Managementul organizației
Managementul
unei companii se bazează pe strategie. Compania trebuie să respecte propria-i
politică și să-și folosească strategia adecvată pentru utilizarea resurselor
care să o ducă spre îndeplinirea misiunii propuse, a propriilor țeluri. Această
strategie este una relativă, strabilită pe un termen mai îndelungat, care este
influențat de evoluția vieții sociale, politice și economice. Pentru ca
managementul firmei să fie unul profitabil și ideal, managerul trebuie să fie o
persoană responsabilă care să aibă abilități definite și capacități de
previziuni ale traiectoriei organizației. Compania trebuie să aibă un
management de proiect viabil.
Managerul companiei
Tot mai pregnant, în zilele noastre,
companiile private au multe probleme. Aceste probleme nu apar însă, peste
noapte, acestea fiind influențate de pașii urmați de către firmă de-a lungul propriei
istorii.
O companie care are un manager eficient,
poate evolua și trece peste momentele de criză care apar inevitabil, în cadrul
oricărei firme. Managerul trebuie să fie o persoană bine instruită și pregătită
în domeniul managementului și să fie un bun comunicator. Fără comunicare, nimic
nu se poate realiza. Această comunicare trebuie să fie eficientă, atât pe plan
intern cât și în plan extern. Comunicarea internă eficientă, motivează și
susține eforturile comune ale angajaților companiei. Comunicarea externă
influențează afacerile, fiind o reprezentare a propriei imagini publice, pentru
instituție. Un bun manager, trebuie să dețină bazele managementului, ca urmare
a absolvirii unor cursuri de management .
Liderul
.
Liderul nu este neapărat managerul.
Liderul este persoana care are competențe de a conduce și a lua decizii,
indiferent de natura problemelor apărute. Un lider trebuie să-și organizeze
munca pe principii fundamentale, în care omul, subalternul, să aibă obiectivele
stabilite concret, concis și precis. Un lider este greu să conducă un colectiv,
în care fiecare individ are propria personalitate, idee și concepții despre
viață și muncă. Liderul trebuie să-și convingă subordonații că trebuie să
colaboreze și să existe ca o adevărată echipă! Un lider nu este neapărat un
manager dar, un manager trebuie să fie ca un lider de necontestat în cadrul
organizația pe care o conduce.
Cursuri de specializare
Nimeni nu se naște învățat!
Mulți consideră că au suficiente
cunostințe și experiență pentru a se plia în postul pe care-l ocupă. Uneori
însă, viața mai „dă” câte o palma... iar cursurile de perfecționare sunt
modalități concrete de insușire a unor concepte care stau la baza unor relații
perfecte atât cu cei din jur, cât și cu factorii
mediului înconjurător. Niciodată nu este târziu să înveți, mai ales că acum
există o mulțime de oportunități și condiții optime.
Omul este atât la baza piramidei unei
companii, cât și la vârful acesteia.
Sub licența The Open University din Marea
Britanie, ALP Edu Pro oferă multiple programe de pregătire managerială, care
prin interactivitate
și flexibilitate
vin în sprijinul tuturor care doresc să
învețe, indiferent de vârstă sau experiență, calea spre succes.
Manager sau lider, nu poți progresa, fără
a învăța, fără a te perfecționa....
Managerul și liderul, fiecare își are
propriul rol important, iar fără ei, compania nu va reuși să-și atingă
performanțele dorite. Fiecare dintre ei, este important în ceea ce face, cum
face și ce rezultate are!
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu