cluc24

sâmbătă, 6 martie 2021

Curățenia de primăvară, ca la mama acasă!

 

Când eram mic, mama mă lua cu ea ca să mă înveţe diferite lucruri, ca să fiu pregătit pentru perioada când voi fi mare. La fel făcea şi tata, dar numai când avea timp! Oricât de mult ne-ar învăţa părinţii, niciodată nu o să fim suficient de pregătiţi pentru o viaţa de familie nouă, în care noi să fim cei care decidem pentru alții.

În timpul copilăriei, în perioadele de sărbători, eu vedeam doar partea plăcută a lucrurilor: agitația pregătirilor, preparatele culinare, mâncarea delicioasă şi nelipsitele cadouri. Târziu am observat și am parcurs drumul  lung, care era de străbătut până în acele momente de relaxare și de bucurie în familie.

 

După ce m-am căsătorit, soţia mea se ocupa de curățenie în general și de pregătirile necesare cu ocazia sărbătorilor, în special. O vedeam deseori supărată și bombănind, deși eu stăteam cuminte ca să nu o deranjez. Eu fiind un suflet bun, de fiecare dată o întrebam dacă pot să o ajut cu ceva, apoi dispăream rapid, uneori chiar înainte că ea să articuleze vreun cuvânt. Oricum, intenția a contat!

Totul a fost perfect pentru o scurtă perioadă de timp, până m-a prins pe un picior greșit la figurat și cu ușa închisă la propriu, chiar de ea ca să nu pot fugi. Din acel moment am devenit o persoană indispensabilă, de real ajutor în permanență, nu doar de sărbători!

 

Am avut mai multe tentative, unele nereușite dar soția mea mi-a spus că toate se învață în timp, din greșeli.

Primul meu ajutor în gospodărie a fost de 8 Martie, când trebuia să pregătim ingredientele necesare preparării bunătăţilor culinare cu ocazia unor vizite importante. Frumos, plăcut și interesant în același timp, dar doar până a alunecat scaunul pe care mă urcasem ca să ajung la raftul cu produse și am căzut printre cioburi, fiind plin zahărul  care se amestecase cu făina, ca pentru o prăjitură...dulce!

 

A doua tentativă de a fi un om gospodar, a fost în momentul efectuării cumpărăturilor săptămânale. M-am plimbat fericit prin piață, am evitat în ultimul moment să sar capra pentru un trecător care se oprise brusc, dar până la urmă am cumpărat tot ceea ce fusese notat pe listă, precum și unele produse în plus... poate chiar mai multe! Totuși a fost bine că nu s-au mai făcut cumpărături câteva săptămâni!

 

A treia tentativă a fost una reuşită de această dată. Soția mea mi-a pus în braţe aspiratorul Kärcher și mi-a trasat ca sarcină săptămânală, aceea de a face curățenie, urmând a ajunge în acest mod un adevărat expert în domeniu!

Bucuros că am ajuns să fac ceva la care mă pricep, am trecut hotărât la treabă. Privind spre aspiratorul primit, am trecut cu ușurință la etapa de asamblare. Era un produs SC 2 EasyFix PREMIUM din seria de aparate cu aburi. Aparatul de curățat era prevăzut cu o duză de podea EasyFix, un kit de accesorii extins pentru o îndepărtare mai precisă a murdăriei, pe care le-am preluat din dispozitivul specific de depozitare al accesoriilor..


Îmi făcusem loc pe lângă mobilier, ca să mă strecor pe sub masă (ca atunci când eram mic şi mă ascundeam de părinţi pe care în prealabil îi închideam pe balcon) și mi-am început treaba. După primele minute, mi-am dau seama că dețin un produs de curățenie care folosea o  tehnologie inovatoare și care mă ajuta enorm de mult, deoarece aspiratorul folosește tehnica de curățare cu aburi, având 2 nivele de control ale intensitatii aburului, în funcție de necesitățile de curățare.

Ajuns cu curățenia în zona de lângă biroul meu unde am regăsit vechile picături de vin, care invadaseră covorul și parchetul, cu ceva timp în urmă. În acel moment am fost cuprins de panică datorită unor experiențe neplăcute legate de o fața de masă distrusă de vin, în urmă cu ani, dar spre suprinderea mea locul s-a curățat rapid. Era cert că aparatul de curățat nu utiliza substanțe chimice și înedpărta chiar 99,99% din toate bacteriile de uz casnic Accesoriile versatile pe care le foloseam, curățau și cele mai dificile zone, ajungând să elimin praful chist și de sub piciorul biroului.

La un moment dat, aspiratorul făcuse liniște ca şi cum m-ar fi anunţat că era timpul pentru o pauză. I-am respect dorinţa şi m-am retras pe canapea, la televizor.

După ce am auzit-o pe soția mea cum umbla ca o furnicuță, m-am decis să revin la treabă, dar aspiratorul tăcea chitic în continuare. Mă enervasem şi începusem să-l cert, ca pe un copil neascultător, așa cum fusesem eu în trecut!

După ce mă uitasem la filtre, desfăcusem aparatul, mă hotărâsem să-l las abandonez şi să continui treaba cu unelte mai primitive și mai antice, precum mătura. Când aproape că terminasem cu munca grea, descoperisem cu surprindere că steckerul se împleticise pe lângă scaun.... undeva departe de locaşul prizei. După ce am rezolvat problema, mi-am terminat treaba cu bine, folosindu-mă de obiectul care mă speriase că este  bolnav și care face curățenia mult mai ușoară și mai rapidă.

Fericit că făcusem ceva cu folos, am privit spre soţia mea. Aceasta, serioasă mi-a întins drept cadou, nu o doză de bere așa cum mă așteptasem, ci un... detergent.



Deși am dat din cap că nu înțelegeam ce dorește, soția mea nu s-a lăsat și a revenit  în câteva secunde cu un aspirator pentru geamuri. Nici nu știam până atunci că există așa ceva. Mama mea se urca pe scaun și ștergea geamurile cu o cârpă înmuiată într-un lighean cu apă pe care-l țineam eu în brațe. Părea interesant produsul așa că am trecut la utilizarea sa și am constat că la sfârșit voi realiza nu doar o curățenie igienică a locuinței ci voi avansa la curățenia WOW.

Pentru început, soția mea mi-a arătat cum să folosesc noul aspirator, apoi am trecut  eu la treabă.

Așa cum fac eu mereu când descopăr ceva nou și inovativ încep să studiez obiectul pentru a-i folosi toate facilitățile pe care le oferă. Printre accesoriile găsite pentru acest produs se regăseau: o duză de aspirare îngustă pentru geamuri din sticlă, o laveta de ștergere suplimentară din microfibră (cu multiple fibre abrazive) și o racletă.



Timpul de funcționare al bateriei este mare pentru că am reușisem să spăl toate geamurile de pe balcon. Eram fericit și conștient că urmează o pauză de încărcare pentru baterie, dar soția mea a fost prevăzătoare și avea una de schimb, astfel că am continuat treaba și la geamurile din interiorul locuinței.

După ce am terminat curățenia geamurilor, am strigat-o pe soția mea, care venise ca un adevărat inspector, ca să verifice calitatea lucrărilor. Ea verificase în special zonele din marginile geamurilor, dar rămâne plăcut surprinsă de calitatea curățeniei, pentru că eu am folosit distanțierul pentru pentru duza de aspirare care mi-a facilitat accesul în toate acele zone.

Bine că facem curățenie generală doar de patru ori pe an, câte o dată pe anotimp! Vai de covoare….ce bătaie le-am dat și lor! 

În timp ce făceam curățenia, mă gândeam că deținem produse eficiente pentru curățenie dar ar trebui să se vândă aceste produse și cu personal executant...

Obosit de atâta muncă, mă așezasem la masă și am rămas perplex când am văzut scame, fire de păr și lapte vărsat prin bucătărie, chiar și după ce mă chinuisem toată ziua cu curățenia. Soția mea a zâmbit și a luat mopul electric pentru a colecta atât murdăria uscată cât și pe cea umedă printr-o singură manevră. Am constatat că mopul deține patru role cu rotație în sens contrar ce permite o curățare rapidă și eficientă, alunecând pe podele fără efort iar rolele sunt umezite constant cu apă curată pentru că apa murdară ajunge direct în rezervorul destinat pentru apă murdară.

Nu știu de ce, dar am presimțirea că mă voi întâlni mai intens și cu acest obiect... în timp.



 

Se apropie primăvara din nou...

Gata! Am terminat de scris pentru că văd mopul electric cum se învârte în mâna soţiei mele. O să-l folosesc pentru o curățare rapidă, pentru că volumul apei și viteza de rotație a rolelor pot fi reglate în două moduri de curățare pentru a se potrivi cu orice de podea, iar funcție de impuls pentru combaterea murdăriei persistente mă ajută să curăț zonele mai delicate. Durata de funcționare a bateriei de 45 de minute este suficientă pentru a curăța suprafața de 135 mp al apartamentului și astfel termin repede, ca să urmăresc meciul la televizor, alături de o bere și împreună cu soția mea.

 

 

Acest articol a fost scris în grabă pentru Spring SuperBlog 2021, pentru a putea face față curățeniei care contează..

 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu