cluc24

miercuri, 20 iunie 2018

Primul salariu, prima investiție


În viața noastră de multe ori avem impactul cu „prima oară”. Fie că vorbim de primii pași în viață, prima zi de școală, primul sevici, prima iubire.... Indiferent de vârsta la care ne aflăm, cu siguranță vom avea, cel puțin încă o dată, pentru prima oară....
Uneori uită anumite referințe neimportante în viață, dar altele, ne rămân întipărite pentru o veșnicie, în memorie.
Eu nu pot uita cât de mult mi-am dorit să trăiesc pe picioarele, să-mi câștig singur existența. Chiar înainte  de a ajunge la etapa respectivă a vieții, îmi făcusem o listă de lucruri pe care le doream. Lista s-a întins pe două pagini, deci trebuia să am un salariu de milionar, administrator la o societate profitabilă!
Apoi mi-am prioritizat dorințele și a venit primul salariu. Nu am putut să-mi iau nimic din listă... de fapt doar o ciocolată, care apăruse pe listă chiar în ziua de salariu. Era clar, că pentru investiții trebuie economii, așa că mi-am făcut un caiet de buget. Îmi notam cheltuielile uzuale și banii puși pentru investiție.
După câteva luni, am reușit să economisesc o sumă nesemnificativă și astfel că am investit într-un mic avans, pentru un calculator. Fericit, l-am achiziționat cu plata în rate, valoare împrumut, euro. După o lună, valoarea euro creștea rapid, că-mi trebuiau două salarii pentru o rată... Astfel că m-am împrumutat, pentru a achita datoria.
Uite așa, fiecare dintre noi, fără să vrem, ne trezim contabili ... existențiali!
În prezent, cei de la BCR au demarat în acest sens proiectul Școala de Bani și care  se înscriu în concursul FLiP your story, pot câștiga o bicicletă Pegas. Înscrierile se pot face până pe 29 iunie, iar câștigătorul este ales prin tragere la sorți.
Ce este Școala de bani? Nu... nu este ceva care să ne facă bogați, doar să ne ajute să înțelegem fenomenul financiar, de la vârste fragede.
Școala de Bani pe Roți este un  proiect național de educație financiară itinerantă al BCR care îi încurajează pe copiii între 7 și 14 ani să învețe cum circulă banii prin lume, cum să facă economii și cum să gestioneze un buget. Toate acestea se realizează prin jocuri desfășurate în cadrul atelierelor de educație financiară.
Aceste jocuri au loc în camionul FLiP, special amenajat atât pentru loc de joacă cât și pentru sală de curs. Timp de o oră și jumătate, grupuri de câte 15 elevi sunt ghidați de traineri specializați într-o călătorie care are drept scop să îi familiarizeze pe cei mici cu noțiunile financiare de bază.
În 2017, camionul FLiP a parcurs în jur de 10.000 de km prin: București, Constanța, Tulcea, Galați, Focșani, Bacău, Vaslui și Piatra Neamț și peste 7000 de elevi din orașele în care a ajuns caravanal au participat la atelierele gratuite de educație financiară.
În anul 2018, camionul a călătorit prin Iași, Botoșani, Suceava, Baia Mare și Bistrița. După Cluj-Napoca, și va ajunge în Timișoara, Arad, Oradea, Deva, Alba Iulia și Sibiu.
La invitația BCR, Psihotrop a creat imnul FLiP, care a fost cântat în premieră în cadrul caravanei FLiP din Cluj-Napoca, pe 7 iunie. Odată cu acest imn, Psihotrop și Școala de Bani lansează provocarea FLiP your story: “ce ai cumpărat din primii bani economisiți”?



Ce de idei avem, dacă ne concentrăm puțin... dar util!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu