cluc24

duminică, 3 noiembrie 2019

Trecător prin oraș


Cobor scările în viteză, deschid ușa de la intrarea blocului și mă opresc de parcă aș fi fost surprins de ploaie. Rămân pe gânduri, scot cheia și deschid ușa, pornind în sus, spre apartament. Ajung în fața ușii și verific dacă este încuiată. Apoi scot cheia și deschid, îmi bag capul pe crăpătura ușii și verific ca apa să fie oprită iar lumină stinsă. Încui ușa și cobor în grabă. 
Automatul de lumină își încheie timpul de activitate, chiar în momentul când păsesc în exteriorul blocului. Abia aștept să avansăm la nivelul tehnologiei, astfel încât să avem iluminat cu led, amplasat pe bloc, care să ofere informații publicitare ți să ne aducă, nouă locatarilor, un venit în plus. 

Ieșind din bloc, alerg spre stația de autobuz, privind la ceasul de pe afisajul electronic al farmaciei  din cartier. Este târziu, motiv pentru care măresc pașii. Până la urmă, ajung în ultimul moment în stație, unde autobuzul companiei la care lucrez, mă aștepta!
Făcând atâta sport de dimineață, este normal să fiu obosit pe parcursul zilei și să adorm în autobuz când mă întorc spre casă. Șoferul știe când trebuie să mă trezească, pentru că mereu pună câte o frână brusc, datorită aglomerației, în zona din centrul civic.
Mă trezesc și aștept să se deruleze imaginile unei reclame care-i informează pe privitori, în legătură cu programul magazinului și prețul aurului. Apoi urmăresc celelalte firme luminoase care prevestesc nevoile oamenilor și apropierea sărbătorilor, precum și alte evenimente importante din oraș. Acest iluminat cu led multicolor se integrează perfect în coloristica arhitecturii zonale.

Drumul continuă pe lângă bisericuța de lemn, magazinul de amanet și apoi admir magazinele care oferă o multitudine de produse, expuse în vitrinele luminate perfect pentru a atrage privirile trecătorilor.
Reclamele sunt realizate din leduri, conectate astfele încât să nu fie legate în serie pe circuit pentru că dacă se arde un led, nu va funcționa reclama luminoasă. Ledurile pentru reclame sunt conectate diferit față de cele de la iluminatul pomilor de Crăciun, de uz casnic.
.............................................

Mă trezesc din vis, auzind o voce arțăgoasă:
-          Fetelor, spuneți unde coborâți?
-          ...
-          Vrem să știm unde coborâți ca să aflăm când putem ocupa loc.
Îmi ridic privirea și constat că sunt într-un mijloc de transport în comun, iar o venerabilă pensionară, cu un cățel în brațe, ocupă loc pe scaunul de unde se ridicaseră două adolescente.
Între timp urmăresc cu atenție imaginile care se perindă prin fața geamului și tresar la vederea unei reclame verticale. Îmi aduc aminte că am fost la doctor și parcasem mașina într-un loc special amenajat cu afisaj de parcare.  
Se vede că munca multă, obosește. Cobor în prima stație și iau un taxi până în parcare pentru a-mi recupera mașina. Noroc că mai există reclame luminoase și chiar dacă par inofensive, noi le observăm și ne aduc aminte anumite lucruri sau ne oferă informațiile dorite.



Reclamele luminoase sunt importante pentru că oferă diferite informații atât consumatorilor produselor respective cât și publicului larg. O reclamă luminoasă ne poate oferi indicii legate de diferite locații, ne poate pune mintea să gândească și să întipărească anumite lucruri în memorie (în cazul unor reclame la care lipsesc litere din cauza defecțiunii ledurilor), ca un puzzle.
Iluminatul cu led este avantajos datorită consumului redus de energie care nu implică cheltuieli mari. Eu prevăd că în viitorul apropiat, ledurile vor fi intens promovate, înlocuind în totalitate iluminatul obișnuit, iar varietatea și sincronizarea ledurilor vor aduce informațiile prezentate în format 5D, astfel că va fi o plăcere să vezi arhitectura locală combinată cu imagini spectaculoase.


Dar ce este de fapt publicitatea de care suntem înconjurați zilnic?
Din punct de vedere etimologic, conform Dex-ului, cuvântul publicitate provine din limba latină, de la verbul publico -are, care înseamnă a aduce la cunoştinţa publicului şi de la substantivul publicatio care înseamnă adresare către public.
Publicitatea este o formă de comunicare veche al cărui obiectiv vizează în general încurajarea unor ținte vizate să adopte comportamentul dorit, să cumpere un produs sau să promoveze un grup, o personalitate.
În domeniul publicităţii există trei mari categorii de obiective, ele pot fi de natură comercială (păstrarea utilizatorilor recenţi, păstrarea clienţilor fideli, creşterea cotei de piaţă), de susţinere a comportamentului (câștigul prin implicare, stimularea publicului, schimbarea opiniilor) şi de natură informativă (realizată prin reclamele luminoase).
Afisajul electronic este un element publicitar, informativ, o comunicare nonverbală, care poate spune mult mai multe decât comunicarea verbală. Comunicarea nonverbală implică suma stimulilor (cu excepţia celor verbali) prezenţi în contextul unei situaţii de comunicare, generaţi de individ şi care conţin un mesaj potenţial.



Acest articol a fost scris pentru SuperBlog 2019 iar imaginile și prezentarea video au fost preluate de pe situl:


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu