cluc24

duminică, 20 mai 2018

Superstiția pisica neagră


Mulți dintre noi avem anumite superstiții pe care le spunem sau doar le ținem ascunse, pentru a nu fi considerate punctele noastre slabe.
Mulți au superstiția zilei de marți 13 sau vineri 13. Dar cred că ultima variantă este una mai bună și mai relaxantă, fiind mai aproape de week-end.
Mie cifra 13 mi-a purtat noroc, luând primul zece in clasa a cincea la cel mai sever profesor de matematică. De atunci, am rămas fixat pe superstiția cu pisica neagră.
De câte ori vedeam o pisică neagră, la propriu, încercam să grăbesc pasul pentru a nu trece aceasta în fața mea. Când se întămplă să mă întreacă, mă întorceam din drum dar uneori, aceasta revenea și trecea și prin spatele meu, fiind astfel blocat de superstiție.


În timp am descoperit că totul ține doar de rațiune și logică. Pe soția mea am cunoscut-o după ce-mi trecuse prin față o pisică neagră. Bine că nu m-am supărat și să renunț la sentimente. Astfel am ajuns la o concluzie interesantă pentru mine: pisica neagră îmi poartă noroc iar din acel moment am început să o caut mereu, fără a o evita, fie că este o pisică sau motan, ori este o femeie îmbrăcată ca o felină....
Amintirile legate de superstiții mi-au revenit în memorie ca urmare a desfășurării ediției cu numărul 13 a Salonului de Carte Bookfest, între 30 mai și 3 iunie la Romexpo unde invitatul de onoare este reprezentat de Statele Unite ale Americii. Se pare că nu au superstiții legate de cifra 13, deși există blocuri care nu au etajul 13, fiind înlocuit cu 12 bis... tocmai în America.
Participând la Salonul de Carte Bookfest, putem descoperi pe lângă superstiții specifice oamenilor, ci chiar valori culturale care ne pot îmbogăți viața și să ne ajute la dezvoltare profesională și oferind clipe de delectare, că doar din cărți „culegem înțelepciune”.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu