpezi!
Operațiile specifice au fost de înlocuire a presostatului de joasă presiune și de incarcare aer conditionat cu freonul specific instalaţiei. În unele cazuri, iarna se scoate freon din instalație, iar vara se introduce pentru a se menține presiunile constante.
Așa cum un doctor nu este preocupat de propria sănătate, un electrician aduce “lumina” în casele altora, uitând că el stă în întuneric …. așa și eu, am uitat să mă ocup de treburile casei.
Plecând cu mașina în week-end, așteptam să se răcorească în interior pentru a călători confortabil. Aparatul de aer conditionat auto se încăpățâna să nu răspundă la comenzi. Astept prima oprire pentru a verifica dacă este alimentată. Era! După câteva minute de gândire, când raţiunea a fost teleportată în lumea profesională, îmi dau seama că trebuie să fac o reincarcare freon


Tot este bine că am descoperit această problemă, înainte să plec în concediu, având timp să vorbesc cu o companie, care se ocupă cu incarcare freon. Dacă tot trebuie să intervină o companie pentru a încărcă cu freon auto r134a, măcar să o facă acasă pentru a vedea ce și cum se întâmplă, cunoscând procedura.


Mașina este ca o a doua casă. Acasă și în mașină, când ți-e somn, poți trage pe dreapta, pentru odihnă.
Din momentul investiției în mașină, categoric ai costuri suplimentare, automobilul fiind un membru al familiei, trăieşte şi “mânâncă” alături de ceilalţi.
În viaţă, pentru a primi, trebuie să oferi.
“Căldură mare
Chiar şi fără soare
Dar cu aer rece
Supărarea îţi trece!”
Revenind acasă, am întâmpinat o altă problemă. Seara, când ne pregăteam de cină, golind frigiderul, am constatat că acesta nu răcea… Întăi m-am uitat la el, el la mine, apoi mi-am spus că încep să am “devieri” profesionale.
Am servit cina și apoi m-am îndreptat spre frigider, constatând că acesta nu-și făcea treaba. Deci, nu aveam eu, o problemă, ci frigiderul. Oricum era model vechi, cu freon R22 deci era timpul pentru ceva nou…
Nou sau vechi, important este să fie util.  
Cald sau rece, totul trece dar contează şi confortul!
Viaţa merită trăită din plin, deci trebuie să beneficiem de toate oportunităţile şi facilităţile pe care le putem avea!
Numai gândul că pleci prin caniculă, cu maşină fără instalaţie de climă şi te apucă frisonul.... acum, nu atunci!

Acest articol a fost scris pentru Spring SuperBlog 2016.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu