În
cadrul strategiilor de stabilire a prețurilor, o temă recurentă este ideea că
atunci când cumpără un produs, orice preț pe care îl întâmpină sau îl plătesc
cumpărătorii poate fi înșelător. De fiecare dată când luați o decizie de
cumpărare, prețul unui produs ar trebui să aibă o greutate mică în cazul în
care ar trebui să îl cumpărați sau nu. De fapt, de cele mai multe ori,
folosirea prețului singur te va atrage să cumperi lucruri care sunt mult mai scumpe
pentru tine decât crezi. Principalele motive pentru această judecată greșită
sunt doua. În primul rând, costul real al oricărui produs ar putea fi cu mult
diferit și, de obicei, mult mai mic
decât prețul de vanzare al produsului. În al doilea rând, cumpărătorii traduc
foarte rar prețul produsului într-un număr mai semnificativ: câți bani ar
trebui să câștige și, implicit, câte ore ar trebui să muncească pentru a
cumpăra produsul.
Pentru
a înțelege această idee, să luăm un exemplul de încălțăminte și apoi să
stabilim exact cât ne costă cu adevărat pantofii. În discuția care urmează, vom
folosi cele mai bune statistici disponibile pentru un consumator. În funcție de
propriile circumstanțe, puteți utiliza cu ușurință metoda mea pentru a face
acest calcul pentru dumneavoastră. În acest fel vă puteți da seama cât de mult
vă costă pantofii (sau orice alt produs pe care îl dețineți).
Ca
punct de plecare, trebuie să calculăm câte perechi de încălțăminte deține un
consumator. Există multe sondaje diferite disponibile, dar acestea raportează
numere care sunt în mare parte în același centru de joc. Pentru exercițiul
nostru, să începem cu constatarea că, în medie, bărbații dețin în jur de 7
perechi de pantofi, iar femeile dețin aproximativ 12 perechi de pantofi.
Pe
baza acestor valori, să împărțim diferența și să mergem cu 10 perechi de
încălțăminte deținute de un consumator. (Rețineți că ar include toți pantofii
deținuti, de la flip-flops ieftini Gioseppo cumpărați dintr-un magazin cu
cutii mari, până la adidași de 100 $ + pantofi de designer, achiziționați dintr-un
magazin specializat).
Sondajele
variază și în funcție de prețurile medii pe care le plătesc consumatorii, dar
să presupunem că perechea medie de încălțăminte pentru bărbați are un preț de
65 de euro, iar perechea medie de încălțăminte pentru femei are un preț de 85 euro.
Din nou, media este de 75 de euro pe pereche de pantofi.
Folosind
aceste numere (și simplificând puțin) putem concluziona că cetateanul mediu a
plătit în total 750 euro (= 10 * 75 euro) pentru încălțăminte.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu