cluc24

duminică, 28 februarie 2021

Provocarea campaniilor cu influenceri

 

Tin privește pe geam și suspină. Îi plăceau filmele în care marii afaceriști își aveau birourile la etajele superioare ale clădirilor, ceea ce demonstra de fapt marea lor putere financiară. Pentru a fi bogat, trebuie să ai o afacere profitabilă, să fii un manager de valoare, care să cunoască portițele spre un marketing perfect.

În timp ce în fața ferestrei se plimbă mașina de la salubritate care aduna gunoiul depozitat de localnici, Tin se întoarce către laptop-ul său și începe să lucreze. După zece minute, își aduce aminte de sfaturile unui bun prieten, care i-a spus că reușita unei faceri constă în modul ei de promovare. Tin se decide să apeleze la influenceri, așa cum auzise că făcuseră și alți afaceriști.

Noaptea îți face simțită prezența, iar Luna de pe cer, zâmbește ca și cum ar încuraja demersurile lui Tin. Acesta se așează pe fotoliu, gândește și adoarme.

...

Au trecut trei luni iar Tin privește din nou pe fereastră, la mașina de salubritate care-și face treaba zilnică, păstrând curățenia orașului. Nu același lucru poate spune și Tin despre afacerea sa. Apelând la influenceri, afacerea lui începuse să devină una privilegiată, pentru că apăruseră mai mulți clienți dar în timp, acestia au dispărut iar clienții vechi au trecut de partea concurenței.

Tin nu reusește să-și de-a seama unde a greșit. El a ales zece influenceri pe care i-a plătit pentru a-i promova produsele. Fiecare dintre ei, au scris și au prezentat imagini favorabile pentru acele produse, fiind garanți ai unei promovări reușite.

În primele zile, afacerea lui Tin se afla în topul prezentărilor de pe Google, după care a căzut vertiginos. Tin era trist pentru că nu înțelegea de ce nu a reușit o promovare adecvată, printr-o procedură standard de advertising și publicitate.

...

Tin nu a înțeles că promovarea unui produs trebuie să urmeze anumiți pași. El a folosit aceleași produse, aceleași link-uri de prezentare în mai multe articole, ceea ce a deranjat Google-ul.

Articolele au avut multe link-uri și la baza lor s-au aflat texte de doar 200-300 de cuvinte, care nu au fost indexate de Google în motorul de căutare.

Influencerii au promovat produsele ridicându-le în slăvi, oferind și informații ireale care au dezamăgit publicul, care achiziționând produsul și-au dat seama că datele sunt false.

Unii influenceri erau de notorietate iar alții erau cunoscuți ca fiind reprezentanți social media cu o activitate puțin dubioasă. Alegerea influencerilor este una importantă pentru promovarea afacerii pentru că prezentarea nu trebuie să fie pe placul solicitantului ci pe gustul publicului, pliat pe realitatea produsului. Un influencer, prin prezentarea sa, poate ridica valoarea unui produs sau îl poate duce la groapa de gunoi...

O promovare excesivă poate fi dăunătoare din punct de vedere SEO, iar o investiție poate aduce eșec dacă nu se urmărește un plan de acțiune propice.

Pentru a fi un bun manager, nu trebuie să cunoști doar produsul, ci trebuie să știi să-l promovezi, să alegi canalele de difuzare optime și să atragi publicul prin sinceritate și prin valoarea ofertei.

Dacă Tin s-ar fi documentat și ar fi citi cartea „Ce ne facem dom’le cu influencerii ăștia?”, ar fi știut să-și organizeze campania de promovare și ar fi privit plaja și marea de pe geamul hotelului din Maldive, după o scurtă retrospectivă pe laptop, a evoluției pozitive a propriei afaceri. Această carte este destinată oamenilor de afaceri, antreprenorilor, brand managerilor sau tuturor celor din zona de marketing, care vor să înțeleagă cât mai bine cum pot să folosească aceste resurse digitale pentru a obține beneficii pentru brandul sau afacerea lor. Tin ar fi aflat dacă merita sau nu să facă respectiva campanie de promovare, modul prin care să-și aleagă influencerii, ce să le solicite, cum să-i plătească și mai ales cum să facă o analiză corectă a rezultatelor campaniei.

...

Se spune că din cărți « culegi înțelepciune », însă în mod cert, în aceste produse de comunicare scrisă, găsim informațiile necesare și esențiale pentru tot ceea ce dorim să facem. Un om informat este cu un pas înaintea celorlalți în elaborarea planurilor viitoare.

De ce această carte ?

Pentru că-l cunosc pe autor, fiind persoana care m-a scos pentru prima dată într-o lume nouă, în cea a bloggingului. S-a întâmplat în anul 2016, când am câștigat un premiu la un concurs de advertoriale și astfel am fost la Constanța, să asist la un eveniment inedit : Regata Marilor Veliere. Au fost primele și cele mai plăcute momente din activitatea de blogger, iar astfel mi-am dat seama că mă pot dezvolta profesional și personal, astfel încât să fiu mereu în concordanță cu tehnologia care evoluează. Nici acum nu pot uita concertele la care am asistat în Portul Constanța, la călătoria cu bricul Mircea și la tot ceea ce înseamnă un plan bine pus la punct.

Abia aștept să citesc cartea care este deja publicată la Cărturești și se poate achiziționa și online. După ce-l voi studia, voi reveni pe blogul meu de cărți și filme cu unele informații relevante dar fără a da detalii, pentru că fiecare trebuie să studieze individual, să simtă plăcerea lecturii, descoperind multe lucruri interesante.



2 comentarii:

  1. Nice post. I learn something new and challenging on blogs
    I stumbleupon every day. It's always useful to read through content
    from other writers and use a little something from their websites.

    RăspundețiȘtergere