cluc24

vineri, 4 august 2017

Cum să salvăm motorul

Mașina face parte din viața omului. Este alături de el în momentele de relaxare, de muncă și uneori îi provoacă și griji, ca un adevărat membru de familie.
De câte ori nu se tem șoferii, când merg la verificarea periodică sau la reviziile programate, că autoturismele lor i-ar putea trăda, suferind de mici „boli” costisitoare? Parcă acum pică testul de noxe și apar problemele legate de valva EGR...
Puțini însă se îngrijesc de întreținerea mașinilor. Când motorul face un zgomot ciudat, inima șoferului tresare, nu degeaba se spune că motorul este inima autoturismului!
De multe ori, motorul se poate salva doar printr-o simplă decarbonizare a acestuia. Acest proces are rolul de a elimina depunerile de carbon.  
Această operațiune ca mod de curățare fizică nu este optimă. Curățarea chimică, pe bază de hidrogen este metoda practică, cea mai des utilizată. O curățare anuală a motorului este o măsură ecologică pentru că reduce poluarea provocată de emisiile de gaze și crește eficacitatea, implicit performanța mașinii. Prin acest procedeu ieftin, eficient  și rapid nu este necesară înlocuirea vreunei componente a motorului.
Motoarele industriale și cele folosite la generatoarele electrice sunt decarbonizate cu ajutorul produsului Carbon Cleaner. Acesta este adecvat însă, și pentru curățarea motoarelor de la diverse tipuri de mașini: de la motociclete, autoturisme, până la autobuze, camioane și chiar nave maritime.
Protejând motorul, automat se protejează și alte piese din angrenajul mașinii. Prin îndepărtarea rezidului de carbon, valva EGR continuă să-și exercite cu succes rolul său, acela de a reduce temperatura de ardere prin înlocuirea surplusului de oxigen cu gaze inerte., deoarece nu există riscul de a se înfunda.
Dacă motorul funcționează intermitent, pot apărea diverse probleme, legate de radiator, bujii, filtre (de polen, de ulei, de aer)....
De asemenea, analiza petei de ulei poate da unele indicaţii vagi privind gradul de uzură a uleiului din motor. Prin  picurarea unui strop de ulei pe o hârtie de filtru; după trei-patru ore picătura formează o pată circulară difuză a cărei coloraţie se compară cu pata etalon. Starea tehnică generală a motorului este influenţată şi de ungerea grupului de supraalimentare, adică de gradul de etanşare a traseului şi de libera circulaţie a uleiului în şi din acest agregat.
Printr-un simplu proces de, decarbonizare motor se pot reduce emisiile, iar consumul va scădea, oferind putere și performanță mașinii.


Dar cine-i gospodar și are grijă de bunurile lui, sigur, viață ușoară va avea! Mașina este ca un membru de familie, trebuie să-l alimentezi, să-l îngrijești, să-l speli.... Omul și mașina, doar împreună pot conviețui. Important este ca fiecare să aibă grijă de celălalt. Așa cu te îngrijești, așa trăiești!





2 comentarii: