cluc24

joi, 24 ianuarie 2019

Ți-am dat un ...mărțișor


-          Ți-am luat un mărțișor - se aude vocea lui Pătrățel care-i oferă o cutiuță vecinei Gogoșar, socțând în evidență imprimeurile naționale.
-          Cum? Ce spui? - se aude un răspuns întrebător a lui Gogonel.
Gogoșar își ridică privirea și rămâne cu ea ațintită spre Pătrățel. Maimuțel admiră martisorul brosa și i se adresează fratelui ei:
-          Nu te înțeleg! De Crăciun ne-ai cumpărat ouă, în ianuarie oferi mărțișoare... Ești cumva bolnav?
-          Sigur ... nu e! - susține Gogonel care-i verifică fruntea lui Pătrățel. Nu are temperatură!
-          Dacă vă ofer cadouri, nu vreți, dacă uit... așa.... ori sunt bolnav ori uituc! - face pe supăratul Pătrățel.
-          M-ai lăsat fără cuvinte - spune Gogoșar. Până în luna lui mărțișor, o să-ți mai fac o mulțime de platouri cu prăjituri!
-          Eu mă uit la voi, văd ființe firave, harnice și vreau să vă ofer ceva din toată inima, iar voi.... Uite, poftim și șie un mărțișor, surioară! 

-          Ce frumos - bate din palme. Este un mărțișot tip brățară cu pandantiv având formă de potcovita. eleganta norocoasa cu pietre multifatetate transparente si pe baza aurie realizata din metale comune si snur de culoare rosie. 
-          Sunt martisoare bratari  - afirmă Pătrățel. Este o brățară elegantă și norocoasă cu pietre multifațetate și transparente.
-          Are șnur și baza aurie, parcă ar fi venit primăvara! - spune zâmbitoare Maimuțel. Mulțumesc frățioare.
-          Mărțișorul să-l porți toată luna martie și apoi agață-l intr-un pom fructifer înflorit și se zice că anul tău va fi unul  înflorit, norocos, cald și fericit.
-          Aha.... Vrei să mă mărit, nu? - întreabă Maimuțel aruncând o privire asupra lui Gogonel ce-și ascunde privirea în ziarul pe care-l ținea în mâini, întors pe dos! 

-          Este valabil la fiecare mărțișor - evită devierea discuției, Pătrățel.
-          Deci este la fel și pentru trifoiul meu meu cu patru foi - spune Gogoșar.
-          Da... da...
-          Frumos mărțișor tip brățară cu pandantiv argintiu. Suportul este pe plăcuța sidefata de tip scoica având bază argintie.
-          Da... da... Să nu uitați să scoateți friptura din cuptor - spune Pătrățel frecându-se pe burtă.
-          Mai târziu... Oricum, trebuie să căutăm un pom unde să le agățăm. Să avem noroc.
-          Cred că pomi diferiți... Daca mai primim și alte martisoare.... Poate facem o livadă și vom .... - spune Gogoșar ieșind cu Maimuțel din sufragerie pentru a vedea stadiul fripturii.
-          Ce ai pățit Pătrățel - întreabă Gogonel, rămas singur cu prietenul și vecinul său ciudat.
-          Se anunță frig. Nu o să umblu eu în ger după mărțișoare când le pot comanda online și să aleg ce vreau eu.
-          Păi ... da... dacă se epuizează stocul.... Dar le puteai ascunde!
-          Maimuțel găsește tot prin apartament. Le-am cumpărat, le-am dat și stau liniștit câteva luni.
-          Da... Când mai faci cadouri, lasă-le la mine.... cred... - își susține ideea, gânditor, Gogonel.
-          Așa cum am făcut cu ouăle?
-          Păi oricum trebuia să cumpărăm....
-          Da... Le-a spart și tot ne-a trimis iar la cumpărături... chiar și după ouă!
După câteva secunde de gândire, Gogonel intervine:
-          Comanzi și pentru mine martisoare?
-          De care vrei?
-          Nu cunoști mai bine ce gusturi au fetele!
-          Da...da...Apropo, Maimuțelei poți să-i cumperi un mărțișor cu imprimeu de ardeleancă, să nu uite cine este - râde Pătrățel în momentul în care revin fetele. Sau o buburuză, cărăbuș....de la iMartisoare!



Maimuțel aduce tacâmurile pentru masă, Gogoșar pune fața de masă iar Pătrățel fiuge după farfurii, în timp ce Gogonel caută berea și privește cu admirație spre cadourile primite de către fete.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu