cluc24

luni, 11 mai 2020

10 pași pentru lansarea unui magazin online


Antreprenorul este investitorul în „conceptul” de a oferi beneficii oamenilor și să satisfacă nevoile acestora pentru a-i atrage ca clienți în afacerile sale.
În prezent online-ul este creierul afacerilor. Magazinele virtuale devin tot mai profitabile indiferent de situația economică, politică sau socială a unei comunități.
În articolul anterior am prezentat cei 10 pași necesari în crearea unui magazin online, iar acum voi prezenta tot în zece pași, modul de lansarea al acestuia. Totul ține de zece pași, ca o afacere să fie de nota zece!
Un aspect important îl reprezintă optimizarea pentru mobil a site-ului construit.. Există două variante: design responsive (cu versiune separata a site-ului pentru mobil) și design adaptativ (care încorporează versiunea pentru mobil cu versiunea pentru desktop).
Un sfat util vine din partea platformei Gomag: „dacă ai competitori cunoscuți pe piață, care își lansează același tip de produs, este indicat să acționezi înaintea lor sau să aștepți feedback-ul publicului, pentru a vedea cum poți să îmbunătățești oferta care să te diferențieze. Noi iți oferim design responsive pentru ca este favorizat de Google și are o mulțime de avantaje. În plus, dacă tot te-ai apucat acum de construirea site-ului poți să începi din start cu versiunea pentru mobil și treptat să-l dezvolți pentru a ajunge la versiunea completă pentru desktop”. Este un sfat de încredere pentru că platforma Gomag oferă partenerilor tot ceea ce au nevoie pentru a vinde online, astfel încât să ofere o experiență cât mai plăcută tuturor clienților și pune la dispoziție o serie de teme pentru ca fiecare partener să își poată personaliza aspectul magazinului așa precum dorește.



Pașii de lansare pentru magazinul virtual

1. Pregătirea strategiei de Social Media
În Social Media se face cel mai mare flux de trafic și apar clienții. Rețelele de socializare au deja o audiență formată iar folosirea acesteia duce la o promovare intensă a produselor oferite. Indiferent de rețeaua de socializare, antreprenorul trebuie să-și facă prieteni, urmăritori fideli care dacă nu-i devin clienți, pot mări aria de distribuire a mesajelor în domeniul digital.
Modul de interacțiune în Social Media este extrem de importantă. Propagarea informației trebuie să fie una eficientă.

2. Existența unui mail de marketing
Adresa de e-mail este necesar pentru comunicare și pentru creare de conturi pe rețelele de socializare. În prezent, majoritatea utilizatorilor de mail-uri își verifică mesajle direct pe telefon.
Adresa de mail trebuie să fie una personalizată, chiar cu numele domeniului site-ului. Fiecare platformă eCommerce pune la dispozitie provideri de servicii e-mail. Existența unui mail pe domeniu propriu cum se zice, ține și de o imagine publică puternică a firmei, a antreprenorului.

3. Construcția unei pagini de landing
Acesta pagină este prima interacțiune a unui potențial client cu magazinul virtual. Este pagina pe care ajunge un utilizator în momentul ân care dă click pe un link sau pe o reclamă. Pagina „Home”se folosește pentru a oferi informații generale, in scopul promovării produselor sau a serviciilor, astfel încât utilizatorul să se transforme în client.

4. Implementarea aplicației  google Analytics
Această aplicație monitorizează datelor sitului și ajută la dezvoltarea magazinului online. Această aplicație este un instrument specializat care analizează și raportează periodic situația reală a magazinului online.



5. Alegerea optimă a cuvintelor cheie pentru SEO - strategie de marketing pein cuvinte predefinite.
Prin intermediul conținutului, Google determină specificul magazinului și locul în care este poziționat, în funcție de rata de căutare a cuvintelor cheie.
Alegerea acestor cuvinte cheie este o tactică fundamentala SEO și reprezintă modul în care cuvintele și expresiile preluate de public și folosite pentru găsirea bunurilor dorite.

6. Alegerea unor instrumente de suport clienți
Comunicarea externă trebuie să fie una eficientă. Folosirea unui chat pentru comunicarea, a sistemului de mesaje specifice rețelelor de socializare sunt esențiale.

7. Indicatori de performanță
Prin setarea unor indicatori de performanță (KPI) se poate analiza impactul cuvintelor cheie. Probabil te intrebi de ce trebuie sa ii definesti acum, daca magazinul online nici nu a fost lansat.
Cuvintele cheie nu sunt definitorii pe termen lung, se modifică în funcție de acești indicatori de performanță monitorizați în soft-ul de analiza în marketingul ales precum: traficul din site, vizitatorii unici versus vizitatorii recurenți, timpul petrecut de un vizitator pe site, sursele de trafic și paginile vizualizate la o vizită. Cuvintele cheie sunt dependente și de comunicarea media: abonați la newsletter, sesiunile de chat care sunt inițiate, audiența prin Social Media și traficul blogurilor legate de magazinul virtual.

8. Strategia livrării produselor
Alegerea modului de livrare al produsului este importantă, pentru că unii clienți doresc livrare rapidă ori transport mai ieftin dar cu condiția unei livrări sigure fără stricăciuni care produc pagube materiale vânzătorului.

9. Strategii și promoții de lansare a magazinelor online
Magazinele trebuie să lanseze discounturi și promoții ca să atragă potențiali clienți. Psihologic oamenii sunt atrași de prețurile mici și de bonusuri primite la o achiziție de produs.

10. Lansarea magazinul virtual - adevăratul pas al marketing-ului.
Când apare online magazinul virtual, visul antreprenorului s-a îndeplinit. Dacă compania are și un magazin fizic, poate folosi locația respectivă pentru publicitate și chiar lansarea online.



Strategia unui magazin virtual de Fashion

Magazinul online de Fashion este o afacere care „oferă” un stil vestimentar special prin care acestia redefinesc ideea de cool. Ținutele elegante, simple sau complexe datorită design-ului și al texturii sunt apreciate de oamenii care vor să se simtă speciali.
Magazinul virtual oferă îmbrăcăminte și încălțăminte de calitate premium iar clientul are posibilitatea de a experimenta produsele și de a le cunoaște în cadrul unui magazin fizic.
Produsele oferite se adresează atât femeilor cât și bărbaților, fiind realizată în diferite nunțe de culori, mărimi și modele. Produsele se adresează atât clienților fideli cât și celor ocazionali care în timp, pot deveni și ei clienți fideli.
Pentru marketing online, promovarea produselor online, cel mai mare impact îl are social media, rețelele de socializare pentru că oferă multe oportunități fără costuri sau investiții importante. Concomitent cu canalul de prezentare online al rețelei de socializare Facebook, Instagramul este un alt mod asociat și specific acestei reclame. De asemenea clienții pot face cumpărături direct de pe pagina de socializare, fiind o pagina bussines cu investiții minime.
Ținuta vestimentară și încălțămintea trebuie să fie adecvate atât capriciilor vremii cât și evenimentelor la care participă clienții care achiziționează produsele respective.
Pentru implementarea acestei strategii de marketing online este ideală o analiză SWOT.
Puncte tari: prezentarea portofoliului de produse, publicitate pe siturile partenerilor, investiții minime, exitența unui chat prin care clienții pot lua legătura cu un reprezentant al brandului, afisarea datelor de contact.
Puncte slabe: informațiile reduse oferite, lipsa controlului asupra tuturor informațiilor
Oportunități: fidelizarea clienților pentru că au acces rapid la informațiile dorite, lărgirea portofoliului de clienți și de parteneri
Amenințări: copierea anumitor produse de către alte branduri, receptarea unor informații poate puțin distorsionate
În același timp se monitorizează rezultatele pentru a vedea cursul afacerii.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu