cluc24

duminică, 27 mai 2018

Superstiția - stânga sau dreapta?


De mic copil auzeam mereu desore anumite superstiții, pe care eu atunci, le preluam ca reguli de viață. Apoi mi-am dat seama că toate acestea țin doar de gândurile care străbat mintea omului. Atunci mi-am descoperit o superstiție pe care o aveam, fără a fi conștient de aceasta.
Pe lângă analiza numerelor de înmatriculare ale mașinilor care trebuiau să fie ideale pentru a fi divizibile cu doi sau trei, dacă erau și cu cifra 6, era mai mult decât perfect, eu consideram că trebuie să începem tot ceea ce întreprindem cu dreptul. Datorită acestei surse de gândire, când urcam sau coboram scările, mă opream și le număram, astefel încât, ultimul pas să fie cu stângul pentru a-mi continua drumul cu dreptul. De unde această idee, devenită superstiție? Am văzut pe cineva ca-și măsuta pantofii după ce se încălța, de parcă puteau să aibă dimensiuni diferite... Poate se putea, în cazul în care omul se îmbatase și confunda perechile de încălâțăminte!
Superstiția legată de par-impar, stângul-dreptul a continuat multă vreme și uneori m-a făcut să mă opresc la penultima treaptă, pentru că greșisem pasul și trebuia să finalizez cu piciorul stâng. Interesant, că și atunci când duceam greutăți: mobilă, electrocasnice.... făceam la fel.
Așa este fiecare avem măcar o superstiție. Dacă aceasta dispare în timp, altă idee fixă va apărea în subconștientul nostru.
Amintirile legate de superstiții mi-au revenit acum în memorie, ca urmare a desfășurării ediției cu numărul 13 a Salonului de Carte Bookfest, între 30 mai și 3 iunie la Romexpo unde invitatul de onoare este reprezentat de Statele Unite ale Americii. Deși în SUA există blocuri care nu au etajul 13, fiind înlocuit cu 12 bis..., se pare că invitatul de onoare dorește să participe la ediția cu numărul superstițios 13..
Participând la Salonul de Carte Bookfest, putem descoperi sau regăsi mari valori culturale, care ne pot îmbogăți viața și să ne ajute atât la o dezvoltare profesională cât și oferind clipe de relaxare, că doar din cărți „culegem înțelepciune” și vedem viața din mai multe perspective....



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu