cluc24

duminică, 31 mai 2020

Pe Transfăgărășan, cu o mașină second-hand


Gogoșar își pregătește bagajele. Vecinica Maimuțel începe să le numere:
-          Ai doar două! Eu am trei!
-          O să fie trei cu laptopul - spune Gogoșar
-          Tu câte ai Gogonel? â își întreabă Maimuțel pe vecinul ei
-          Un singur bagaj, plus berea – spune Gogonel.
-          Am uitat să iau ceva ață... dacă se rupe vreun nasture – spune panicată Maimuțel, fără a asculta răspunsul.
-          Am luat eu – o linistește Gogoșar. Oricum, mai avem două zile până plecăm.
Între timp, apare Pătrățel care se trântește în fotoliu. Sora lui, Maimuțel îl privește mirată. Acesta își ia o bere și spune senin:
-          Se amână călătoria.
-          De ce? – întreabă toți cei trei prezenți în încăpere
Gogonel își varsă din bere pe cămașă, Maimuțel face ochii mari, iar Gogoșar se oprește din drumul spre bucătărie, agitându-și polonicul.
-          Pur și simplu trebuie să-mi repar mașina. Cineva a făcut ceva... și mașina s-a lovit de stâlpul din parcare.
-          Cine, tu? – își întreabă Gogonel vecinul
-          Nu. Așa am găsit-o. Oare cine a fost la mașină... ultima oară? - se întreabă Pătrățel.
-          Frățioare... Am căutat eu ceva, am atins frâna de mâna dar am remediat poziția... – spune Maimuțel bâlbâindu-se.
-          Bine că știi că era frâna de mână, ci că nu este o frână cu mâini – spune sarcastic Pătrățel.
-          Nu se poate repara?
-          Ba da. Durează, asigurarea, bara din spate... o săptămână - oftează Pătrățel.
-          Of... – spune tristă Maimuțel
-          Oricum, Maimuțel are deja permis de conducere de două zile și i-ai promis o mașină – spune Gogoșar.
-          Nu poți cumpăra o mașină în două zile – se lamentează Pătrățel.
-          Una nouă și personalizată nu... dar second hand, de la primul proprietar, cu date reale prin SIXT SH găsești rapid. Selectezi marca, modelul, tipul de combustibil, anul de fabricație, marja de preț și imediat găsesti ceea ce dorești. O poți folosi cu numere provizorii. Sunt mulți care au mașini dotate conform ideilor tale. Nu ești singurul cu anumite capricii!
-          Și cine o conduce? – întreabă Gogonel
-          Maestrul Pătrățel – spune Gogoșar. Te hotărești, Pătrățel?
-          Nu știu – gândește cu voce tare Pătrățel care-și vede vecina agitând polonicul.
-          Gândește repede că se arde friptura – spune Gogoșar.
-          Da..da...- răspunde repede Pătrățel, simțindu-se activat.
-          Intră pe site și fă comanda pentru mașina potrivită – zice Gogoșar care dispare la bucătărie.
Pătrățel merge bombănind spre laptop:
-          Am zis da..da... că se arde friptura, nu că iau mașina...
-           .....
-          Dar sunt prețuri rezonabile, chiar și la mașinile mai înalte - constată Pătrățel
-          De ce trebuie mai înalte? – întreabă Gogonel
-          Pe Trasfăgărășan trebuie să urcăm în zone abrupte. Pietrele pot fi mari și ating podeaua care se lasă în jos, din cauza multitudinii de bagaje – oferă Pătrățel replica care face liniște în jur.
Pătrățel începe să studieze cele găsite pe site, Gogoșar pregătește masa, Gogonel își termină berea iar Maimuțel se frământă ca un... aluat de cozonac. După 20 de minute, Pătrățel se ridică de la masă și pleacă. Cei din jur privesc în zare, ca și cum ar aștepta ca să le apară o minune pe fereastră.
După zece minute, Pătrățel reapare:
-          Mâncăm ceva?
-          De probleme... am uitat de mâncare! - spune Gogoșar.
-          Pe foc? – se sperie Pătrățel.
-          Nu... în bucătărie – răspunde Gogoșar.
-          Hai repede, că intr-o oră mă întâlnesc pentru o mașină și vreau să merg cu Maimuțel acolo. Am găsit soluția bună și sunt posibilități de finanțare. Nu este scumpă și culmea, am găsit și culoarea preferată!
-          Ura!  

-          Bravo!
-          Deci plecăm! Transfăgărasan, așteaptă-ne!
-          Dar eu conduc mașina... și acum în teste, și pe munte – spune categoric, Pătrățel.
-          Sigur!
-          Pătrățel este deștept!
-          Nu sunt deștept, sunt foarte deștept – se laudă Pătrățel. Apoi privește spre Gogoșar și continuă: Mereu sunt deștept cu  puțin ajutor....
-          Și impuls – susține Maimuțel, căreia îi revine glasul și veselia.


Gogonel mai deschide o bere iar Pătrățel i se adresează și acestuia preluând comanda ca un veritabil căpitan de companie:
-             Vii și tu cu noi, că altfel bei toate berile până noi ne întoarcem acasă. Gogoșar rămâne aici să ne facă prăjituri!
-                       Apropo, a cui culoare preferată? - întreabă Maimuțel.
-                      O să vezi tu....

                       Între timp, se aude telefonul mobil. Răspunde Maimuțel:
-                       Salut! Da...știi... am luat examenul! Felicitări și ție!
-                        .....
-                       A, nu vai. Am găsit și mașină! La SIXT SH unde ai o mulțime de avantaje dacă alegi să cumperi o mașină, prețurile sunt atractive, există o mare varietate de mașini,. Da, mașinile sunt sigure și primești o garanție pentru o perioadă de 2 ani. Totodată, poți fi liniștit că mașina ta nu a avut decât un singur proprietar. Așa este, m-am interesat....



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu