cluc24

duminică, 28 mai 2017

Statuile Vivante ne așteaptă

Îmi aduc aminte cu nostalgie de perioadele frumoase din viață. Ele au existat mereu și vor mai fi în continuare.
Când eram mic, îmi plăceau filmele istorice, unde admiram costumele medievale, măștile și spectacolele de la curțile regilor. Pe atunci auzisem prima oară și de emisiunea „Cu mască, fără mască” și-mi făcusem și eu o mică mască de carton și un băț ca sabie, devenind un mic Zorro.
Apoi inevitabil, am crescut. Am călătorit prin Europa, ajungând să redescopăr istoria și să cunosc arta. Într-una dintre călătorii, la Florența, grupul nostru de turiști a privit cu uimire la o mulțime de statui, care se aflau pe aleile parcului. Fiind cald, una dintre doamne, și-a agățat pălăria pe brațul uneia dintre aceste statui, pentru a savura apa atât de folositoare în acele călduri. Nu a băut prea mult, că s-a speriat, văzând cum se mișcă pălăria ei, dar nu în bătaia vântului și în gesturile nefirești ale unei statui. Așa am aflat că statuile erau de fapt actori...
Aceste amintiri revin în prezent. Teatrul Masca organizează la București, în perioada 30 mai și 5 iunie, Festivalul Internațional de Statui Vivante, la care participă actori din Olanda, Austria, China și de la noi. Acesti actori, stau ca niște statui și oferă spectacole de neuitat. Evenimentul se desfășoară în mai multe locații din București, iar intrarea este gratuită.
Avem ocazia să vedem artă, spectacol iar artiștii își vot demonstra de aceast ăcalitățile non-verbale de comunicare: gesturile, mimica....
Oare de câte ori nu am făcut năzbâtii, și am fi vrut să fim statui sau chiar invizibili, ca să nu fim pedepsiți în copilărie... :).
Imediat vine Festivalul Internațional de Statui Vivante unde ne putem delecta cu adevărata artă contemporană, devenind și în acest fel, o capitală culturală a Lumii!


PS: Este prima oară când acest eveniment ține fix sapte zile... în ceilalți ani, spectacolele s-au terminat după doar patru zile.

Măcar în această perioadă, ne putem opri îngândurați pe drum, fără ca să auzim replica acidă:  „Ce te-ai oprit, ești statuie?”


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu