cluc24

marți, 9 octombrie 2018

Călătorii din albumul vieții

O idee, o amintire

Cobor agale din trenul care m-a adus în delegație și privesc spre ceas. Mai am două ore până la cazare. Am ales un hotel aproape de gară pentru a prinde trenul spre casă, în timp util.

Îmi iau o cafea și o patiserie pe care le savurez și încep să vizitez gara. La un moment dat, văd o imagine cunoscută. Este agenția de Travel cu care am fost plecat ultima oară..
Simt cum îmi sare inima din piept dar nu suficient încât să-mi uit amintirile plăcute datorate acestei agenții. Am fost clientul lor la un city break in Barcelona.
Îmi reamintesc acele clipe minunate. Totul a început de la o vizită a unor prieteni reveniți dintr-un concediu. Erau fericiți iar soția mea vroia să plecăm și noi câteva zile, în concediu pentru relaxare. Din motive profesionale, nu-mi puteam permite zile de concediu, temporar deși abia ne căsătorisem de câteva zile. După nuntă am fost pe la rude și la diferite cozi aferente actelor și birocrației prin care trec tinerele cupluri nou formate. Prietenii noștrii ne-au oferit o soluție ideală, un city break Christian Tour.
Auzind ideea, am fost panicat, gândindu-mă și imaginându-mi cum fac turul Europei vizitând pe fugă mai multe locații, cu un autocar care se chinuie pe drumuri și să ne streseze cu timpul dedicat obiectivelor turistice. Totul era doar o fugă continuă, care să mă facă să fiu și mai obosit....
Prietenii mei m-au liniștit spunându-mi să merg într-o scurtă vacanță, cu avionul având oportunitatea de a achiziționa cu ușurință și la prețuri accesibile bilete de avion Christian Tour, iar programul ăl stabilim noi.
 A doua zi, am căutat insistent oferte city break care să ne placă la amândoi și să ne ofere un sejur relaxant și odihnitor.

Barcelona, oraș de vis

Ajunși în nord-estul Spaniei, pe coasta Mediteranei, la 160 de km în sud de Munții Pirinei, pe aeroportul din Barcelona, am fost întâmpnați de o atmosferă agitată dar plăcută unde se îmbină armonios: cultura, arta, istoria, religia ți sportul.

Istorie

Istoria Barcelonei este vastă și conform legendei, începuturile acestui oraș din regiunea Catalonia își are începutul din perioada lui Hamilcar Barca (tatăl lui Hannibal) când carteginezii au întemeiat orașul Barcino.
În perioada romană, orașul devine o bază militară, un castrum roman, al cărui centru se afla pe micuțul deal Mons Taber pe care l-am putut admira din apropiere primăriei Placa de Sant Jaume. Dovada a acestui trecut sunt fragmentele rămase din zidurile romane, vizibile și în prezent pe harta centrului istoric. Aceste rămășițele romane sunt expuse sub Plaça del Rei, la intrarea în muzeul orașului: Museu d'Història de la Ciutat.
Această cetate a fost cucerită pe rând de către vizigoți în secolul al V-lea, apoi de către mauri în secolul al VIII-lea, intrând apoi în posesia regilor franci din anul 801, după care a fost jefuită de Al-Mansur în anul 985.
În timpul Războiului Civil Spaniol, orașul Barcelona a fost un refugiu al cauzei anarhiste, care a culminat cu predarea către forțele armate ale Generalului Franco în anul de grație 1939. Începând cu deceniul al VII-lea din secolul al XX-lea, Barcelona a redevenit un oraș prosper și important din Spania și Europa.

Artă și cultură

În apropierea Muzeului Maritim  unde se prezintă istoria vieții din Mediterană, în locul unde se termină portul vechi, La Rambla, se află o statuie impunătoare a lui Cristofor Columb. Actuala locație a muzeului, în trecut a fost un șantier naval unde erau construite vasele ce navigau Mediterana. Tot acolo am vizita cel mai mare Acvariu din zona mediterană.

Arhitectul Antoni Gaudí, care a locuit și a profesat în Barcelona, a lăsat ca moștenire peste generații mai multe lucrări precum: Palau Güell - Parcul Güell și biserica Sagrada Família
Atrași de artă, am vizitat Muzeul Fundației Joan Miró (unde se găsesc picturi și sculpturi ale acestui artist), muzeul cu lucrările mai puțin cunoscute ale celebrului Pablo Picasso, Muzeul Național de Artă al Cataloniei (unde sunt multe picturi pe pereți din biserici și capele romanice din Catalonia), și  Muzeul de Artă Contemporană (unde sunt expuse picturi și sculpturi într-o clădire realizată de arhitectul american Richard Meier).

Drumeție

După ce am obosit de cutreierat pe la rămășițele romane spre cetatea medievală, am admirat orașul modern cu bulevardele sale deschise cu toate intersecțiile lăsate largi de către colțurile clădirilor tăiate într-un mod inedit. Ajunși în centrul istoric al orașului, am ajuns la  Les Rambles, unde mai multe bulevarde se îndreaptă din centrul orașului către apă, fiind pline de oameni până noaptea târziu, cu florari de la care am achizionat un trandafir (prima floare oferită soției mele), artiști de stradă ce ofereau spectacole, cafenele și restaurante unde am savurat cafeaua și am mâncat Jamon Iberico cu tapas, Chorizo.

În următoarea seară am coborât pe Les Rambles și am văzut prestigioasa operă El Liceu, piața alimentară La Boqueria și printre arcuri și palmieri, am zărit Piața Plaça Reial.
Am admirat de asemenea Arcul de Triumf aflat la intrarea principală în Parcul Ciutadella și Mănăstirea Montserrat.
Nu am evitat elegantul bulevard Passeig de Gràcia, unde se află cele două clădiri ale lui Antoni Gaudí: Casa Milà și Casa Batlló.

Am străbătut cele două dealuri: Montjuïc (aflat lângă port) și Tibidabo (unde este parcul de distracții), văzând Stadionul Olimpic și Palatul Sportiv (realizate de arhitectul Arata Isozaki) și ca o cireașă pe tort, am asistat pe stadionul Nou Camp, la un meci de fotbal al echipei CF Barcelona, ocazie cu care mi-am achiziționat un suvenir drag.

Uneori, fuga nu este rușinoasă și poate fi și sănătoasă

A fost frumos. Timpul a trecut... și atunci și acum!
Sunt plecat singur în această călătorie și gândurile îmi zboară spre aceeași persoană dragă, căreia ar trebui să-i ofer încă o călătorie romantică!  Timpul ne presează, dar câteva ore fericite, clipe de tandrețe, fac cât o mie de bucurii!

M-am decis! O să fie o surpriză, vom merge.... dar nu voi decide chiar acum, ci voi da buzna în agenție să văd ce oferte city break Christian Tour voi găsi!
Mă grăbesc spre agenția din gară, gata să mă năpustesc înăuntru, dar mă sperii văzând că deja toate locurile la consultanți sunt ocupate. Pot aștepta, așa cum mi se recomandă de către o angajată zâmbitoare, îmbrăcată într-o rochie roșie vaporoasă!

Acest articol a fost scris pentru SuperBlog 2018.