Tin privește pe geam și suspină. Îi plăceau filmele în care marii afaceriști își aveau birourile la etajele superioare ale clădirilor, ceea ce demonstra de fapt marea lor putere financiară. Pentru a fi bogat, trebuie să ai o afacere profitabilă, să fii un manager de valoare, care să cunoască portițele spre un marketing perfect.
În timp ce în fața ferestrei se plimbă mașina de la salubritate care
aduna gunoiul depozitat de localnici, Tin se întoarce către laptop-ul său și
începe să lucreze. După zece minute,
își aduce aminte de sfaturile unui bun prieten, care i-a spus că reușita unei
faceri constă în modul ei de promovare. Tin se decide să apeleze la
influenceri, așa cum auzise că făcuseră și alți afaceriști.
Noaptea îți face simțită
prezența, iar Luna de pe cer, zâmbește ca și cum ar încuraja demersurile lui
Tin. Acesta se așează pe fotoliu, gândește și adoarme.
...
Au trecut trei luni iar Tin
privește din nou pe fereastră, la mașina de salubritate care-și face treaba
zilnică, păstrând curățenia orașului. Nu același lucru poate spune și Tin
despre afacerea sa. Apelând la influenceri, afacerea lui începuse să devină una
privilegiată, pentru că apăruseră mai mulți clienți dar în timp, acestia au
dispărut iar clienții vechi au trecut de partea concurenței.
Tin nu reusește să-și de-a
seama unde a greșit. El a
ales zece influenceri pe care i-a plătit pentru a-i promova produsele. Fiecare
dintre ei, au scris și au prezentat imagini favorabile pentru acele produse,
fiind garanți ai unei promovări reușite.
În primele zile, afacerea lui
Tin se afla în topul prezentărilor de pe Google, după care a căzut vertiginos.
Tin era trist pentru că nu înțelegea de ce nu a reușit o promovare adecvată, printr-o
procedură standard de advertising și publicitate.
...
Tin nu a înțeles că promovarea
unui produs trebuie să urmeze anumiți pași. El a folosit aceleași produse,
aceleași link-uri de prezentare în mai multe articole, ceea ce a deranjat
Google-ul.
Articolele au avut multe
link-uri și la baza lor s-au aflat texte de doar 200-300 de cuvinte, care nu au
fost indexate de Google în motorul de căutare.
Influencerii au promovat
produsele ridicându-le în slăvi, oferind și informații ireale care au dezamăgit
publicul, care achiziționând produsul și-au dat seama că datele sunt false.
Unii influenceri erau de
notorietate iar alții erau cunoscuți ca fiind reprezentanți social media cu o
activitate puțin dubioasă. Alegerea influencerilor este una importantă pentru
promovarea afacerii pentru că prezentarea nu trebuie să fie pe placul
solicitantului ci pe gustul publicului, pliat pe realitatea produsului. Un
influencer, prin prezentarea sa, poate ridica valoarea unui produs sau îl poate
duce la groapa de gunoi...
O promovare excesivă poate fi
dăunătoare din punct de vedere SEO, iar o investiție poate aduce eșec dacă nu
se urmărește un plan de acțiune propice.
Pentru a fi un bun manager, nu
trebuie să cunoști doar produsul, ci trebuie să știi să-l promovezi, să alegi
canalele de difuzare optime și să atragi publicul prin sinceritate și prin
valoarea ofertei.
Dacă Tin s-ar fi documentat și
ar fi citi cartea „Ce ne facem dom’le cu influencerii
ăștia?”, ar fi știut să-și organizeze campania de promovare și ar fi
privit plaja și marea de pe geamul hotelului din Maldive, după o scurtă
retrospectivă pe laptop, a evoluției pozitive a propriei afaceri. Această carte
este destinată oamenilor de afaceri, antreprenorilor, brand managerilor sau
tuturor celor din zona de marketing, care vor să înțeleagă cât mai bine cum pot
să folosească aceste resurse digitale pentru a obține beneficii pentru brandul
sau afacerea lor. Tin ar fi aflat dacă merita sau nu să facă respectiva
campanie de promovare, modul prin care să-și aleagă influencerii, ce să le
solicite, cum să-i plătească și mai ales cum să facă o analiză corectă a
rezultatelor campaniei.
...
Se spune că din cărți « culegi
înțelepciune », însă în mod cert, în aceste produse de comunicare scrisă,
găsim informațiile necesare și esențiale pentru tot ceea ce dorim să facem. Un
om informat este cu un pas înaintea celorlalți în elaborarea planurilor
viitoare.
De ce această carte ?
Pentru că-l cunosc pe autor,
fiind persoana care m-a scos pentru prima dată într-o lume nouă, în cea a
bloggingului. S-a întâmplat în anul 2016, când am câștigat un premiu la un
concurs de advertoriale și astfel am fost la Constanța, să asist la un
eveniment inedit : Regata Marilor Veliere. Au fost primele și cele mai
plăcute momente din activitatea de blogger, iar astfel mi-am dat seama că mă
pot dezvolta profesional și personal, astfel încât să fiu mereu în concordanță
cu tehnologia care evoluează. Nici acum nu pot uita concertele la care am
asistat în Portul Constanța, la călătoria cu bricul Mircea și la tot ceea ce
înseamnă un plan bine pus la punct.
Abia aștept să citesc cartea care este deja publicată la Cărturești și se poate achiziționa și online. După ce-l voi studia, voi reveni pe blogul meu de cărți și filme cu unele informații relevante dar fără a da detalii, pentru că fiecare trebuie să studieze individual, să simtă plăcerea lecturii, descoperind multe lucruri interesante.
Nice post. I learn something new and challenging on blogs
RăspundețiȘtergereI stumbleupon every day. It's always useful to read through content
from other writers and use a little something from their websites.
Thanks!
Ștergere