cluc24

duminică, 5 noiembrie 2017

O lacrimă de fericire

Bătrânelul pătrunde cu sfială și totuși cu un avânt tineresc în librăria pe care o frecventa:
-          Bună ziua!
-          Bună ziua Ariza – răspunde patronul librăriei, privind fericit către vizitator, convins că acesta este un client care va investi în produsele lui.
-          Ce mai faceți?
-          Sunteți vesel astăzi....
-          Da... după  50 de ani, nouă luni și patru zile am reușit să-mi ating țelul vieții!
-          Așa de mult? Atât de târziu! – se miră noua vânzătoare, privind și recunoscându-l din povestirile patronului ei, pe bătrînelul afacerist.
-          Da... Omul nu trăiește pentru afacerile lui, munca este doar un mic pas în evoluția spre fericire. Iubirea este idealul oricărei persoane. Nici părinții tăi nu erau născuți când eu... așteptam calea împinirii visului meu.
-          Domnișoara va prelua afacerile mele... am îmbătrînit – spune librarul.
-      Iubirea întinerește. Cartea reprezintă un mod în care ne cultivâm și gândim. Sunt pașii oferiți de autori, în sensul evoluției vieții cititorilor.
-     Frumos spus. Ai avut o colecție impresionantă de cărți – spune patronul librăriei, privind lista de vânzări către clientul său.
-      Da. Prima carte.... ”Dragoste la prima vedere” de Nicholas Sparks, exact cum a fost sclipirea din ochii mei când am văzut-o pe Fermina. Totul a decurs perfect până factorii externi... ne-au influențat viața și destinul.


-          Da... Frumoasa și eleganta doamnă.... îmi pare rău pentru cele întâmplate – oftează patronul aducându-și aminte de o poveste de iubire din urmă cu zeci de ani, uitată undeva, pe un raft prăfuit.....
-      Chiar dacă personajul acestui roman, Jeremy Marsh, și-a impus și mai ales, și-a promis că niciodată nu va părăsi orașul, nu se va căsători și nu va avea copii datorită suferinței legate de prima lui dragoste, soarta i-a oferit contrariul, unul fericit.... exact ca idealul vieții mele.
-          Da... Apoi ați devenit un mare afacerist.
-       Când am pierdut sensul dorit al existenței mele, m-am gândit că pot reuși în afaceri și cine știe ce-mi rezervă soarta în continuare. Pierzând iubirea vieții mele în favoarea unui doctor bogat, m-am gândit că totul se învârte în jurul a trei cuvinte : soartă, viață, destin.
-          De aeea ați cumpărat o carte despre afaceri!


-          Da, mi-a influențat deciziile, hotărârile și am știut cum să mă folosesc de oportunitățile care apar, și mai ales cum să le descopăr!
-          Interesantă poveste.
-          Interesantă viață....
-         Acum ce carte vă ofer? – revine librarul din nostalgia amintirilor în prezentul care pare mult mai bun.
-          Dacă am început cu Nicholas Sparks, voi termina, tot cu el. Viața este un miracol!
-          Atunci presupun că doriți romanul “Jurnalul unei iubiri” !


-          Da. Acest autor mi-a demonstrat că există miracole, indiferent de vârstă, perioadă. Trebuie doar să crezi în ele.
-          Acest autor vede frumusețea acolo unde alții nu o văd. Nu o sesizează.
-          Este romanul evoluției iubirii mele.... Prietena mea este celebră ca o pictoriță iar eu sunt un iubitor de natură și maestru al cuvintelor, exact ca ce doi protagoniști ai acestei ultime cărți pe care o voi cumpără.
-          Păi încă mai puteți cumpăra și altele – susține tânăra vânzătoare.
-          Cărțile, ca și viața, au un anumit ciclu care la un moment dat, va ajunge în punctul final. Contează ce ai făcut, cum ai făcut și pentru cine ai făcut! – spune bătrânelul care-și achită cartea și se retrage din locația care i-a călăuzit pașii vieții.
Patronul privește în urma acestuia și-și șterge ușor lacrima de pe ochiul drept. Noua vânzătoare îl întreabă, fascinată atât de bătrânel cât mai ales de lacrima patronului, care nu reușise să plângă la evenimente cu adevărat triste:
-          Uimitor .... Cine este? Sunteți prieteni? De ce plângeți?
-          Nu trebuie să vărsăm lacrimi pentru lucruri triste ci doar pentru fericire, pentru regăsirea ei.
-          ....
-          Nu ți-ai dat seama cine este?
-          Nu chiar. Știu ceva din povestile dvs.....despre oameni și cărți.
-      Este Florentino Ariza, cel care a iubit-o din tinerețe pe Fermina Daza. Ei au evoluat sub oblăduirea lui Gabriel Garcia Marquez, conform criteriilor impuse de acesta, din „Dragoste în vremea holerei”. După câteva decenii, povestea lor de iubire renaște.....






Acest articol a fost scris pentru SuperBlog 2017, în timp ce-mi alegeam noi cărți de la editura RAO, unde sper să găsesc tot mai mulți autori români, simboluri unei culturi românești specifice, în context multicultural.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu