cluc24

joi, 6 decembrie 2018

Amintiri cu imagini și sunete


Toți avem anumite pasiuni care ne ghidează în viață. Amintirile care ne rămân întipărite în memorie sunt cele legate de familie, pasiuni și alte lucruri ce ne reprezintă în viața noastră obișnuită.
Sunetele ne însoțesc în cadrul evoluției noastre pe cărările vieții, la început prin primele cuvinte pe care le auzim în jur apoi prin asocierea limbajului și a imaginilor. Sunetul și imaginea se asortează perfect în lumea muzicii și a filmului, fie cel proiectat pe un ecran sau pe cel al vieții noastre.
Muzica reprezintă o pasiune, care se cultivă în timp. Dacă la începutul a fost muzica din desenele animate ale copilăriei, cultura muzicală s-a dezvoltat în timp și redescoperim noi curente muzicale precum: muzica populară, muzica disco, muzica rock și normal, cele care sunt cele mai relaxante: muzică de meditație și muzica simfonică. În cadrul acestor ritmuri muzicale, auzim acordurile fine ale instrumentelor și descoperim valoarea fiecărui sunet.
Muzica încântă sufletul și oferă o stare de bine și de relaxare și ne însoțește pe întreg parcursul vieții. Μuziсa еѕtе formatoarе și/ѕau îmblânzitoarе dе сaraсtеrе şi сomportamеntе, ea poatе dеѕtindе o atmoѕfеra tеnѕionată, pеntru сopii stresați, sau pеntru adulţii aflați în divеrѕе ѕituaţii alе viеţii. Muzica ne oferă relaxarea de care avem nevoie, mai ales când sunteul și imaginea sunt într-o armonie perfectă.
Înainte de 1989, televizunea ne-a privat de multe bucurii. În acele vremuri, exista un singur program TV de doar două ore care avea tendințe politice. Sâmbata și duminica, pentru alte două ore suplimentare, între 13.00-15.00, românii reuseau să se delecteze cu informații mai ample din sport, secvențe din filmele de comedie și puțină muzică.
Elevii aveau cea  mai mare rată de „chiulit” de la școală, sâmbata după orele 12.00! De asemenea, după o sâmbătă lucrătoare (servici, școală) cei care aveau răbdare, mergeau nopțile la anumite persoane care aveau potențial financiar și dețineau un video, oferind seri de neuitat cu filme și muzică, contra cost.
A venit schimbarea regimului politic iar în România au apărut noi oportunități. Emisiunile de televiziune s-au extins și am avut acces la mai multe canale. Au apărut videoclipurile, filmele care atrăgeau publicul cinefil care, le urmăreau cu drag, chiar dacă le vedeau în format alb-negru.
În prezent, avem toate facilitățile din lume: televiziuni multiple, emisiuni diferite, calitate și cantitate, televizoare de diferite dimensiuni și funcții-aplicații, cinematografe moderne, săli de teatru și accesorii pentru sunet și imagine de calitate dar uneori uităm rolul produselor ce ni se oferă. Uneori contează mai mult calitatea unui accesoriu decât un ansamblu de obiecte pe care le folosim ca să ne relaxăm.
Eu prefer calitatea și aș renunța la o cantitate imensă de produse care să aibă doar un rol de decor în locuință.
De când am fost în București și am vizitat un noul showroom audio-video AVmall, unde am văzut o multitudine de echipamente electronice: Nuprime, Xindak, Electrocompaniet, Auralic, videoproiectoare Optoma am constatat că redarea sunetului corelată cu imaginea a ajuns la o adevărată artă, vizitând cele patru încăperi dedicate pentru teste audio și video unde am admirat: renumitele boxe Indiana Line și boxe Davis Acoustics.


Am aflat că videoproiectoarele Optoma includ sisteme multicanal Indiana Line și Davis Acoustics. Pentru a mă convinge de calitatea produselor am testat o audiție folosind Boxele Indiana Lines și comparându-le cu Boxele Davis Acoustics  iar calitatea sunetului a fost impecabilă. 

Deoarece urmam să vizitez unele cunoștințe cărora le promisesem o casetă cu filmările video la nunta mea, unde participaseră și ei, am decis să revăd imaginile care mi-au schimbat viața și pe care le transformasem în fișiere video pe un DVD. Privind imaginile evenimentului, cu suntetul adecvat, am avut impresia că mă aflu în sala de Cununie Civilă, la biserică și la sala de petrecere. Am fost  un spectator la un eveniment care se derula pe ecran unde eu eram unul dintre actorii principali.
Pentru a mă răsfăța, am urmărit și melodia Like A Virgin” a celebrei Madonna, din cadrul albumului “The Virgin Tour” din 1985,  care m-a încântat în perioada adolescenței din anul 1990.

Atunci aflasem că acel showroom AVmall s-a inaugurat pe 5 noiembrie fiind cel mai mare showroom din domeniul audio-video din România și este primul și singurul showroom oficial al videoproiectoarelor OPTOMA, unul dintre cei mai mari producători din lume pentru acest tip de echipamente video.




Nu am putut să părăsesc incinta înainte de a-mi alege produsele audio-video pe care le voi comanda online.

Acest articol a fost scris pentru SuperBlog 2018, folosind imagini de pe situl AVmall

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu