cluc24

joi, 15 noiembrie 2018

Pregătit de cumpărături


Printre necesitățile vieții zilnice, omul are de o alimentație sănătoasă și de confortul necesar unei existențe normale: căldură, curent electric, apă și ținută vestimentară adecvată. Când ne referim la o îmbrăcăminte adecvată trebuie să ne gândim implicit ca aceasta trebuie să îndeplinească mai multe condiții precum: să fie utilă, plăcută și asortată atât temperaturilor mediului ambiant cât și evenimentelor la care posesorul acestora participă.
Ținuta vestimentară este un factor determinant în relaționarea dintre oameni. Așa cum o persoană plăcută este apreciată de orice colectiv, așa și persoanele îmbrăcate impecabil atrag atenția și comunicarea este una mai bună.
De multe ori avem tendința să cumpărăm haine în exces, la fel cum se întâmplă și cu alimentele. Accesoriile vestimentare trebuie să fie în concordanță cu celelalte componente de îmbrăcăminte. O ținută multicoloră sau cu multe dungi, nu este ideală pentru că omul poate fi asemuit, măcar în glumă, cu un papagal.
Din acest motiv, adesea auzim că femeile au dulapul plin de haine, încălțăminte și de genti de dama care să fie în armonie perfectă. Acest lucru este valabil și pentru bărbații care pe lângă o mulțime de tricouri, dețin mai multe camasi dar pentru ei contează mai mult să se simtă bine în ele.
În general femeile sunt inițiatoarele achizițiilor de haine, atât pentru că se pricep, cât și pentru că ele știu mai bine ce se potrivește, ce trend este în acel moment și mai ales, cunosc culoarea sezonului respectiv (inspirate de pe siturile de modă și/sau de la horoscop).
 Pentru mine, achiziția de îmbrăcăminte și încălțăminte a fost un adevărat calvar, gândindu-mă cu groază la nenumăratele probe de haine și pantofi.... În general alegeam primul accesoriu care mi se potrivea, dar în general, eram în contradicție cu părerile celor din jurul meu.
De când a apărut oportunitatea cumpărăturilor online, cu posibilitatea returnării produselor care nu se potrivesc, eu am simțit că renasc. Nu mai trebuie să stau la cozi, pot intra în magazin când vreau eu și să aleg ceea ce-mi place, dar să fie mărimea mea.
De Black Friday, am o adevărată metodologie de cumpărare a produselor. Primul pas îl reprezintă alegerea produselor dorite, verificarea și compararea prețurilor pe mai multe situri, după care urmează o intensă monitorizare a acestor produse. Această etapă se desfăsoară cu 2-3 luni îninte de perioada Black Friday. Dacă până la Black Friday prețurile cresc nejustificat, este clar că valoarea produsului va fi, după reducere, similară cu cea din urmă cu 2-3 luni... Aceste companii care speculează în acest fel, sunt eliminate definitiv din lista mea de firme favorite, precum dau „dislike” unui prieten care m-a dezamăgit.
Cu câteva ore înainte de declanșarea nebuniei reducerilor, îmi aleg magazinele virtuale dorite, selectez produsele și-mi pun întrebările clasice:
Am nevoie de acest produs?
Cât de bun este calitativ?
Câte asemenea produse să-mi iau?
După ce răspunsurile sunt în general favorabile, urmează ziua mult așteptată și trec la fapte. Internetul îmi face în ciudă și merge mai greu, dar reusesc să-mi fac target-ul de cumpărături. După aceea astept sî primesc mesaje și apeluri telefonice de la curieri. Este perioada cînd livrările durează mai mult. După primirea coletelor, mă apuc de cercetat, verificat, probat produsele  primite, Dacă există vreun produs care nu mi se potrivește, îl returnez și comand altceva la schimb.
În cazul ținutelor vestimentare, etapele decurg mult mai ușor, fără gânduri și/sau cumpărături după primul impuls. 

În cazul acestei prime etape, de evaluare, îmi aleg produse de calitate și utile. Nu contează că este iarnă, cele mai bune produse de vară, se găsesc în perioada de după trecerea verii. În cazul ținutelor vestimentare, brandurile preferate sunt cele populare precum Mango, Vero Moda, mărci sport, Pepe Jeans, Marco O’Polo, Diesel, Lacoste, Tommy Hilfiger, DKNY .
Pentru încălțăminte de sport și trening, oscilez între Adidas, Adidas Originals, Nike, New Balance și până la urmă aleg din cadrul fiecărui brand câte un produs. Pentru jeans, Levi’s, Lee și Wrangler sunt mărcile care mă satisfac.
Nu trebuie să monitorizez prețurile, să le compar pentru că sunt client fidel al unui brand care mi-a acordat un card de fidelitate și am atât reduceri la fiecare comandă cât şi acces la super-evenimente, precum VIP Sales.

În primul rând trebuie să-mi cumpăr ghete pentru barbati pentru că deja vremea a devenit friguroasă iar încălțămintea sport de la Adidas trebuie să intre la hibernare.
Îmi trebuie o geacă mai groasă pentru toamnă, model Nike, ca să nu se supere geaca de primăvară-vară, că este înlocuită de alt brand.
Am nevoie de cămăși pentru bărbați, pentru că tricourile Lacoste vor avea o perioadă de odihnă. De asemenea am nevoie de un pulover nou, pentru că cel de anul trecut nu mai face față la activitățile mele intense: acasă, la servici, la părinți, la cumpărături....
Pantalonii de jeans Levi’s vor fi înlocuiți de unii mai groși, marca Lee și Wrangler care se vor roti săptămânal pentru a nu deveni rutină.


Mai este puțin și este miezul nopții, vine o nouă zi.... Vine o zi, care este diferite de celelalte și trebuie începută bine, pentru a fi totul în grafic. Stau cu mâinle pe tastatură, cu ochii pe monitor și-mi pun ideile și gândurile în ordine. Cred că trebuie să-mi iau și alte accesori....

Acest articol a fost scris pentru SuperBlog 2018, iar imaginile au fost preluate de pe situl Answear.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu