cluc24

marți, 27 noiembrie 2018

Să facem bine, din toată inima


Suntem în preajma sărbătorilor de iarnă. Oamenii încearcă să de vină mai bună, încercând să-și rezolve problemele frustrante de peste an. Unii consideră că dacă sunt buni câteva zile, au bifat în existența lor, încă un an în care și-au demonstrat omenia. Binele nu se măsoară în zile, ci în fapte, care ne însoțesc zi de zi, nu doar în anumite perioade. Nu poți fi bun doar azi, pentru că mâine să distrugi tot ceea ce ai clădit pozitiv doar pentru că așa este viața!

Eu reciclez deșeurile din cele mai îndepărtate vremuri, iar de când am observat că acestea nu sunt sortate corespunzător de către cei care aveau această misiune, am început să le duc la centrele de reciclare, componentele de plastic și de hârtie, chiar dacă suma oferit la schimb este una total nesemnificativă.
Am împrumutat cu bani pe unii prieteni, chiar dacă ei au „uitat” însă sunt conștient că viața ne va răsplăti pentru fiecare gest, oricât de mic ar fi.
În timpul serviciului militar am ajuns la spital din motive de sănătate fizică. Acolo am întâlnit un soldat aflat departe de familie, fără surse financiare și fără a avea vreo modalitate de a lua legătura cu ei. L-am ajutat și l-am sprijinit, iar peste câteva luni, ne-am reîntâlnit în același loc, dar în condiții diferite, de această dată având eu nevoie de ajutorul său. Astfel am primit o lecție și am constatat că după faptă vine și răsplata.
Uneori suntem preocupați de binele nostru uitând că trăim în comun, într-o societate în care toți avem un scop comun: viața!
Binele vine din suflet iar răutatea din ură! Este mai greu să fii bun pentru că atunci am avea un suflet curat.
Am participat ca voluntar la mai multe activități legate de educatie în licee, fiind în comisia de evaluare ca reprezentant al unei societăți comerciale. Am văzut că tinerii care-și termină studiile sunt debusolați și le-am demonstrat că viața este o continuă învățare dar trebuie să fie conștienți de ceea ce-și doresc, spre binele lor personal integrat în realitatea socială.
Cum ar fi să existe, o bursă a Binelui, precum este bursa financiară de pe Wall Street?
Chiar dacă pare de necrezut, există o asemenea bursă al cărui deziderat este: “Fapte bune tot timpul anului prin Bursa Binelui – singura platforma de donatii fără comision”. 

Pentru cei care spun că nu au timp să meargă până la sediile fundațiilor pentru a oferi ajutor celor care au nevoie, există această posibilitate online, care organizează  chiar și o competiție de proiecte,. În cadrul acestei întreceri, în urma donațiilor primite se vor realiza clasamente și primele clasate primesc bonusuri în bani.
Am susținut prin mai multe articole anumite organizații și ONG-uri din comunitatea locală. Am participat cu articole online pentru susținere unei Fundații care îi ajută pe cei bătrâni cu mâncare preparată, contra cost și cu ajutor la domiciliu pe cei nevoiași în cadrul unui Campionatul de Bine organizat de BCR. În cadrul acestei campanii am fost printre donatori, oferind haine, bani și promovându-le activitatea în mediul online.

În general, pentru orice profit și/sau investiție, o parte din sumele astfel folosite sunt plătite ca comision sau impozit, ceea ce nu este normal într-o societate clădită de oameni, pentru oameni.
Bursa Binelui este singura platformă online unde aceste donatii online nu sunt comisionate, ceea ce este foarte important într-o activitate precum cea de fundraising. Această unică platformă de donații fără comision (crowdfunding) vine în sprijinul unor campanii care merită ajutor financiar.
Să nu uităm care este scopul nostru în viață, acela de a ne ajuta între noi, pentru că doar împreună putem reuși să trecem peste obstacolele din viață.
Bursa de Bine este o competiție care ridică bunătatea la rang de noblețe. Omul bun este cel care sădește sâmburii dezvoltării unei societăți sănătoase. În general, oamenii fac bine la sfârșit de an, pentru a-și plăti răutățile din decursul anului care trece. Bunătatea nu are unități de măsură în lumea pământească, poate doar în Lumea de dincolo.
Fiecare persoană, dacă ar face cel puțin un bine celui de alături iar răsplată, să-i fie un bine făcut de acesta, unei alte persoane, societatea s-ar dezvolta și răul ar dispărea, oamenii s-ar înțelege și ar comunica în sensul pozitiv al existenței umane.

Acest articol a fost scris pentru SuperBlog 2018.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu